Daar heb je gelijk in. Of een dieet werkt ja of nee is ook zeer persoons gebonden. Bij de één werkt het wel en bij de ander niet. Maar doe iets wat wel gezond is en wat je makkelijk kunt volhouden, het is immers zonde als je vervolgens weer alles bijkomt!
Ik ben voor mijn zwangerschap erg veel afgevallen met het 40-puntendieet. Dat is elke dag 1000 calorieen. Prachtig slank geworden, maar helaas zat alles er daarna weer aan, plus extra. Nu (na mijn zwangerschap) let ik gewoon op de lijn. Ik ontbijt met een paar cracottes met halvajam, tussendoor wat fruit, dan lunch ik gewoon zoveel als ik wil (vijf boterhammen met kaas of vlees of wat ik wil), dan tussendoor weer wat fruit en vaak om vier uur een cup-a-soup of een opkikker of iets, soms nog wat komkommer of wortels om te snacken, en 's avonds eet ik gewoon wat de pot schaft, dus ook soms pizza. (Ik kan geen magere maaltijden maken, want mijn vriend is erg dun en moet goed eten 's avonds.) Als er een feestje is of iets anders, neem ik gewoon wat en voel ik me niet schuldig. En als ik een paar baaldagen heb of een paar baalweken pak ik het daarna weer op. Ik merk trouwens dat ik juist afval als ik een keer wat extra's eet. Ik heb geen weegschaal, maar ben al wel een hoop centimeters afgevallen op deze manier (10 op mijn buik in drie maanden, 5 op de taille, 8 rond de heupen). Voor mij werkt het goed en ik heb er ook vertrouwen in dat ik dit langer vol kan houden dan zoiets als het 40-puntendieet, want dat is gewoon ongezond. Mijn belangrijkste tips: - snoep niet! Ik merk dat als ik eenmaal begin met snoepen, ik niet meer kan stoppen. Bovendien: als ik een paar dagen geen suiker eet, heb ik er ook geen trek meer in. - snoep gezond, eet een appel! neem fruit mee, of komkommer of iets dergelijks - veel water drinken helpt tegen de honger - ik heb op mijn werk een hele lading cup-a-soup neergelegd, zodat ik dat kan nemen als ik om vier uur trek krijg (in plaats van naar de automaat te lopen voor een mars ofzo) - zorg dat je altijd komkommer of wortels of iets in huis hebt voor als je honger krijgt tijdens het eten maken