Welk dieet werkt nou echt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Biccy, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee hoor, is niet waar, ik sta nog steeds op -16kg dus tja, blijkbaar werkt het wel.

SB ontneemt je ook niets, je mag bij haar eten wat je wilt. Dat is het goede er aan, ze zorgt er voor dat je je leven veranderd niet dat je gaat crash dieeten.

Als je je inschrijft online op haar site dan krijg je zelfs persoonsgebonden dieten van haar, die maakt ze dan naar aanleiding van de gegevens die jij haar geeft. Erg handig

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Voor mij werkte het Dr. Frank dieet het beste.

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Lekker chrashe met t ziekenhuisdieet;)

4. Bri

Bri Niet meer actief

O ja. Je vraagt 'wat werkt' en je stelt dat crashdiëten altijd 'wel werken'. Wat is het doel? Gaat het je alleen om je gewicht en je omvang, of vind je het ook belangrijk dat je van binnen gezond bent?

Wel eens gehoord van 'tofi' (en dan bedoel ik niet de kandidaat-lijsttrekker van GL ;))? Thin on the Outside, Fat on the Inside. Dat is een verschijnsel dat regelmatig voorkomt bij meiden die crashdiëten, met name door alle koolhydraten te schrappen. Die zijn wel slank, maar hun aderen en inwendige organen hebben een zelfde graad van vervetting als mensen met ernstig overgewicht. En dezelfde gezondheidsrisico's (diabetes, hart- en vaatziekten, vroegtijdige sterfte). Niet doen dus, wat mij betreft.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sonja Bakker dieet is wel een crashdieet. Het lijkt er goed uit te zien en is ook wel gevarieerd, maar veel te weinig. Heb een keer de calorieën geteld en kwam uit tussen de 900 en 1200, veel te weinig dus.

Als ik even snel wat kwijt wil zit ik op 1200 kcal per dag, maar dat is dan hooguit een paar dagen. Voor echt afvallen zit ik tussen de 1400 en 1600 kcal. Met gewoon gezond en gevarieerd eten.

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Vele dieeten werken en zeker degene waarin je de (meeste) koolhydraten laat staan. Alleen de meesten zijn niet echt gezond omdat ze dan adviseren veel vlees/proteinen te eten of veel vetten.
    Het boek wat ik echt heel waardevol vindt, waarbij je blijvend bij afvalt en bewust met je gezondheid leert omgaan, is het boek De Voedselzandloper. Ik vind eigenlijk dat ieder mens die gezond (en dus ook zonder overgewicht) wilt leven dit boek zou moeten lezen.

7. kippiekip

Daarom kan je het beste ook een persoonlijk dieet bij haar aanvragen, dan word alles zo op je afgestemd dat het goed voor je is .. Maar nogmaals ik vind Sonja echt geen crash dieet.

Als het zo'n crash dieet zou zijn dan had ik toch allang weer aan mijn oude gewicht gezeten ?? En mijn moeder en vriendin toch ook ?

8. kippiekip

Dat heb ik voorbij zien komen bij koffietijd, zag er inderdaad wel heel goed uit ja.

9. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

mij werkt heel goed brooddieet
    dus om de dag brood eten ( bruin brood nix erop ) heel de dag mag je dat eten die dag en drinken is thee of water of koffie zonder suiker en melk

de volgende dag gewoon eten
    dus smorgens een boterham met beleg
    en middags gewoon eten
    en savonds een gezond prakkie

en dat werkt goed bij mij
    ik ben 6 weken al bezig en ben al 12 kilo kwijt
    wil er nog 5 kilo
    en dan zit ik op me gewicht

succes

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Kippiekip, ja ik vind het echt heel goed, wordt mijn nieuwe gezondheidsbijbel :)

11. Islah

Islah Niet meer actief

De meeste dieten werken wel, mits je doorzettingsvermogen hebt. En dat is nou net het moeilijkste. : (

12. Bri

Bri Niet meer actief

Als je 's morgens een boterham met beleg eet, 's middags gewoon eten en 's avonds een gezond prakkie (en verder niks?), dan zou je toch ook zonder om en om een brooddag op een gezond gewicht moeten kunnen komen? Al weet ik niet wat voor jou 'gewoon eten' is en wat je onder een gezond prakkie verstaat...

