Kleertjes zomerbaby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gember, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp geweest, maar ik zit toch nog een beetje met de handen in het haar over wat ik nu in huis moet hebben qua kleding voor onze zomerbaby. :( Eind juli verwacht ik mijn eerste kindje. Wat betreft het weer kan het dan alle kanten op: het kan bloedheet zijn, maar ook fris en regenachtig.

Tot nu toe heb ik geen shirts met korte mouwen gekocht omdat ik overal lees dat babies zichzelf meestal nog niet gelijk goed op temperatuur kunnen houden. En als de baby een maand is, is het alweer eind augustus, dus misschien weer bijna herfst... Ik wil graag weten of ik voldoende heb aan onderstaand lijstje kleertjes of dat ik er goed aan doe nog wat shirts met korte mouwen/korte broekjes te kopen. :) Mijn idee is om bij heel warm weer de baby binnen in een korte mouwen romper te hebben en een broekje en shirtje aan te trekken voor naar buiten.

Hebben jullie tips? En wat vinden jullie van die romperjurkjes, zijn die wel zo praktisch bij warm weer? Of van die mouwloze boxpakjes met korte broek, zijn die prettig?

Wat ik in huis heb: :D

Héél veel rompers (veel cadeau): :p
    - 7 overslagrompers korte mouw maat 50
    - 7 overslagrompers korte mouw maat 56
    - 6 rompers mouwloos maat 50/56
    - 5 rompers korte mouw maat 50/56

Verder:
    - 6 setjes maat 50: boxpakje OF lang broekje/legging, (overslag)shirt lange mouw/jurkje
    - 8 setjes maat 56: boxpakje OF lang broekje/legging, (overslag)shirt lange mouw/jurkje
    - 2 setjes maat 50/56: lang broekje en shirt lange mouw
    - 1 reserveshirt maat 50/56
    - 1 reservebroek maat 50 en 56
    - 1 vestje maat 50 en 56
    - 3 mutsjes
    - heel veel sokjes

Bedankt alvast! :)

2. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is ook in juli geboren, tijdens een hittegolf, en droeg voornamelijk joggingbroekjes en dunne shirtjes met lange mouw.

3. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Heb ook alles met lange mouwen en lange broekjes gekocht met het idee 'de baby kan zichzelf nog niet zo goed warm houden'.

Eens in een babywinkel nagevraagd wat je dan moet aandoen als het snikheet is. De mevrouw antwoordde: "Je baby is het in je buik gewend om in een omgeving te zitten rond de 36°. Er moet buiten al heel wat gebeuren voor het kindje veel te warm heeft! Moest ik jou zijn zou ik in het begin zeker voor lange mouwtjes gaan."

En ik heb nu iets van: ik koop nog geen dingen met korte mouwtjes. heb ik iets nodig, dan is er vlug naar de winkel gereden of kan je als snel online iets bestellen, meestal heb je het de volgende dag al in de bus. En anders leg je het kindje eventjes in een rompertje of desnoods gewoon in het pampertje als het echt echt niet te doen is;)

Maar ik volg dit topic wel even, is interessant:)

4. linda1987

linda1987 Actief lid

2 jul 2014
    176
    1
    18
    Mijn kindje komt half juli. Ik heb 2 shirtjes met korte mouwen gekocht. Ik heb ze meegenomen omdat ze goedkoop waren. Ik kan er altijd een vestje overheen doen.
    Verder heb ik een aantal leuke rompers met lange mouwen zodat hij alleen een romper aan kan.

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb shirts met korte en lange mouwen, kleine komt in juli en als het te koud is trek ik er gewoon een romper met lange mouwen onderaan of een vestje erover heen. rompers dan ook met korte en lange mouwen en een aantal mouwloos. broekjes zijn allemaal lang. Sokken een hele hoop :p die krijg je echt bij zo ongeveer alles

6. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Mijn dochter is van julli 2013 en ik ben uitgerekend in juli 2015. Als het erg warm is kun je je kindje in het rompertje leggen (deden we hier toen dl 4 weken was en 26 graden in huis was). Misschien kun je in maat 56 wat zomerse kleertjes bijhalen, maar 2 setjes ofzo is eerst genoeg. Het kindje moet zichzelf toch eerst goed warm kunnen houden.

7. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Mijn zoontje is in augustus geboren. En hij heeft de eerste weken alleen maar lange mouw rompers en truitjes met lange mouwen aangehad. Nooit in een shirtje met korte mouwen gelegen.

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Mijn dochter is van juli 2012. Het was erg warm en ze was daardoor erg sloom waardoor ze amper wilde drinken. Had alleen maar kleding met lange mouwen en op advies van de kraamverzorgster die eerste week nog mijn moeder op pad gestuurd om shirts met korte mouwen te halen. De shirtjes in maat 50/56 met lange mouw heeft ze uiteindelijk alleen als pyama aangehad.
    Je weet natuurlijk niet wat het weer doet, maar zou iig een paar shirts met korte mouwen aanschaffen. Mocht het toch te fris zijn kun je er altijd een romper met lange mouw onder doen.

9. Gember

Gember Niet meer actief

Dank voor alle reacties. Op zich heb ik het wel goed ingeschat zo te lezen. Ik ga nog wel rondkijken in maat 56 voor 2 basic shirts met korte mouwen en 2 rompers met lange mouwen die er evt. onder kunnen. Alleen als ik ze echt leuk vind. Veel shirts met korte mouwen die ik leuk vind, zijn er alleen vanaf maat 62, dus het aanbod valt wat tegen...vandaar. Maar mocht het niet lukken, dan wordt het bij warm weer toch een romper met korte mouwen en evt. een broekje erbij.

10. VSC

VSC Niet meer actief

Wat betreft warm houden, dat geld haast alleen voor t echte begin (als je kindje "op tijd" geboren word dan).
    Na een week konden hier de mutsjes en kruiken weg en na 2 weken lag ze al alleen in een romper buiten te slapen in de wagen.
    Ze ligt hier nu ook bijna altijd zonder sokken omdat ze die toch altijd uittrapt. Draagt trouwens wel altijd lange mouw, ook op de warme dagen

11. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Je kunt best nog wat rompertjes met lange mouw kopen. Die kun je als het warm is ook zo aan met een broekje. Is het wat frisser kan er altijd nog een tshirtje over de domper met lange mouw.

Deel Deze Pagina