Ik ben van augustus tot januari 10 Kg kwijt geraakt door; 1. Te berekenen wat mijn BMI was (je zit goed tussen de 20 en de 25) en te berekenen wat mijn BMR was Dit is de hoeveelheid energie die je nodig hebt in rust. Je bent niet de hele dag in rust DUS als je niet meer callorieen eet als dat dit aangeeft dan val je af. Zolang je maar in de gaten houd dat mocht je een drukke dag hebben of n activie dat je dan wel wat meer eet anders val je letterlijk om! 2. Te kijken naar wat ik at en of daar geen gezonder alternatief voor was (minder callorieën en of vet maar wel vullend zoals bvb bruin bruid vs wit brood of ham vs pathé) Ik heb hier voor een hele tijd de site van voedingscentrum ingevult en gekeken hoeveel ik elke dag weer naar binnen stopte. Schrik je je even dood en daarna kan je je leven beteren en dus gezondere alternatieven kiezen...of iig minder van het geen je eet, eten. 3. Niet meer snoepen behalve op zaterdag 1 koek of beetje chips ofzo. En als ik toch iets tussen door nam wat minder verantwoord was dan hield ik in de gaten of het me wel smaakte. Je zal als je dit zo doet versteld staan van hoevaak je iets TOCH op eet ook al smaakt t helemaal niet of minder als je verwachte. Dat zijn hele stiekeme callorieën die je toch binnen krijgt! En als je al zondigt zorg dan dat je er van geniet! 4. Meer bewegen, al ga je elke dag 3 kwartier wandelen of met de wii bewegen. Zolang het maar 3x per week minstens 30 minuten intensief is is het goed. En je krijgt er snel meer uithoudings vermogen van en dat zorgt weer voor meer energie. Plus je maakt spieren aan en die zorgen weer voor meer verbranding. 5. Meer eiwitten en groenten/fruit en minder koolhydraten. Eet eerst je groenten en vlees op en dan pas je rijst/aardappels/pasta en eet hier van minder. Eet langzaam want de eerste 30 minuten is vrij spel, daarna geeft je maag pas een seintje dat hij vol zit. Zat je eerder vol? Dan heb je dus meer gegeten als nodig was. En LET er op dat je dan ook stopt! Dat is voor mensen die jaren teveel gegeten hebben even moeilijk want dat seintje is niet altijd even duidelijk. 6. 3x p dag n maaltijd EN 3x p dag n tussendoortje. Laat niet meer als 3 uur tussen n maaltijd en tussendoortje zitten om trek en dus snaaien, te voorkomen! Zorg dat je savonds gezond snaaiwerk hebt (ik ben verslaaft aan worteltjes en die kan je tegenwoordig gewoon schoongemaakt en direct eetbaar kopen in de super...net n zakkie gezonde chips) En naast de gezonde tussendoortjes is een 250 ml roer yoghurt of magere kwark enorm goed want die helpen met afvoer van vet EN het zijn eiwitten die gewoon goed voor je zijn. Klinkt allemaal erg ingewikkeld maar je moet ook niet in 1 dag alles in gaan voeren. Stapje voor stapje om de 2 a 3 weken of maand een onderdeeltje veranderen. En dan gaat t op n gegeven moment vanzelf. Zeker als je de eerste Kg's kwijt bent want die wil je er gewoon niet weer bij! Ben n tijdje slordig geweest en op mn gewicht blijven hangen. Nu weer in de houding gesprongen sinds zaterdag (en HEEL netjes sinds maandag) en had me vrijdag gewogen en vanmorgen weer en ben alweer 1,3 kwijt! Daar zal mn bijna weg zijnde ongesteldheid ook aan mee geholpen hebben maar dat scheelt meestal maar 0,4 Kg...dusch Succes! Overigens even voor de duidelijkheid, ik eet gewoon met de pot mee, geen moeilijk doenerij, geen shakes of niks. Gewoon jezelf een nieuw eetpatroon aanleren! Ik eet zelfs af en toe friet (met ketchup ipv mayo dan heh!) en een kroketje erbij! En toch val ik af. Ik let nml voor als we friet eten meer op wat ik de rest vd dag eet. Om zo toch op de juiste callorieën uit te komen. En als je dat n tijdje invult op voedingscentrum dan weet je uiteindelijk wel ongeveer of je goed bezig bent kwa callorieën. Dus tellen hoeft niet (doet de site) en uiteindelijk invullen ook niet echt meer. Plus voedingscentrum is fijn want die geeft bvb de callorieën van gekookte rijst ipv rijst die nog niet gekookt is aan. Dus zit je niet te stoeien met hoeveel gekookte rijst meer weegt of dat je je porties moet afwegen. Gewoon zoveel opschep lepels invullen.
