Hoi dames. Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar. Hij is al vanaf zijn geboorte een slechte door slaper. In het begin heel veel krampjes gehad dus moest er vaak uit 's nachts. Maar nu nog steeds.. Hij heeft een tijd gehad dat hij mooi 12 uur aan een stuk door sliep. Ah wat was dat heerlijk zeg! Hij heeft nachten dat hij zijn speentje en kroeltje kwijt is. Als ik die dan geef dan slaapt hij vaak verder. Maar nu...nu word hij 's nachts weer huilend wakker. Dan begint het al rond een uur of 00.00 dan is het zeuren en weer slapen. Een uur later weer en dan uiteindelijk rond 02.00 begint het. Huilen en niet stoppen. Dan moet ik wel naar hem toe want hij stopt echt niet. Naast hem zitten en troosten heeft ook echt geen zin. Ik moet hem mee naar beneden nemen en afleiden met iets anders stopt hij echt niet met huilen. Maar hij wil ook echt niet terug gaan slapen. Als ik hem terug leg en het is even stil dan ben ik al bang dat er wat is..Zo erg is het. Als hij dan toch even stil is denk ik ook van zal hij nu slapen. Maar nee hoor..Dan begint hij weer te brullen en te jammeren. Maaamaaa ni Slaapwel zegt hij dan..niet willen slapen dus. Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen. Ik ben zelf zoooo moe. En hij ook trouwens maar hij wil gewoon niet toegeven. Maken jullie dit ook weleens mee en wat doen jullie dan?
Hier het zelfde probleem dus geen tips het enige wat ik nu doe is hem bij ons in bed leggen om zelf maar te kunnen slapen. Wij kunnen nu slapen en hij valt uiteindelijk ook in slaap. Ik weet het is niet de beste oplossing maar je moet toch iets. Bij ons wilde hij eerst niet naar bed toe dat was een heel gevecht dit gevecht heb ik nu gewonnen door erbij te blijven tot hij op zijn buik draait. Ik hoop dat dit ook een fase is en hij snel overgaat want dit is zo vermoeiend.
Ja hier ook. Heb net weer een topic over lopen. Ook ontstaan uit een lastig begin. Wij hebben hier ook enorm veel geprobeerd en overal en nergens geweest. Bij ons slapen, laten huilen, accepteren, belonen met stickers en kadootjes, slaaptrainer philips mybuddy, elke keer weer naar toe gaan, lief of boos reageren, kijken naar de slaaptijden en ritmes, maar ook naar het slaapritueel. Maar hier zijn we nog maar een klein stapje verder. Als je ergens meer over wilt weten dan pb me maar!