Ik vind dove erg fijn. Geen idee of de omgeving het ook fijn vind omdat jezelf ruiken altijd toch iets lastiger is dan een ander ruiken. Maar het is iig droog. Dus het doet meer dan een parfum. Gele plekken heb ik zelf nog nooit last van gehad. Ook niet zonder deo.
Het is mijj dochter die de loveli gebruikt. Bij andere deo's had ze geen gele plekken in de kleding....alleen helaas wel een zweetlucht. Daar helpt de loveli echt prima tegen. Weet iemand of de Wild deo ook gele plekken geeft?
Ik heb dus net een Wild pakket besteld en nog nooit loveli gebruikt. Ik heb echter wel ervaring met een hoop andere eco deo’s en sommigen daarvan geven dus wel echt zo’n witte waas (wat ik ook heb gelezen bij de reviews van loveli, daarom heb ik die nog niet geprobeerd), ik weet niet zeker of die dan ook gele vlekken veroorzaken, want ik draag zelf niet vaak lichte kleding. Maar in ieder geval de Chagrin Valley geeft helemaal geen witte waas en die trekt vrij goed in bij mij waardoor ik het idee heb dat die niet echt op kleding komt, hij werkt ook bij heel weinig al goed (niet de sensitive variant, want die schijnt niet zo goed te werken). Misschien het proberen waard? Je moet hem wel met je vingers smeren, dat is even wennen in het begin. Als ik de Wild binnen heb, kan ik mijn ervaring met die wel terugkoppelen, ik heb bij verschillende reviews gelezen dat die ook geen witte waas geeft, daarom was ik er benieuwd naar.
Dat denk ik ook. Ik gebruik al heel lang Loveli en draag vaak witte shirt. Geen vlek te zien, maar ik transpireer ook amper. Loveli stopt het zweten niet, het voorkomt alleen de nare geurtjes. Andere deo's stoppen wel het zweten, dat zal het verschil zijn qua vlekken in kleding.
Wij gebruiken allemaal Loveli (Man, oudste dochter en ik). Super fijn. Die puber zweetlucht van dochter is verleden tijd.
Hier loveli deo, enige deo die ik al jaren naar volle tevredenheid gebruik. Mijn man gebruikt de groene borotalco en is daar heel tevreden over.
Geen, ik zweet nooit. Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je zweet zou willen tegenhouden? Vanwege de geur? Zweten is gewoon iets natuurlijks lijkt mij (en heel wat normaler dan het niet-zweten van mezelf, denk ik). Wat echt belangrijk is, is ervoor zorgen dat de oksels haarvrij zijn en vaak genoeg worden gewassen. Ik vind zweet in combinatie met van die vieze deodorantgeur juist enorm ergerlijk.
Hier heeft dochter een assortimentje van Dove (oa gekregen voor verjaardag omdat ze dat wou en gekocht van zakgeld ) die gebruik ik soms. Maar ik zweet heel moeilijk, bij m’n oksels ook alleen tijdens een flinke hittegolf, dus gebruik niet dagelijks deo.
De eco deo’s, die houden het zweten niet tegen. Er zit meestal baking soda en kokosolie in, dat werkt anti bacterieel en gaat daardoor de zweetgeur tegen (de geur wordt veroorzaakt door bacteriën). Het klopt ook dat als je je oksels haarvrij en schoon houdt, dat je minder snel zweetgeur krijgt, omdat de bacteriën geen kans krijgen dan. Maar dat is vaak niet afdoende bij mensen, die wel meer zweten. Zeker als je veel last hebt van hormoonschommelingen icm zweten, kan een deo wel erg handig zijn (in mijn geval dan), ik heb zelf meestal heel mild geurende of ongeparfumeerde varianten, aangezien ik ook niet van sterke geurtjes houd, ik ben benieuwd of de wild deo (ook zo’n eco deo met baking soda) te sterk ruikt, vaak valt het met deo’s die je smeert wel mee met de geur, in mijn ervaring is dat bij spuitbussen vaak erger.
