Ben ik zwanger met spiraal?

Discussion in 'Zwangerschap' started by knuffelientje, Jul 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knuffelientje

knuffelientje Nieuw lid

Jul 30, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik heb inmiddels 2 jaar een spiraaltje. Nu heb ik sinds een paar weken gekke klachten. Vaak buikpijn, rugpijn, blaasproblemen en vaak plassen, hoofdpijn, maagzuur etc. Afgelopen weekend zelfs flauwgevallen en sinds gisteren zeer gevoelige (bij aanraking pijnlijke) borsten. 2 weken geleden heb ik een test gedaan, maar deze was negatief.

Zou ik zwanger kunnen zijn of kunnen de klachten ergens anders weg komen? ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs!

2. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Ik had dat voor ik hem liet verwijderen ook..
    Vage zwangerschapsklachten...had zelf een rare cyclus opeens..
    Misschien moet je hem ff laten nakijken...
    heb jij spiraal met hormoon? anders eerst nog een testje.. mis had je te vroeg getest.. en als die negatief is.. ff afspraak maken om te kijken of hij nog ok is...

Succes

3. knuffelientje

knuffelientje Nieuw lid

Jul 30, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo bedankt voor je reactie!
    Ik vind het lastig te zeggen of ik te vroeg heb getest. Heb een koperspiraaltje en ben eigenlijk sinds het spiraaltje is gezet niet meer ongesteld geweest...
    Een tijdje geleden is hij wel iets korter geknipt omdat mijn partner er last van had tijdens het vrijen....
    Denk dat ik morgen toch nog maar even een test ga doen voor de zekerheid.

liefs

4. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Huh.. geen ongesteldheid met koperspiraal? dat hoort wel hoor..
    Ik had ook ee koperspiraal.. en ik moest gewoon elke maand ongi worden.. als dat uitblijft is het niet goed...er zijn geen hormonen die jouw eitje tegenhouden... het spiraaltje en de koperoxidatie zorgen ervoor dat je niet zwanger raakt.. vrij natuurlijk dus...dus wel gewoon ongesteld worden.
    Ik zou idd een afspraak maken en even vragen hoe dat zit...
    En miss is er iets mis gegaan met het knippen dat je nu last heb van rare kwaaltjes... of miss allergisch voor de koperoxidatie.. ik heb dus een allergie..
    Ik kreeg vlekjes over mn lichaam.. maar heb hem toch gehpuden.. omdat dat de enige anticonceptie is die voor mij werkt...
    Maar miss heb jij ook zoiets..en uit zich dat op een andere manier

5. knuffelientje

knuffelientje Nieuw lid

Jul 30, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik mij vergist en heb ik een hormoonspiraaltje! Wat erg van me haha. Ben iig nog nooit ongesteld geweest terwijl ik een spiraal had

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Ja.. met een hormoonspiraal is het idd zo.. dat je vaak ook helemaal geen eisprong hebt.. en dus sowieso niet zwanger kunt worden..

Ik denk eerlijk gezegt dan niet dat je zwanger bent. En dat er wat mis is gegaan bij het knippen waardoor je nu meer kwaaltjes hebt.. miss wordt er nu een teveel aan hormoon afgegeven door het knippen.. gewoon naar de huisarts gaan en vertellen over je klachten...

7. knuffelientje

knuffelientje Nieuw lid

Jul 30, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe morgen voor de zekerheid nog ff een test en moet de HA sowieso ff bellen... Word namelijk gek van de klachten.

Dank voor de tips ;)

8. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    mijn buuf is met een spiraal wel zwanger geraakt omdat hij was gezakt het zat niet meer op de goede plek doordat haar baarmoeder een beetje gekantelt was.......dus ja je weet nooit zou ook effe testen.

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb 1,5 jaar lang een mirena spiraaltje gehad en ben ook nooit ongesteld geweest in al die tijd.
    Ook had ik regelamtig het gevoel van zwanger zijn. Mijn lichaam hield me echt voor de gek.
    Ik was misselijk en mijn borsten deden pijn. ook wat krampjes in mijn buik.
    Mirena staat erom bekend.

Wel zou ik eventjes het spiraaltje laten controleren of het nog op de juiste plek zit. en evt nog een testje doen.
    Maar ik verwacht niet dat je zwanger bent.

10. Aloe

Aloe Niet meer actief

Tja, bij mij zat hij goed, de mirena. Toch werd ik zwanger.
    Het kan dus wel.

11. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Ik heb de mirena 7 weken geleden laten plaatsen. Ik bloed sindsdien alleen maar en heb ook last van zwangerschapsklachten, zoals misselijkheid, buikkrampen en grotere borsten. Ik kan niet zwanger zijn, want we hebben extra bescherming gebruikt.

Morgen laat ik het spiraaltje verwijderen, want dat bloeden is vervelend, maar ik wil ook niet steeds verdenken dat ik zwanger ben.

@Knuffelientje: al meer duidelijkheid?

12. melissie6

melissie6 Actief lid

Feb 7, 2012
    373
    0
    0
    USA
    Ook hier levend bewijs van iemand die zwanger was met een spiraal! Mijn moeder namelijk van mij, haha.

Is wel al 24 jaar geleden hoor.

13. dolfina22

dolfina22 Actief lid

Dec 8, 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    pff ik had ook een spiraal de mirena heb van okt dat ik heb hem laten plaatsen tot april gebloed toen maar verwijderd aan de pil gegaan die werkte bij mij nie kijk resultaat hierna maar steriliseren maar ken ook een vrouw die was zwanger door de mirena heen dus het kan allemaal

Share This Page