Welk dagritme kindje 2 tot 3 maanden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Over het algemeen wel wat beter. Soms is ie een dag erg vervelend en soms is het weer het lekkere schatje dat ik ken... Misschien heeft ie toch last van het warme weer of van een sprongetje...

Maar over het algemeen werkt het best goed om hem op bed te leggen als ie moe word. Jammer alleen dat ie maar zo kort slaapt... EN ik vind het ook moeilijk om regelmaat te houden als we elke dag overal naartoe moeten. Ik wil dan savonds thuis blijven zodat hij rust heeft, maar manlief wil perse naar opa en oma.... dus daarin moet ik nog balans zoeken...

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De meeste baby's van 2 tot 3 maanden hebben nog niet een echt vast ritme, maar dat hoeft ook helemaal niet hoor.
    Als je de voedingen op tijd aanhouden kunt, is het al heel goed. Verder laat je je baby gewoon slapen als hij moe wordt. En hij wordt vanzelf wel weer wakker alstie is uitgeslapen.

Je zult zien dat er na een paar maand vanzelf een soort structuur in zit: Jesse is nu bijna een half jaar en slaapt elke ochtend een uurtje, elke middag anderhalf uur en dan 'savond om zes uur nog weer een half uurtje of drie kwartier.
    Daaromheen plan je gewoon de voedingen.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Fijn dat het beter gaat met jusitn. En inderdaad de regelmaat is en blijft lastig hoor. Wij gaan wel gewoon weg als we dat willen maar fabian drinkt wel de laatste fles thuis en gaat dan ook in z'n eigen bedje gelijk slapen. We pakken hem dus nog niet over (nog niet, het zal toch wel een keer zover komen)

Wij gaan meestal de ene dag weg en de andere dag doen we het dan rustig aan.

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier sinds enkele weken een vrij vast ritme:
    's avonds rond 18u30 in bad en onmiddellijk nadien bv en dan slapen,
    (soms na een dagje uit kan het later zijn)
    's Nachts wordt ze gemiddeld nog 1 keer wakker voor bv zo rond 2-3u.
    Volgende voeding is rond 6u, nadien slaapt ze door tot 9-10u.
    Overdag voed ik ze gemiddeld elke 3u, in totaal ongeveer 6 voedingen per dag.
    Overdag slaapt ze eigenlijk niet erg veel en niet vast, maar zolang ze 's nachts goed slaapt is het prima voor mij.

Echt spelen doet ze nog niet maar ze vindt het fijn als ik met haar babbel of een liedje zing, soms brabbelt ze iets terug of laat ze enkele klanken horen, erg lief :) Ik ga ook bijna dagelijks wandelen met de wandelwagen of soms in de draagzak, vindt ze ook fijn.
    Soms vind ik het ook wel moeilijk om ze bezig te houden want ze verveelt zich al gauw in de wipstoel en heeft dus continu aandacht nodig maar ik denk dat dit zal verbeteren eens ze zal kunnen zitten en spelen.

Ik denk dat een ritme automatisch komt bij 2-3 maanden, en gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik geef bijvoorbeeld 's avond een badje omdat ik de indruk heb dat ze daar beter van slaapt, het is een beetje een vast ritueel geworden.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ritme? Wat is dat? Is dat eetbaar?

Wij hebben dus absoluut geen ritme! Elke dag ziet er anders uit en iedere dag doen we andere dingen. Sasha houdt zich ook niet echt aan tijden, ja savonds de bv om 10 uur half 11, want dan gaan wij meestal naar bed. (man moet vroeg op)

Deel Deze Pagina