Welk dieet heeft voor jou het beste gewerkt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn 'dieet': stoppen met snoepen (mag max. 1 keer per week snoepen), 4 keer per week sporten.

2. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Mijn "dieet" bestaat nu voor het eerst uit NORMAAL eten :).
    Ik eet nu sinds een jaar of 15 volgens een schema wat hoort, wat normaal is.
    Dus in de ochtend wat yoghurt met een stuk fruit of drie crackers. In de middag twee boterhammen en hiernaast nog wat tomaatjes, komkommertjes of een muesli toetje. In de avond gewoon wat de pot schaft. Dus ook gewoon één keer in de week patatjes of whatever we die dag eten.
    Voorheen was ik eigenlijk altijd continu op dieet wat bestond uit eten weglaten. Dus in de ochtend niet eten en zo weinig mogelijk in de middag en avond waarnaast ik dus vrij veel ging snoepen/koekjes eten.
    En dat doe ik nu niet meer.
    Ook fiets ik nu 65 km per week en sport ik hiernaast nog minimaal drie keer in de week.
    En het gaat er langzaam af... Maar hopelijk wel voor altijd :)
    Ik heb geen overgewicht ofzo, maar wil gewoon graag weer naar de 65 kilo (1.80 m) wat ik voor mijn zwangerschappen ook woog.

Succes in ieder geval!

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ja, maar roken is super ongezond en gevaarlijk, dus daar is een blijvende reden voor om definitief af te zweren. Met koolhydraten is - mits met mate - niets mis. Door ze af te zweren of te minderen val je makkelijk af, dus een tijdelijke goede reden. Maar als ik niet meet wil afvallen wil ik ook biet meer 'dieten'. Daarom werkt calorieën tellen voor mij beter. Ik blijf er keurig mee op gewicht, kan gewoon eten wat ik wil, maar ben me hoed bewust van mijn voeding.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is echt niet zo, dat je oneindig blijft afvallen als je koolhydraatarm eet. Op een gegeven moment is het 'genoeg' en blijf je op een gezond gewicht.

Wat ik bedoelde met de vergelijking met roken, is dat het me niet moeilijk lijkt om de verleidingen te weerstaan. Dat kon ik met stoppen met roken immers ook.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ja, ik snap de parallel wel, maar ik bedoel meer dat ik het niet nodig vind om de rest van m'n leven de verleiding te moeten weerstaan, omdat koolhydraten an sich - i.t.t. sigaretten - niet ongezond zijn. Ik wilde gewoon afvallen, en dat ging op die manier heel goed, maar nu blijf ik - met koolhydraten - prima op gewicht.

Deel Deze Pagina