Met jouw lengte en gewicht heb je een BMI van 21,4. Dat is niet echt een bmi waarbij je nog zou moeten afvallen eigenlijk. Met een gewicht van 52 zou je zelfs een ondergewicht hebben (BMI van 18). Kun je voor een beter figuur niet beter gaan fitnessen of zo? In een sportschool kunnen ze dan aangeven wat voor oefeningen je zou moeten doen voor een beter figuur. Gezond eten kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou niet echt aan een dieet gaan. Groetjes
Goh wat fijn zoveel reacties, Ik moet zo naar het werk en ga me dan echt iets gezonds halen Ik at volle yoghurt met cruesli dat word dan maar magere yoghurt met special k misschien?? @Rosao nee ik weet idd mijn bmi is goed maar ik voel me zo Ik heb van mijn moeder al vanuit onze bouw altijd een buikje. Zelfs met mijn 52 kg had ik nog een klein buikje, wat jaloers ben ik dan op mijn vriendin met de mega platte buik en zwaarder dan ik * schok*. Ik eet al weinig brood , want dat moet ook niet zo goed zijn, tenminste voor bijkomen Die tip van wilma is voor mijn man heel goed, de turkse mensen eten zooooooooooo snel , ja dan kom je idd bij. Dus dat ga ik eens op letten ' Harstikke bedankt meiden. We gaan straks maar meer fruit halen , normaal is dat mijn mans afdeling hihih. Sporten was ik ook al naar aan het kijken, en zwemmen is natuurlijk ook erg gezond en dat doe ik graag. Dus dat is ook weer een optie. xxx
Was even opzoek naar een tooltje voor je maar die ik ooit gebruikte is foetsie (heb hem nu bij n forum maar dan moet je lid worden) Dusss... hier de formule: Vrouwen: BMR= 655 + (9.6 * gewicht in kilo's) + (1.8 x lengte in cm) - (4.7 x leeftijd in jaren) Met behulp van de volgende activiteitsniveaus kan je onderhouds-caloriebehoefte worden berekend, oftewel: hoeveel moet je eten met jouw BMR en jouw activiteitsniveau om niet aan te komen en niet af te vallen? 1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2 2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375 3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55 4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725 5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9 Het kan nog nauwkeuriger maar dan moet je met vetpercentages gaan werken enzo. Heh stom dat dat tooltje ineens weg is...:x Ik kom hier op 1353 en normaal op 1665...zonder de activiteiten dinges. Doe ik die keer 1,2 dan klop t wel ongeveer.met die van dat forum. Is even ingewikkeld maar t werkt dus
Mijn motto: als je niet meer eet dan je lijf nodig is, kom je ook niet aan! Ik ben 3 jaar geleden 15 kg afgevallen en zit met dit motto nog steeds op mijn goede gewicht. Ik eet 3 maaltijden per dag, 2 stuks fruit per dag, drink minimaal 2 liter (water en kruidenthee) en snoep verder niet. Alleen op zaterdagavond ga ik even helemaal los in wat lekkers (chips, nootjes). Daar kan ik soms echt naar toe leven. Afgelopen weekend zijn we een lang weekend met schoonouders weggeweest en dan eet je automatisch anders en meer. Dit zag ik dinsdag meteen op de weegschaal terug. 2 kg erbij! Nu dus weer even "streng" en dan is het er ook zo weer af.
Ik ben op 4 januari begonnen met calorieen tellen en ben op dit moment bijna 14 kilo kwijtgeraakt Het werkt echt ik blijf eigenlijk iedere dag onder de 1200 calorieen zitten drink zeker 1.5 liter water en zo weinig mogelijk vet en het is goed vol te houden ... zo kan je ook weleens een keertje wat lekkers nemen maar je moet het gewoon goed plannen dus de rest van de dag minder nemen .. wel zeker 3 maaltijden per dag en als het kan nog 2 gezonde tussendoortjes .. De tussendoortjes en broodbeleg heb ik uit het sonja bakker boek gehaald en ik ben echt een sausjes mens en at bijna overal mayo bij maar nu eet ik alleen nog curry en ketchup ... het werkt echt !!!!
wat bij mij echt werkt is niet meer snoepen doordeweeks en 1 avondje in het weekend wat lekkers eten zoals chips of chocolade... maar meestal heb ik er dan geen zin meer in haha... dan eet ik een broodje ofzo... ik heb hier thuis een buikspierapparaat staan waar ik elke dag 3x 40 pushups op doe... ik eet smorgens een broodje samen met mn dochters, en smiddags een tostie of wat fruit... en dan het avondeten en daarna vaak niks meer... ik ben daarmee in 3 maand tijd 6 kilo kwijtgeraakt... het gaat wel steeds langzamer maar dat is alleen maar goed want dan verlies je dus ook echt vetten en geen lichaamsvocht o.i.d.... maar ik doe ook niet zo moeilijk als we bv op vakantie gaan of lekker uit eten gaan of eens in de stad lopen en dan langs de muur gaan ofzo... je moet wel plezier blijven houden anders houd je dat niet vol hoor...
