Welk dekbed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nu het weer kouder word wil ik gaan kijken voor een fatsoenlijk dekbedje voor mijn dochter.
    Het lijkt me gewoon veel warmer en fijner dan die slaapzak. We wonen in een hoekwoning en ze slaapt n een koude kamer aan de noordkant, gisteravond was het maar 16 graden en dan heeft er nog een verwarming overdag aangestaan. De winter moet nog komen...
    Sinds een maand valt het me ook op dat ze veel rustiger blijft liggen, ze kruipt niet meer haar hele bed door. Ze blijft ook netjes op haar kussentje liggen.
    Dus ik durf het nu wel aan om een dekbed te proberen.
    Welke hebben jullie voor jullie (oudere) kids?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje is denk een pietsje jonger als je meisje, hij slaapt sinds kort onder het ikea babydekbedje ( en heeft ook een kussentje)
    Waarom, omdat ik daar de overtrekjes zo leuk vind en alles ineens wilde kopen voor een leuk prijsje

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier is ie met 2 jaar overgegaan naar een peuterbed met dekbed en die komt bij de Hema vandaan, ook gelijk de kussen erbij gekocht maar die wordt nog niet gebruikt. Tot die tijd sliep ie ook alleen in een slaapzak en ook op een koud kamertje...

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    16-18 graden is de ideale temperatuur om in te slapen dus zo koud is 16 graden niet hoor.
    Dekbed wordt afgeraden tot 2 jaar dus ik zou het deze winter nog lekker bij een slaapzak houden, evt een deken eroverheen als het nogkouder wordt.

Mocht je toch voor een dekbed willen gaan dan zou ik een katoenen doen, dat ademt goed en kan je gemakkelijk wassen.

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    lekker hoor.. hier ligt ze nu bij mijn ouders (tochtige oude boerderij van ver voor de oorlog. swinters staat het ijs aan de binnenkant van de ramen.. dubbel glas wel te verstaan)
    in een dikke slaapzak met 1 deken.
    ik merk ook dat ze stil blijft liggen, netjes op het kussen. ik denk dat ik volgende keer bij ikea maar een of 2 dekbedjes mee neem, zodat ik haar warm in kan stoppen. ik weet nog hoe fijn dat is, en sliep heerlijk. ben benieuwd wat zij er van vind.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik zou ook nog even wachten en voor een slaapzak met dekentje gaan (kan ook in een hoes, als je dat graag wilt ;)). Anders zou ik op zoek gaan naar een dekbedje wat geschikt is voor heel jonge kinderen.

Hier hebben ze allebei een dekbed van de Ikea, een klasse 3 dekbed, geloof ik. Maar ze kregen hem pas toen ze naar het grote bed gingen en toen waren ze 2,5 en ruim 2,5. Kussen heeft alleen de oudste heel soms, maar in principe slaapt ze zonder.

Deel Deze Pagina