Hallo, Ik heb een vraagje, Hoe maken jullie Pasta voor jullie baby? Wij eten het zelf vaak, Maar hoe geven jullie dat aan een baby van 7 maanden? Groetjes fatiha
wij haalde voor m'n dochter van die schelpjes. Met een eigengemaakte saus (tomaten uit blik met groenten erdoorheen gepureerd) kreeg ze dat op een bordje of op het blad van haar kinderstoel en dat at ze met haar handjes op. Ging al heel snel heel goed. Ze vond het ook erg lekker .
Hier altijd gewoon zoals wij het eten. Zijn het bijv elleboogjes dan gewoon zo maar zijn het lange spagetti slierten, dan even een beetje gesneden. Hier overigens pas vanaf ong 8-9 maanden, voor die tijd kregen ze enkel groenten zonder toevoegingen.
Ik maak voornamelijk spaghetti of penne, iets wat ze makkelijk vast kan pakken, met bolognesesaus zonder scherpe kruiden. Pasta uit het knuistje.
Ik kookte de pasta met tomaat en courgette, de tomaat ontvelde ik daarna en pureer het....... Er blijven dan kleine stukjes zitten maar dat was geen probleem. Intussen doe ik er ook gehakt bij, en kan ik steeds grotere stukjes geven.