Fietsen met 2 kids

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door limegreen, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik heb een zoon van 1,5 en een dochter van 3,5 , nu wil ik graag gaan fietsen met hun maar onze zoon is echt te zwaar om nog voor op te zitten.
    En onze dochter kan net een paar weken met zijwieltjes fietsen , dus de optie om haar zelf te laten fietsen is er niet...
    Nu heb ik een beetje gegoogled en zag van die dubbele zitjes voor achter op? Maar valt je fiets dan niet om?

Nou ja mijn vraag is dan ook hoe doen jullie dit?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Kan je geen zadeltje kopen wat je achter je stuur zet dan kan je dochter daar op en je zoon achterop..
    Kinderzadel op Framebuis
    Zoiets..

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ik fiets gewoon nog met zoon van 3.5 voorop en dochter van 5 achterop..dochter van 5 fietst veel zelf en ook grotere afstanden maar soms is het niet makkelijk (haast, of echt te ver weg)
    gaat nog prima, het is wel wat zwaarder natuurlijk maar oke..

we hebben hier ook een fietskar staan, maar ik vind aan en afkoppelen nogal een gedoetje (hij is nogal roestig na 3 jr intensief gebruik) en het is zo;n groot ding..ik "gooi" ze dan liever even in die zitjes nog..

met die dubbele zitjes achterop heb ik geen ervaring, heb ze ook nog nooit gezien bij school ofzo..

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Mag ik vragen hoeveel je zoontje weegt dat hij te zwaar is voor voorop? In principe mogen ze toch tot 15 kilo voorop en met 1,5 zijn toch niet veel kindjes al 15 kilo? Hier de oudste overigens wel hoor, dus het kan zeker. Als je zulke zware kindjes hebt, dan lijkt een dubbele drager achterop mij niet fijn, mijn zoontje weeg 22 kilo en merk het soms al als ik hem alleen achterop heb. Is een bakfiets geen optie?

5. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Dit ziet er wel heel goed uit en is tot 40 kilo
    @juut26, is jou jongste niet te lang voor voorop?
    @suus1983, hij is rond de 11 kilo en 90 cm

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je kan wel een dubbel zitje achterop doen, alleen heel veilig is dat niet vertelde een fietsen winkel aan ons. Als je bijvoorbeeld stil staat kan de fiets snel achter over vallen door het gewicht.

Van de week zag ik iemand fietsen met een extra zadel/zitje voorop dus net wat anders dan een echt fiets zitje. Dat leek me erg handig

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Ik heb om die reden een fietskar gekocht (al zit er iets meer leeftijdsverschil tussen mijn kinderen - jongste kan nog niet in een fietszitje ;)).

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ja zitje op frame voor de oudste is echt super.

Zelf heb ik een fietskar gehad rond die tijd van dan de oudste nog niet zelf fietste.

Ik zie trouwens niemand hier bij school die een dubbel zitje achterop heeft. Lijkt mij ook helemaal niet handig.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

die van mij zit ook voorop. achterop durft hij niet meer. hij is 5. klein beetje te zwaar maar het lukt nog wel.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hm ik zou dan echt voor een fietskar gaan hoor....

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    waarom is hij te zwaar dan? Onze dochter is ook zoiets, waarschijnlijk iets meer en die zit nog prinsesheerlijk voorop hoor.
    Vind je het zelf te zwaar worden (sturen ofzo?) of mag je stoeltje niet zoveel meer dragen? De bobike mag toch 15kg dacht ik.

12. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Ik heb eiegnlijk geen idee , maar ik dacht dat voor op alleen voor echt hele kleintjes was..
    Ik zal ik gaan kijken tot hoeveel kilo die voorop stoeltjes gaan...
    Maar zo te lezen dus gewoon 1 voor op en 1 achter op en zo dra de oudste groot genoeg is op een eigen fiets mee laten fietsen...

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

is meestal tot 18 kilo toch?

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn jongste dochter is net zo zwaar en lang, maar die zit nog heerlijk voorop en achterop de oudste die bijna 5 wordt. School is hier ver weg en ik zal zo nog wel een paar jaar fietsen. Totdat de kleinste echt niet meer voorop past.
    Dat kan echt nog wel hoor, of jij moet het eng vinden.
    Wat je ook kan doen is een klein fietsje zonder voorwiel achter jouw fiets hangen. Kan de oudste daarop meefietsen en de jongste achterop.

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier wordt de jongste eind juni vier, maar ook die it nog steeds voor in het bobike stoeltje. Is dan ook nog geen vijftien kilo, maar hij kan er nog wel een tijdeje in mee hoor!

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik fiets dan met dochter (2 jaar) voorop, en zoon (4 jaar) achterop. Gaat hartstikke goed. ik heb een gewone stadsfiets.
    Dochters benen beginnen wel wat te lang te worden voor het voorstoeltje, maar als het moet kan ze daar nog wel zitten. Bobike mini zitje; gaat volgens mij tot 15 kilo (dochter is ongeveer 13 kilo, maar heeft lange benen en daarmee komt ze klem tussen de voetenbakjes-in-laagste-stand en mijn stuur).

Bij school zie ik wel eens iemand met dubbel achterzitje op verlengde bagagedrager. Zij heeft een krat voorop de fiets, met daarin een tegenwicht (stoeptegels o.i.d.), anders kiept de fiets achterover.

Ik heb zelf ook nog een bakfiets staan, maar durf er nog steeds niet goed op te fietsen... (muts). Maar zal er binnenkort wel aan moeten geloven; school is net te ver voor oudste om zelf te fietsen, vooral terug naar huis wordt dat gedoe.

Deel Deze Pagina