Marktonderzoekje

Discussion in 'De babyuitzet' started by nouck85, Nov 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Hallo allemaal!

Even een klein marktonderzoekje.

- Hoe staan jullie tegenover tweedehands (merk)kleding voor jullie kleintje? Ik heb het dan over t/m maat 92. Zouden jullie dit kopen of kopen jullie liever nieuwe kleding voor jullie kleintje?

- Als jullie tweedehands (merk)kleding kopen, waar kopen jullie dit dan?

- Zouden jullie bereid zijn om kleding waar je kleintje is uitgegroeid (en wat er nog netjes uitziet) naar een verkoopadres te sturen en dan zelf een deel van de winst te krijgen? Of zetten jullie de kleding liever zelf op marktplaats o.i.d.?

- Zouden jullie het leuk vinden om een tweedehands baby(merk)kleding party bij jullie thuis te organiseren voor vriendinnen, verzorgd door een bedrijf die dit soort kleding verkoopt?

- Kopen jullie meer kleding voor jullie kleintje als jullie net de kinderbijslag hebben gekregen?

Ik ben benieuwd! :)

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    - Ik vind er niets mis mee, koop zowel nieuw als tweedehands kleding.
    - Marktplaats/Ebay
    - Nee, liever zelf verkopen of weggeven aan iemand die het heel goed kan gebruiken
    - Nee
    - Hier kennen we, voor zover ik weet, geen kinderbijslag, dus daar kan ik niet op reageren

3. Hiekje

Hiekje Actief lid

Jan 14, 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Ik koop zowel nieuw als tweedehands, maar het ligt er heel erg aan hoe de staat is van de kleertjes!

- Marktplaats, kinderkledingbeurs

- Marktplaats

- Nee

- Nee

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik koop veel via mp. Maar laatst merkkleding via vintykids gekocht en daar kun je ook weer kleding heen sturen

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

- Voor mijn baby heb ik graag nieuwe kleding. Maar dat hoeft niet duur te zijn. Hema, Zeeman helemaal prima :)

- Voor mij zelf koop ik veel op Marktplaats. Dat zou ik ook doen als mijn kindje wat ouder is.

- Ik zou het zelf op Marktplaats zetten.

- Niet nodig, ik ga liever zelf op zoek naar iets. Anders voelt het zo alsof ik verplicht wat moet kopen.

- Nog niet van toepassing, maar lijkt me niet dat ik dan meer uitgeef.

6. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

Jul 19, 2013
    248
    1
    0
    Voor het pasgeboren ukje toch liever nieuwe kleding, maar wissel wel af met 2e hands. (gekregen of gekocht)

Ik koop via facebook groepjes of 2e hands zoekertjes wel vaker kleding, of 2e hands beurs, merken en niet-merken, maar wel enkel als het ECHT goedkoop is.
    20 euro voor een broekje dat je 30 euro nieuwprijs betaald vind ik nog veel te duur.

Ik koop ze ook in alle maten, zelfs nu ook in maatje 104-116. hangt er ook van af in welke staat ze zijn.

Kledingparty thuis, geen voorstander van.

Kinderbijslag geld wordt bij ons niet beschouwd als e extraatje waarvan we iets speciaals kopen of zo.

7. Lisa4

Lisa4 Lid

Aug 12, 2013
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Ik heb geen probleem met tweedehands kleding. En helemaal voor kleine kindjes, ze zijn er zo uit! Wel heb ik zelf voor de geboorte een nieuw pakje gekocht en af en toe wat nieuws, maar het meeste is tweedehands.

- Ik haal de kleding van MP en heb een deel gekregen.

- Als ik de kleding weg zou doen, zou ik het zelf op MP zetten.

- Hoeft van mij niet persé een party te zijn. Zou liever naar een tweedehands 'winkel' gaan.

- Nee, hangt niet af van de KBS. Als mijn kind wat nodig heeft, ga ik er naar op zoek.

8. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    - ben niet zo van 2de hands kleding. Als ik zou moeten keizen, zou ik liever goedkopen en nieuw kopen, dan 2de hands merk. Daarintegen ruil ik veel met vriendinnen, maar kopen doe ik niet
    - Niet
    - Nee, ik geef het graag of aan vriendinnen of aan voedselbant en Leger des heils
    - Nee
    - Ik koop wanneer ik het nodig heb

9. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    - Hoe staan jullie tegenover tweedehands (merk)kleding voor jullie kleintje? Ik heb het dan over t/m maat 92. Zouden jullie dit kopen of kopen jullie liever nieuwe kleding voor jullie kleintje?
    ik koop liever nieuwe kleren voor mijn kind, maar ik koop voor mezelf ook geen 2e hands kleding.

- Als jullie tweedehands (merk)kleding kopen, waar kopen jullie dit dan?
    niet

- Zouden jullie bereid zijn om kleding waar je kleintje is uitgegroeid (en wat er nog netjes uitziet) naar een verkoopadres te sturen en dan zelf een deel van de winst te krijgen? Of zetten jullie de kleding liever zelf op marktplaats o.i.d.?
    liever zelf verkopen/ weggeven aan iemand die het goed kan gebruiken.