@wilma: dank voor de berekening. Ben gelijk gaan rekenen en ik kan nog best behoorlijk wat eten. Ben dus ook best behoorlijk te zwaar Wil er ook wat aan doen, maar ik merk dat ik steeds smoesjes verzin om het niet te doen... Maar eens beginnen met minder snoepen (misschien de paaseitjes even wegmikken )
Heb even info opgezocht via google. Niet alleen het feit dat je afvalt van dit product spreekt me aan, maar ook het huidzuiverende gedeelte Hoe kom jij aan je koffie, want zo te zien zijn er veel nep producten in omloop. En weet jij zeker dat je de echte Green Coffee hebt?
Mee eens, hiermee pas je je hele eetpatroon aan en wen je daar ook aan. Met een dieet is het toch makkelijker om in je oude gewoonte te vervallen als je eenmaal klaar bent met het dieet. Ik heb dit ook gedaan en ben in 2 maanden 7kilo's kwijtgeraakt. Die na de zwangerschap bleven hangen. Ik snoep ook weleens, maar compenseer dat dan ook weer met wat ik de rest van de dag nog eet. Suc6!
Elke dieet "werkt" als je je er maar strikt aan houd. Vaak zijn de bende crash diëten wel goed, maar als je er eenmaal mee stopt komen de verloren kilo's er net zo hard weer aan. Zoals al eerder is geschreven, het beste is gewoon je eetpatroon aanpassen. 3x per dag gezond eten, met gezonde tussendoortjes en sporten.
Wat mij een goed idee lijkt is om die caloriechecker in te vullen met je oude eetpatroon en dan te kijken op hoeveel calorieën je komt. Daarna beslis je hoeveel calorieën je minder wilt gaan innemen en kun je net zoals Wilma al zegt makkelijke aanpassingen maken. De reden waarom ik zeg dat je misschien ook je oude patroon even na kunt kijken is omdat ik als je de 2000 als norm aanhoudt veel te veel calorieen op een dag binnenkrijg (en dan heb ik niet eens een echt erge dag ingevuld op de checker). En ik kom niet aan en weeg ook zeker niet teveel (ik ben ook eerder een fanatieke bankzitter dan een sporter). En als je dan een dieet volgt op basis van het gemiddelde aantal calorieen is dat wel een hele grote verandering.
Yup Devi dat bedoelde ik ook idd. Stond er misschien niet zo heel duidelijk in. Eerst even kijken wat je eet. Dan dat aanpassen naar gezondere betere voeding kwa callorieën en vetten. En dan eventueel minderen. Sowieso stoppen met snoepen en snaaien uiteraard. En dat is voor sommigen misschien ook nog een te grote stap. Dus misschien eerst om de dag niet meer snoepen en dan 2x in de week etc. Maak het jezelf niet moeilijk als het moet. EN onthoud dat al die kilo's er niet in 3 weken aan gekomen zijn. DUS gaan ze er ook niet in 3 weken blijvend weer af!
Cintroensapkuur is eigenlijk geen dieet. Het is een onslakkingskuur. En er wordt gezegd dat je niet aankomt, dat is ook niet waar. Je valt idd tussen de 7 en 10 kilo af maar komt daarna n kilo of 3 a 4 weer aan. Dat komt omdat je met die ontslakking alles leeg en schoon maakt van binnen, dus ook wat er aan de binnenkant van je darmen plakt. Daar gaat na de kuur weer nieuwe zooi aan plakken en die kom je weer aan. Overigens is het wel gezond, heb dat zelf ervaren. Ik had sinds de bevalling last van knallende koppijn, al maanden lang, huisarts kon niks vinden. Toen ben ik die kuur gaan doen om mijn lijf eens te reinigen en voilla.....weg hoofdpijn En ik voelde me lekkerder in mijn vel en hoofd.
nee dat is dus echt DE foute manier om af te vallen, je maakt je lichaam er mee kapot en vooral met al dat zuur wat je binnen krijgt bah bah...
Als je maar 2 kilo kwijt wil dan raad ik je het ziekenhuisdieet aan. Duurt 8 dagen en je kunt er 5 kilo mee kwijtraken.. Ik ben er ook in 1 week 3 kilo mee kwijtgeraakt.. Ik weeg nu 65 kilo met 1.70 en wil er voor de zomer 7 kilo afhebben. Wat bij mij heel erg helpt is dit: Ochtend/middag keuze uit: Beschuit, crackers, rijstenwafel, ontbijtkoek.. (bv combinatie van 2 crackers, 1 beschuit) Beleg: pindakaas light, smeerkaas 20+, kaas light, jam light, vruchtenhagel.. En heel soms eet ik ook een boterham.. Met een kop thee zonder suiker.. Avond eet ik 1 aardappel, groente na keuze, 3 vissticks en 1 fruitstuk na keuze en een glas water.. Als ik rond 19.30 op de bank plof neem ik altijd een kop thee met 4 biscuits en later op de avond drink ik nog een blikje cola light..