Weet niet hoelang ik zwanger ben. Ga er zelf vanuit dat ik nu dik 6 weken zwanger ben. Ben gisteren bij de verloskundige geweest voor een intake gesprek, hij denkt dat ik 10 weken zwanger ben. Hij vroeg hoe mijn laatste menstruatie eruit zag en/of ik mijn eisprong gevoeld had. Mijn laatste menstruatie was op 24 dec. wel iets korter dan normaal en heb geen eisprong gevoeld. (normaal voel ik dit heel goed) Nu moet ik 20 febr. voor een eerste echo. Stel dat ik dan werkelijk 8 weken zwanger ben, krijg ik dan nog een nieuwe echo rond 11-12 weken? De assistente vertelde me aan de telefoon dat er normaal maar 2 echo's gemaakt worden. 1e rond de 11 weken en de 2e rond de 20 weken. Dus zij dacht alléén maar deze. Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt?
Ik denk dat het inderdaad afhangt wat de uitslag van de echo. Als blijkt dat je al rond de 11 weken zou zitten dan is 2 echo's voldoende (denk ik). Maar als blijkt dat je toch veel minder ver bent, mag je best een "tussen echo" aanvragen. Ik heb een echo laten maken rond de 8 weken (vanwege eerdere miskraam) en ik vond de periode tot 20 weken veel te lang, dus ik heb gebeld om rond 12 weken nog een echo te laten maken. Ze deden daar helemaal niet moeilijk over. Veel succes ermee!
ik zou ook denken alleen deze echo, omdat dit dan de termijn echo is. En de termijn echo is de echo die altijd vergoed wordt + de echo met 20 weken om te kijken of je kindje gezond is verder (zover ze dan kunnen zien) . Dus ik zou er rekening mee houden dat het er maar bij 2 in totaal blijft.
Als je bv 7 weken en 6 dagen zwanger bent krijg je met 12 weken nog een echo. Maar vanaf 8 weken krijg je geen echo meer bij 12 weken tenzij ze het zelf nog willen.
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik zelf ook geen idee hoelang ik zwanger was. Uiteindelijk had ik mijn 1e echo pas bij 16 wkn. Wanneer jij je eerste echo voor de 12 wkn. hebt dan kunnen ze aan de hand daarvan vrij duidelijk vaststellen hoeveel weken je zwanger bent. Wanneer er op de 1e echo nog amper wat te zien is, doordat de echo erg vroeg wordt gemaakt (bijv. 8 wkn. zwangerschap of minder) dan maken ze er rond de 11 a 12 weken nog eentje. Hopelijk heb jij wat aan deze info. Succes!
Ik heb 1 termijn echo gehad en bleek 6 weken 1 nekplooimeting-echo en de "20 weken" echo, ook nog wat echo's wegens medische redenen.
volgens mij krijg je dan niet nog een echo hoor ik kreeg met 10 weken me echo en krijg er nog 1 met 20 weken en dat is het