welk dier heb jij die je niet zo snel ziet bij anderen

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    We hebben een grijze huismuis gehad, eksters en ik heb gerbils gefokt. Verkocht ze dan aan particulieren en/of een dierenwinkel.
    Nu hebben we 4 honden, 3 ponies en een aquariumpje met guppen.

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Leuk topic! Zag een hele mooie bak met schildpadden voorbij komen, top dat er ook mensen zijn die wél weten hoe ze die dieren moeten huisvesten!
    Verder zag ik ook wat "wilde" dieren voorbij komen, maar ja sorry dat vind ik redelijk not done.. voor dezelfde redenen die anderen ook al plaatste dus ik zal er verder niet op in gaan ;)

Wij hebben 3 katten waarvan 1 een maine coon (zoals inmiddels zo vele ;) ) en 1 Siberische kat (de derde is een huis tuin en keuken asieligerd ;) )
    Overigens is het een soort van fabeltje dat rode poezen weinig voorkomen, dit is genetisch gewoon mogelijk daarintegen is een lapjeskat/schildpad/tortie wél altijd een poes. kom je een kater tegen die deze kleur wel draag is het dier niet vruchtbaar :)

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Zag een paar keer maine coon voorbij komen, maar had geen flauw idee wat het was.
    Heb dus ffies gegoogled. Maar die zijn gaaf!!! En groot echt hele mooie beestjes;) DIe moet je toch elke dag wel 2 keer kammen?

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Wat leuk!:D Wij kennen toevallig 1 iemand die er ook 1 heeft, maar voor de rest eigenlijk alleen maar papegaaien enzo.
    Praat die van jullie veel?

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee hoor. Ik kam ze 1 keer per week.

Ligt wel heel erg aan wat voor soort haarstructuur ze hebben. Dat verschilt per kat. Heb er 1 die heeft net zijdehaar, heel dun en lang en keizacht. En heb er 1 die is zo bol en dik harig dat ze zowat vierkant is.

dit is mijn oudste, is dit jaar 6 geworden.

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb een aantal slangen gehad :D

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Nee hij zegt alleen soms chicochico heeel zachtjes!
    Gillen doet hij soms is wel anders geweest;) Wel maakt hij klik geluiden enzo. Maar praten verder nee hoor. We hebben ook 2 grijzeroodstaarten, die lullen de oren van je kop;)
    Met de geelkuif kan ik wel het meeste hoor is echt mijn ventje;)

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik borstel ook maar 1 keer in de week maar als ze in de rui zijn dan check ik wel even elke dag op klitjes :)

En dit is onze Coon, Murphy van 2 jaar :)

9. Alies05

Alies05 Fanatiek lid

5 sep 2008
    4.312
    0
    36
    Wauw mooie kat hoor! :)

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik kan er niks aan doen maar ik vind het echt enge beesten om te zien. Ik zie zo'n kat nog niet spinnend bij me op schoot liggen en kopjes geven:). Echt knuffelig zien ze er niet uit.
    Maar goed,jij houdt er vast enorm veel van en dat is al wat telt!:)

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik vind ze gaaf die katten!

Wij hebben twee baardagamen, een blauwtongskink, twee luipaardgekko's en een korsthagedis. Vind het zo leuk om al die reptielen te observeren. Terraria staan in de huiskamer, komt een sfeervol lichtje van af.

12. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik vind die Main Coon katten zo mooi! Ik heb even gegoogled, maar ze zijn best wel prijzig he?!(Zoals de meeste raskatten natuurlijk) Anders haalde ik er dadelijk ééntje in huis.
    Klopt het dat ze ook redelijk groot zijn? Of zie ik dat verkeerd?

Heb nu een kruising van een Ragdoll met ???? geen idee(straatkat wss), ze is wel heel schattig en redelijk klein.

13. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja de maine coon is 1 van de grootste gedomesticeerde katten :) samen met de pixie bob en de sibeer.
    Overigens zijn ze vrij prijzig ja maar toch vind ik het wel waard hoor, het is een dier die hopelijk 20 jaar in je leven is en je krijgt er zoveel voor terug :)

Een uitgegroeide maine coon kater kan tot 10 kilo wegen en zijn groter als de gemiddelde jack russel :)
    Murphy is bij lange na niet uitgegroeid met zijn 2 jaar, maar om je een idee te geven.
    Dit ben ik met Murphy toen hij 1 jaar was

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Yotsuba, wow, wat een prachtig exemplaar! Onze poes is nog geen 3 kilo.

Even nog over spinnen die ik hier niet wilde tegenkomen. Zit net heel onschuldig Piet Piraat te kijken en daar hadden ze me toch een joekel van een vogelspin. Bah, bah, bah.

Maar goed dat was even off-topic!

15. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik heb vroeger fretten gehad (gompie en schooier :D)

2 jaar terug hebben wij tot 2 keer over een baby musje met de hand groot gebracht. De eerste is na een paar weken uitgevlogen (Free Sjakie) en de tweede was helaas letterlijk de sjaak... Was vergeten de tussendeur dicht te doen en toen we na een etentje thuis kwamen lagen er 3 spinnende poezen en in de woonkamer een snaveltje en 4 veren. Was de eerste keer dat ik mijn vriend zag huilen... Hij was namelijk echt helemaal tam en was altijd bij hem.

Verder niks bijzonders meer behalve een overvolle flat met 2 honden en 3 katten en een boel mensen :D

Liefs,

Sam

16. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik heb ook een witte kat en die luisterd soms ook niet hihi zal ook wel doof zijn :p:D

17. Blaak

Blaak Niet meer actief

Gerbils (woestijnratjes) heb ik ook gehad!! Die vond ik echt geweldig, lekkere hyper beessies zijn het whaha, echt giga snel altijd en die pluum op zn staart is soo cute :D

18. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Onze hond heb ik nog niet gehoord: Wij hebben een Spaanse galgo. Erg lui en erg lief.

Deel Deze Pagina