Ok, dat is duidelijk dan. Het leek mij al zo onnatuurlijk om zweet tegen te houden, maar wel goed om te weten dat niet iedere deodorant dat dus doet. Ik heb zelf overigens nog wel een rollerdeodorant die ik af en toe gebruik, meer omdat ik dat van huis uit zo gewend was. Maar bij mij eigenlijk totaal niet nodig dus, soms vergeet ik het ook weer een tijdlang en merk geen verschil.
Helaas als ik geen deo gebruik dan worden anderen daar ook niet blij van en ik zelf ook niet. Dat vind ik erg onverzorgd en eigenlijk gewoon ronduit smerig. Dus hier heel blij mee loveli want gewoon geen vieze geuren meer. Toen ik bv borstvoeding gaf kon ik zo wel paar keer per dag wisselen van shirt/trui omdat ik toen nog meer zweette.
Ik gebruik de deo van wild. Je moet het even laten intrekken en je lichaam moet er echt even aan wennen. Mijn dochter gebruikt deze ook.
Na dik 2 weken drama om je lijf te laten (ont) wennen ben ik nu helemaal om: nuud! Het is geen anti transparant dus je gaat voor je gevoel meer zweten maar geen geurtjes met maar 2x pw een erwtje smeren, zelfs na sporten geen geur. Goed voor mens en milieu (zeggen ze)
Hier Loveli, man en ik. Je ruikt geen zweetlucht meer en dat is prettig. Hiervoor gebruikte ik Sanex, maar toen ik er achter kwam dat er aluminium in zit (en ik ergens las dat dit mogelijk gerelateerd is aan kanker) ben ik direct gestopt. En ja, ik weet dat die onderzoeken beter hadden gekund, maar met een familie bekend met borstkanker wil ik zo min mogelijk risico nemen.
Hier ook altijd een (roller)sanex gebruiker geweest waar ik best tevreden over was. Maar wilde op wat natuurlijkers over. Loveli werkt voor mijn man perfect, maar ik ging er echt enorm van stinken. En dan niet voor een paar weken, maar echt maandenlang geprobeerd omdat ze dan zeggen dat je moet detoxen. Helaas die was het niet voor mij. Ik gebruik nu Wild, hier ben ik voor 80procent tevreden over Ik moet wel echt regelmatig bij smeren om geen geurtjes te hebben. Maar ga gelukkig niet zo stinken als met loveli. Gebruik van wild trouwens de sensitive variant.
Ik heb net mijn eerste indruk van Wild gedeeld in een ander topic, even gekopieerd voor hier: Ik moet nog wel wennen aan het aanbrengen, omdat ik al een paar jaar deo uit een potje gebruik (van chagrin valley, ook een aanrader), maar eerste indruk is goed, niet echt een witte waas en ik heb de indruk dat een heel dun laagje voldoende werking geeft. Ruikt wat sterker dan mijn chagrin valley potje, maar niet zo sterk dat je het ruikt als je niet met je neus richting oksel gaat, zeg maar (voor mij belangrijk, want ik kan niet zo goed tegen geuren, die je continu ruikt). Ik heb nooit loveli geprobeerd, omdat ik heb gelezen dat die wel een witte waas geven en dat vind ik irritant. Wel vrij veel andere eco deo’s geprobeerd (zoals o.a. lekker, suite, ben & anna), waarbij de Chagrin Valley er met kop en schouders bovenuit steekt voor mij. Het is nog te vroeg om met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat de Wild deo wel een redelijke kans heeft om ook vrij hoog te eindigen in dat rijtje. Eerste indruk is dus goed.
https://parfumwebshop.nl/lancome-bocage-deodorant-creme-50ml?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyKurBhD5ARIsALamXaGxJxE7CHqQXVs8QVFA9BXLEIvzSp8FZ4-kQZD__m4ixrqQt8-XUdUaAsmcEALw_wcB Ik gebruik dit, wil niet anders meer. Heerlijk spul en je doet erg lang met zo’n tube