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wat ik al een poosje doe is: dagelijks stukje wandelen
    geen chips/chocola/snoep en vette eten halen zoals patat pizza etc. Als ik zin heb in wat lekkers eet ik een paar dadels of vijgen of een kom yoghurt met lepeltje jam doorheen,en als ik zin heb om wat bij de tv te eten eet ik een handjevol studentenhaver .Ow en 2stuks fruit en wel goed ontbijten maximaal 6 sneetjes volkoren brood met gezond beleg zoals kipfilet en 30+kaas en ik ben nu in totaal 33 kilo afgevallen !!ow en veel water drinken thee en koffie zonder suiker en geen frisdrank in huis halen!!

14. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Bedankt voor alle reacties :)

Ik weet niet meer wie erop inhaakte, dat ik zei dat crashen wel werkt, ik bedoelde niet over het algemeen, meer op het moment zelf. Laten we eerlijk zijn, als je jezelf alles ontzegt, ja dan val je af ja. Maar niet op een gezonde manier.

Eigenlijk doe ik alles al goed, ik eet gezond, ik zit niet op mijn krent de hele dag (kleintje is 1, dus dat feest is voorbij haha) en 's avonds loop ik een heel end, elke avond. Alleen heb ik het idee dat ik mezelf niet kan motiveren, ik doe het goed, maar toch wil ik terug naar crashen. Eigenlijk alleen omdat ik weet dat ik dat nou juist wel heel goed kan volhouden. Slechte zaak hoor, daar niet van, komt ook door mijn verleden en mijn verstandhouding tenopzichte van eten. En 'savonds is het zo moeilijk niet te gaan snaaien. De hele dag gaat het volgens het boekje, en dan 's avonds... zucht. Ik probeer dan ook geen lekkers in huis te hebben, behalve dan fruit en yoghurt enzo. Maar ik wil nuuuuuuu dun zijn hahaha Kom maar op met die liposuctie :D

Ik wil echt proberen het op een gezonde manier te doen. Dus jullie ervaringen zijn wel fijn om te lezen. Misschien maar een clubje zoeken, of openen, en daar verder wat steun en toe verlaat vinden :)

15. noukie89

noukie89 Niet meer actief

een dieet werkt niet. tenzij je de rest van je leven dat dieet wil aanhouden! wat wel werkt is je eet patroon veranderen

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Is dat net zoiets als "het hormoonbalansdieet" boek? Dit boek vind ik echt briljant. Helemaal back to basic :)

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ook hier zo'n 30 kg te zwaar :)
    Meiden willen jullie eens kijken naar mijn eet patroon, wil vanaf vandaag echt gaan opletten en meer gaan bewegen....graag eerlijk antwoord hoe mijn eten er uit ziet en wat jullie nog zouden veranderen.

Vandaag is mijn eet patroon:

Ontbijt: magere kwark met 2 eetlepels cruesli
    Tussendoor: 2 rijstwafels met smeerkaas
    Lunch: 3 boterhammen met ham en komkommer
    Tussendoor: een kiwi
    Diner: restje chinees van gisteren, beetje bami, met groenten en kip in bonen saus oke ik weet dat chinees slecht is toch??

Tussendoor neem ik overdag alleen maar thee zonder suiker en water en savonds bij de tv neem ik 1 flesje cola light.

Dus ik heb 5 eet momenten, of moeten het er 6 zijn?
    Ik ben zo de weg kwijt in mijn eet gewoontes, dus alle tips/aanvullingen zijn meer dan welkom!

Vind het ook heel moeilijk om gezonde tussendoortjes uit te kiezen...

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind je eet patroon prima, behalve de chinees dan, maar goed, doe je ook niet altijd. Ik zou 's avonds rond 8 uur nog wat fruit ofzo nemen, zeker omdat je vandaag maar 1 stuk op hebt. Ipv cruesli kan je beter muesli nemen. Maar 2 eetlepels cruesli valt ook wel mee denk ik.

Gezonde tussendoortjes:
    fruit
    rijstwafel (met smeerkaas is prima)
    boterham
    rauwkost
    bakje kwark/yoghurt

En af en toe iets lekkers als een stukje chocola moet ook kunnen, als je tenminste de rest kan laten liggen ;)

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

dani is dat niet te weinig ? als ik zo weinig eet val ik van mijn stokkie hoor hiiihi

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat te weinig eten inderdaad vaak het probleem is.
    Je wilt afvallen dus je denkt "ik moet minder eten" en soms is dat ook zo maar vaak ga je dan te weinig eten en kom je in een vicieuze cirkel. Je eet steeds minder, je lichaam gaat in de spaarstand en heeft nog minder nodig, en zo verder.
    Genoeg eten en gezond bewegen, dan kom je er wel.

Deel Deze Pagina