- Zouden jullie het leuk vinden om een tweedehands baby(merk)kleding party bij jullie thuis te organiseren voor vriendinnen, verzorgd door een bedrijf die dit soort kleding verkoopt?
    nee

- Kopen jullie meer kleding voor jullie kleintje als jullie net de kinderbijslag hebben gekregen?
    ik heb nog geen kinderbijslag gekregen maar dat denk ik niet, ik koop iets als ik het nodig heb/ als ik iets leuks tegenkom

10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    - Ik heb geen enkele moeite met tweedehands kleding in de kleinste maten. Zolang het er netjes uit ziet vind ik het goed. Ik was het natuurlijk wel eerst even voor Babymuis iets aankrijgt.

- Ik heb tweedehands kleertjes gekocht op een marktje afgelopen zomer. Er was daar een dame wiens kleintje maar 50 nooit aangehad had en dat was ook te zien aan de kleertjes. Voor nog geen 10 euro een hele tas vol met (merk)kleding en een slaapzakje.

- Ik geef het door aan familieleden of vriendinnen, en anders verkoop ik het zelf op marktplaats o.i.d.

- Nee; ik ben de eerste in mijn vriendengroep die een kindje heeft dus dat zou een erg stil feestje worden.

- Ik heb nog geen kinderbijslag gekregen maar ik denk ook niet dat ik dan extra kleertjes ga kopen. Ik koop wat ik nodig vind onafhankelijk van de kinderbijslag.

11. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,297
    394
    83
    Hallo allemaal!

- Hoe staan jullie tegenover tweedehands (merk)kleding voor jullie kleintje? Ik heb het dan over t/m maat 92. Zouden jullie dit kopen of kopen jullie liever nieuwe kleding voor jullie kleintje? jawel hoor niets mis mee als het nog goed is

- Als jullie tweedehands (merk)kleding kopen, waar kopen jullie dit dan? ik denk dan dat het via marktplaats of kledingbeurzen gekocht gaat worden

- Zouden jullie bereid zijn om kleding waar je kleintje is uitgegroeid (en wat er nog netjes uitziet) naar een verkoopadres te sturen en dan zelf een deel van de winst te krijgen? Of zetten jullie de kleding liever zelf op marktplaats o.i.d.? Zelf op marktplaats zetten of weggeven aan vrienden die het op dat moment nodig zijn

- Zouden jullie het leuk vinden om een tweedehands baby(merk)kleding party bij jullie thuis te organiseren voor vriendinnen, verzorgd door een bedrijf die dit soort kleding verkoopt? ja lijkt mij wel leuk, alleen ligt het er wel aan tot welke maat het loopt gezien je op dat moement wel vrienden moet hebben met een kleine of die in verwachting zijn.

- Kopen jullie meer kleding voor jullie kleintje als jullie net de kinderbijslag hebben gekregen? NVT

Ik ben benieuwd! :)

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik heb het ingevuld hoe ik er over denk, dus als ik wel kinderen zou hebben zou ik het op dezelfde manier invullen ;)

12. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hallo allemaal!

- Hoe staan jullie tegenover tweedehands (merk)kleding voor jullie kleintje? Ik heb het dan over t/m maat 92. Zouden jullie dit kopen of kopen jullie liever nieuwe kleding voor jullie kleintje? Ik heb heel veel plezier gehad in mijn zwangerschap om kleertjes op marktplaats uit te zoeken. En nu heel erg veel profijt van. Hij groeit er zo snel uit, zonde om dan een pakje voor (ook al is het "maar" 8 euro) te kopen die hij 2 keer aan kan.

- Als jullie tweedehands (merk)kleding kopen, waar kopen jullie dit dan? Marktplaats en ik heb een tweedehandswinkeltje waar ik veel van bestel.

- Zouden jullie bereid zijn om kleding waar je kleintje is uitgegroeid (en wat er nog netjes uitziet) naar een verkoopadres te sturen en dan zelf een deel van de winst te krijgen? Of zetten jullie de kleding liever zelf op marktplaats o.i.d.? Hier wordt alles wat nog mooi en gaaf is bewaard voor een eventuele tweede, maar wellicht in de toekomst dat het verkocht/weggegeven wordt.

- Zouden jullie het leuk vinden om een tweedehands baby(merk)kleding party bij jullie thuis te organiseren voor vriendinnen, verzorgd door een bedrijf die dit soort kleding verkoopt? Lijkt mij ook wel leuk, maar wat mijn voorganger ook zegt, het is wel moeilijk te organiseren.

- Kopen jullie meer kleding voor jullie kleintje als jullie net de kinderbijslag hebben gekregen? Ik krijg in Jan. voor het eerst kbs maar wij zijn van plan om dat direct op zijn spaarrekening te zetten en te sparen voor later.

Ik ben benieuwd!

13. elliebelly

elliebelly Actief lid

Sep 11, 2013
    170
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, geen tweedehands kleding. En waarom tweedehands merkkleding kopen? Om geld te besparen? Koop dan gewoon bij de H&M (o.i.d.) als je geld wilt besparen.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Tweedehands is geen probleem. Heb een zak vol via internet gekocht,mijn smaakeruitgehaald en de rest aan een goed doel gegeven ( een stichting die mensen helpt die bijv in schuldsanering zitten)
    Partys houd ik niet van. Ik koop iets wanneer ik t nodig heb...en dat hoeft echt geen merk te zijn

Share This Page