Hoihoi, Hoe groot en zwaar was jullie kindje met 2 jaar. Mijn zoontje heeft altijd een wat grillige groeicurve gehad en woog afgelopen week met 2 jaar en een week 9,5kg en is 83,5cm. Qua ontwikkeling doet hij het verder wel prima en hij is ontzettend actief. Alleen heel mijn omgeving roept al een hele poos dat hij toch wel erg klein is. In mijn ogen gaat alles verder gewoon goed en is zoonlief gewoon wat aan de kleine kant. Hij is trouwens met een half jaar door de kinderarts gezien wegens afbuigende curve (standaard bloedonderzoek en hartecho) maar dat was allemaal goed. Zorgen maken die ik me dus eigenlijk niet maar door mijn omgeving word ik stiekem toch wat onzeker.
Ik denk dat zoon (22 maand) nu rond de 13 kilo en 90 cm is. Hij woog met 6 maand al 9,5 kilo, dus valt niet te vergelijken.
Ik snap dat je door zulke verhalen wat onzeker wordt, maar laat je niet gek maken. Zeker als alles is nagekeken en hij het verder prima doet! Onze zoon was met 2jr en 3mnd inderdaad een stuk groter en is gewoon gemiddeld, hij had de lengte van jouw zoontje met de 14mnd controle en woog daarbij toen 11kg. Wij hebben nu een dochtertje van net 4 maanden en die weegt al bijna 8kg, krijgt niks anders dan 4 flessen melk op een dag, tja... wat doe je eraan? Mensen vinden toch altijd wel wat. Lekker genieten van je zoontje!
N was toen 84cm en 11,2 kilo M was toen 78cm en 9,8 kilo Hier ook kleintjes dus. Maar ontwikkelen zich prima dus vind het wel best. Wel kies ik voor volle en vette producten.
Als hij gezien is door de kinderarts en die niets op heeft gemerkt, dan zou ik het lekker zo laten. Je hebt nu eenmaal grote en kleine kinderen, net als dat je grote en kleine volwassenen hebt. Hier waren ze met twee jaar 91 cm en 14,3 kg (oudste) en 85 cm en 11,1 kg (jongste).
Mijn zoontje was 6 weken nadat hij 2 was geworden 85,5cm en 12,5kg. Ook een kleintje dus en dat is nog steeds zo
Onze dochter heeft vanaf de geboorte al tegen de hoogste lijn gezeten van de groeicurve. Nu is ze 2 jaar en 4 maanden en weegt ze zo'n 14 kilo en draagt ze maat 98/104
Mijn zoon was op zijn tweede verjaardag 93 cm en 13.9 kilo. Met die 93 cm zit hij tussen de +1 en +2 lijn in.
Hier met 2 jr 84 cm en 10,5 kilo. Nu met 2,5jr 86 cm en 11 kilo. Ze is heel smal en draagt het meeste nog in maat 80. Ik krijg ook vaak opmerkingen dat ze klein is...maar maak me ook zeker geen zorgen!
Hij is zowat net zo als mijn dochter. Een dag na haar verjaardag 81cm en 9800gr. Is gewoon een klein popje Groeit prima volgens haar eigen lijn.
Hier was DL met 2 jaar en 30 dagen 81cm en 9,4 kilo. Ze doet het hartstikke goed en draait nu zelfs bijna volledig groep 2 mee met 4,5 jaar. Ook motorisch is ze erg vlug. Ze is erg licht voor haar lengte, valt nog net binnen de curve. Heb je de curve al eens op borstvoeding.com ingevuld? Ik hou deze voor mezelf aan. En dan is haar groei een stuk beter dan op de curve van het CB.