Als jullie heel eerlijk zijn, poetsen jullie de tanden van je peuter of kleuter dan keurig altijd 2x per dag?
Elke avond sowieso en bijna altijd de ochtend. Heeeeel soms komt t voor dat we de ochtend niet meer redden. Maar echt heel weinig.
Zobiezo elke avond,ochtend meestal wel maar heel soms bij een hectische ochtend schiet het er bij in.
Hier juist andersom: 's avonds hebben we een vast ritueel waar het bij hoort. Maar de ochtenden zijn bijna elke dag anders. Op de dagen dat we moeten werken, is het zo'n gehaast dat het gewoon niet altijd lukt. En op vrije dagen vergeet ik het juist wel eens. (Ook bij mezelf) Soms doe ik het dan nog voor de middagdut, als ik er dan aan denk. Maar ik moet zeggen dat het nu steeds beter gaat hoor. Eerst poetsten we vaker 1x dan 2x. Inmiddels is het wel andersom. Maar er zijn elke week nog wel dagen dat het niet gebeurt. Slecht eigenlijk hè.
@tupp: hier hetzelfde; op psz-dagen vaak tijdgebrek, op vrijedagen gewoon echt vergeten. Maar vaak "vergeet" ik het ook omdat tandenpoetsen zo'n gevecht is elke keer... daar heb ik vaak geen zin in *schaam*
Elke avond word er hier heel goed tanden gepoetst, smorgens schiet het er vaak bij in, druk, geen zin enz...
Alleen s'avonds voordat ze naar bed gaan, maar dan ook echt grondig poetsen (inclusief tong). De tandarts stond bij zijn eerste controle versteld van zijn stralend witte tanden. Mijn kids vinden tandenpoetsen niet zo leuk en aangezien 1x poetsen voldoende is, wil ik ze er niet teveel mee belasten.
'S avonds altijd. Eerst mag ze zelf, daarna word er grondig na-gepoetst. 'S ochtends poetst ze meestal alleen zelf, terwijl ik me haar aan t doen ben enzo. Soms poets ik na.
Altijd 2x per dag. Zelfs hierbij heeft de jongste al 1 gaatje. Vind het zo erg; we poetsen altijd 2x per dag grondig, max 7 eetmomenten per dag,1x per dag n snoepje en koekje en max 2x wat sap. Volgens tandarts heeft ze diepe groeven en kan ze aan de rest van haar gebit (helemaal geen plak ed) zien dat we echt goed haar gebit verzorgen. Ik vind t zo erg....
Hier probeer ik 2x per dag aan te houden, maar het blijft een drama. Ook heeft een van zijn medicijnen de bijwerking bloedend tandvlees, wat een bloedbad steeds zeg, echt sneu
Heeft mijn dochter ook... Volgende keer gaan ze haar kiezen sealen zodat de groeven minder diep worden. Hier nog geen gaatjes trouwens. Maar meisje uit dochters klas heeft alweer 7 gaatjes. Dan doe je het best aardig met 1 gaatje hoor
Gaatjes zijn niet altijd alleen maar veroorzaakt door slecht eten of slecht poetsen. Sommige mensen hebben in aanleg een slecht gebit helaas. Wij poetsen s avonds altijd en s ochtends meestal. S ochtends moeten we het nog in de routine bouwen, ook boven poetsen net na het opstaan. ( nu doen we het beneden na het ontbijt, maar dat is vaak een hectisch moment)
Ik heb 2x per dag gestemd. Wij poetsen altijd ´s morgens en ´s avonds. ´s Ochtends mag ze vaak eerst zelf poetsen en dan poets ik na. Als we weinig tijd hebben, poetst ze niet zelf, maar ik altijd wel. Ik kom liever te laat op school/werk dan dat wij zonder gepoetste tanden weggaan. Ik ben het heus wel eens vergeten, maar dan altijd op vrije dagen. Dan zit ik in een ander ritme. Sealen: mijn tanden zijn geseald toen ik ongeveer net zo oud was als de dochter van Saskia. Ik ben tot vorige maand zonder gaatjes het leven doorgegaan. (En oh hemel: wat baal ik van dat gaatje!!)
Hier ook altijd twee keer per dag. Al zou ik het vergeten, dan denken ze er zelf áltijd aan. Hier gelukkig twee kindjes die het leuk vinden om hun tanden te laten poetsen .