Ik heb voor onze zoon een Puckababy The Bag (4 seizoenen) en er staat dat deze officieel is vanaf 7 maanden. Nu kan dat een heel mooi verkooppraatje zijn of is hij idd veel te groot voor een baby van 5 maanden? Ik zie dat ze nu ook een bag versie hebben tot 6 maanden, maar om voor die ene maand nu een aparte slaapzak te kopen vind ik wat zonde. Wanneer hebben jullie je beebje in The Bag laten slapen? Edit: hij slaapt nu in een Puck mini, maar hij maakt aanstalten om te gaan draaien en begint ook zijn bedje door te kruipen, dus wil over naar een slaapzak.
Ik heb de newborn gekozen, en die valt erg groot, denk dat mijn dochter er zeker de hele winter mee door kan. Omdat de slaapzak natuurlijk ook in de was moet, wilde ik de bag vanaf 7 maanden erbij kopen, dan kon ze daar af en toe in als ik de newborn was, maar de bag is echt heeeeeeeeeel groot, denk vanaf een maand of 9-10 dat die dan past, het hoofdgat en armsgaten zijn erg groot, daar kunnen ze dan weer inzakken en dat mag niet gebeuren. Ik heb me er toevallig dus deze week flink in verdiept, maar ik ga nog een newborn halen. De bag koop ik nu pas in 2013...
Ik zou - als hij echt te groot is, en dat verwacht ik persoonlijk wel; mijn dochter slaapt er sinds ze 8 maanden is in en hij is echt nog ruim - die periode overbruggen met een goedkopere slaapzak, bv eentje van de Hema. Hij zit verder nu bij mijn dochter wel prima, zij is denk ik 75cm en 9500 gram nu.
Ah ok, bedankt! Zal even een kleinere slaapzak kopen...afwennen van de puck is nog geen succes, maar ja, voordat hij kan draaien wil ik er wel vanaf zijn...
Hier de puck a back (slaapzak) en ons ventje is niet giga groot, maar voor die prijs is het wel handig als je hem lang kunt gebruiken (meen dat hij tot 2 jaar kan, vanaf 6 maand). Het is een heel erg fijne slaapzak!
Wij gebruiken de Puckabag ook sinds kort. Ook al is onze jongste al 8 maanden, ze is een ukje met haar 6,6 kilo en 66 cm. Past echter prima in de bag!