Hoi, Wat hebben jullie betaald? We gaan op een dinsdagmorgen dan is het gratis in onze gemeenten maar er komen wel kosten bij van het trouwboekje enz zei de medewerker aan de telefoon maar aan wat voor bedrag moet ik denken?
Vaak is er een goedkope versie en een duurdere versie, staat meestal wel op de website van de gemeente
Wij hebben niks betaald. Trouwboekje konden we doen maar is niet verplicht en hebben dit dus ook niet gedaan. We waren met 2 andere stellen en die hadden ook geen trouwboekje. Volgens mij is dat boekje 3 tientjes ofzo misschien iets minder. Het enige waar wij voor betaald hebben is voor de erkenning van ons kindje.
Wij gaan het ook doen op de gratis dag en voor ondertrouw betaal je in onze gemeente iets van 11,50 euro en voor het mooie trouwboekje rond de 25 euro. Alleen de ondertrouw is verplicht. Een schijntje dus, in vergelijking met een groot huwelijksfeest van richting de 10.000 euro /edit: Voor kosten zie: https://www.coevorden.nl/zoekopties/zoeken-op-alfabet/pdproduct/huwelijk-of-geregistreerd-partnerschap-122/rates.html Overigens gaan we wel een geregistreerd partnerschap aan onder huwelijkse voorwaarden, wat dan wel weer 1000 euro kost
17-18 euro. Maar dat was voor het trouwboekje dat niet eens verplicht was (geloof ik).. Soms heb je nog een uittreksel uit het gemeenteregister nodig van je geboorteplaats. Maar dat werd hier intern geregeld (iets met faxen en zo controleren). En dan zou je nog maar een tientje extra kwijt zijn..
Nee dat hoefden we allemaal niet in te leveren. Het enige wat we mee moesten nemen voor de ondertrouw was: -Legitimatie van ons -Legitimatie van getuigen -Formulier met onze gegevens Op het einde moesten we 11,50 afrekenen en volgens mij was dit voor de erkenning maar nu ga ik twijfelen. Dit waren echt de enige kosten.
Ik ben ook vorige week in ondertrouw gegaan en dat ging ook zoals hierboven beschreven is. Het trouwboekje kost hier 11,50 euro voor de standaard versie en 30 euro voor een mooie. 'nouja mooi ' Ondertrouw zelf was gratis.
wij hebben rond de 400 euro betaald en dat was alleen een soort ceremonie in het gemeentehuis en een saaie babbel van de ambtenaar.
13 euro hebben wij geloof ik betaald, maar je kan ook een iets duurder boekje nemen, maar dan nog zit je onder de 20 euro
Wij hebben 60 betaald: We hebben het duurdere (lederen) boekje gekozen, dat was geloof ik ongeveer 30. De andere 30 zijn de uittreksels en mijn vriend heeft ook meteen ons tweede kindje erkent.
Hier op maandagmorgen gedaan...en idd keuze uit 2 boekjes, een simpele en een wat luxere uitvoering. Prijzen staan vaak wel op de website van de gemeente
Wij zijn ook gratis getrouwd.. Goedkoopste boekje was hier 12,50 geloof ik... Kun je de prijzen niet op de site van jullie gemeente vinden??