Hoe vaak tandenpoetsen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fafa, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

poetsen jullie de tanden van je peuter/kleuter 2x per dag?

1. ja, (bijna) altijd

2. nee, een keer sowieso, maar de tweede keer schiet er wel eens bij in

3. nee eigenlijk standaard maar een keer per dag

4. er zijn dagen dat ik niet eens een keer poets

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Als jullie heel eerlijk zijn, poetsen jullie de tanden van je peuter of kleuter dan keurig altijd 2x per dag?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Elke avond sowieso en bijna altijd de ochtend. Heeeeel soms komt t voor dat we de ochtend niet meer redden.

Maar echt heel weinig.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Zobiezo elke avond,ochtend meestal wel maar heel soms bij een hectische ochtend schiet het er bij in.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier juist andersom: 's avonds hebben we een vast ritueel waar het bij hoort. Maar de ochtenden zijn bijna elke dag anders. Op de dagen dat we moeten werken, is het zo'n gehaast dat het gewoon niet altijd lukt. En op vrije dagen vergeet ik het juist wel eens. (Ook bij mezelf) Soms doe ik het dan nog voor de middagdut, als ik er dan aan denk.

Maar ik moet zeggen dat het nu steeds beter gaat hoor. Eerst poetsten we vaker 1x dan 2x. Inmiddels is het wel andersom. Maar er zijn elke week nog wel dagen dat het niet gebeurt. Slecht eigenlijk hè. :)

5. fafa

fafa Niet meer actief

@tupp: hier hetzelfde; op psz-dagen vaak tijdgebrek, op vrijedagen gewoon echt vergeten.

Maar vaak "vergeet" ik het ook omdat tandenpoetsen zo'n gevecht is elke keer... daar heb ik vaak geen zin in *schaam*

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Elke avond word er hier heel goed tanden gepoetst, smorgens schiet het er vaak bij in, druk, geen zin enz...:)

8. Storm

Storm Niet meer actief

Elke ochtend en avond. Zit in het ritueel verpakt.

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Alleen s'avonds voordat ze naar bed gaan, maar dan ook echt grondig poetsen (inclusief tong). De tandarts stond bij zijn eerste controle versteld van zijn stralend witte tanden. Mijn kids vinden tandenpoetsen niet zo leuk en aangezien 1x poetsen voldoende is, wil ik ze er niet teveel mee belasten.

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Jazeker, twee keer per dag. Kleine moeite toch? Het kost twee minuten tijd.

11. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    'S avonds altijd. Eerst mag ze zelf, daarna word er grondig na-gepoetst. 'S ochtends poetst ze meestal alleen zelf, terwijl ik me haar aan t doen ben enzo. Soms poets ik na.

12. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Altijd 2x per dag. Zelfs hierbij heeft de jongste al 1 gaatje. Vind het zo erg; we poetsen altijd 2x per dag grondig, max 7 eetmomenten per dag,1x per dag n snoepje en koekje en max 2x wat sap. Volgens tandarts heeft ze diepe groeven en kan ze aan de rest van haar gebit (helemaal geen plak ed) zien dat we echt goed haar gebit verzorgen.
    Ik vind t zo erg....

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Altijd 2x en vaak ook nog tussen de middag na het eten. Maar dat is een snelle poetsbeurt.

14. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hier probeer ik 2x per dag aan te houden, maar het blijft een drama. Ook heeft een van zijn medicijnen de bijwerking bloedend tandvlees, wat een bloedbad steeds zeg, echt sneu :(

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat dus :)

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Heeft mijn dochter ook... Volgende keer gaan ze haar kiezen sealen zodat de groeven minder diep worden.
    Hier nog geen gaatjes trouwens.

Maar meisje uit dochters klas heeft alweer 7 gaatjes.
    Dan doe je het best aardig met 1 gaatje hoor :)

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier altijd 2x, vind het echt basisverzorging. Lekker met een fris bekkie op pad.

18. adi

adi Niet meer actief

Gaatjes zijn niet altijd alleen maar veroorzaakt door slecht eten of slecht poetsen. Sommige mensen hebben in aanleg een slecht gebit helaas.

Wij poetsen s avonds altijd en s ochtends meestal. S ochtends moeten we het nog in de routine bouwen, ook boven poetsen net na het opstaan. ( nu doen we het beneden na het ontbijt, maar dat is vaak een hectisch moment)

19. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb 2x per dag gestemd. Wij poetsen altijd ´s morgens en ´s avonds. ´s Ochtends mag ze vaak eerst zelf poetsen en dan poets ik na. Als we weinig tijd hebben, poetst ze niet zelf, maar ik altijd wel. Ik kom liever te laat op school/werk dan dat wij zonder gepoetste tanden weggaan. Ik ben het heus wel eens vergeten, maar dan altijd op vrije dagen. Dan zit ik in een ander ritme.

Sealen: mijn tanden zijn geseald toen ik ongeveer net zo oud was als de dochter van Saskia. Ik ben tot vorige maand zonder gaatjes het leven doorgegaan. (En oh hemel: wat baal ik van dat gaatje!!)

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook altijd twee keer per dag. Al zou ik het vergeten, dan denken ze er zelf áltijd aan. Hier gelukkig twee kindjes die het leuk vinden om hun tanden te laten poetsen :).

Deel Deze Pagina