Dan krijgt hij wel weinig vocht binnen. Hij drinkt nog amper uit een beker/tuitbeker/rietjesbeker. Zijn vocht komt echt van de flessen (en de yoghurt, door de hapjes zit ook wel wat maar dat kan je niet vergelijken met een fles) Vandaag dronk hij trouwens al zijn flessen leeg en heeft hij amper groente gegeten... Tja zo verandert het dus weer
Maar je hoeft niet perse ander drinken in eenntuitbeker of wat dan ook te geven. Dat wilde hier in het begin ook nog niet. Ik gaf gewoon thee in een fles. Ook omdat ik wilde dat hij vocht binnen kreeg.
Moet je drinken tussendoor aanbieden? hier word met 7 maanden nog 4 flessen van 180/6 gedronken. Hij drinkt als ik het hem geef wel een paar slokjes uit een tuitbeker, maar dit komt er dan ook wel weer mondjes matig weer uit zeg maar. Omdat ik nog niet ben begonnen met brood, verwacht ik dat er pas flessen gaan afvallen wanneer dit goed word gegeten toch?! Wel heb ik nog een beetje een dilemma..... hij slaapt van 11 tot 12.30 uur en ik had eigenlijk brood willen geven om 12.00 en dan fles van 11.00 uur eraf te halen. Gaat dit werken?
Ik zou dan wel met brood beginnen hoor! Geef je nog ander bijvoeding? Ik denk dat als je een boterham zonder korstjes geeft met bijv. een beetje boter dat dit prima kan, mijn dochter at de eerste 2 dagen 4 stukjes en daarna een hele boterham. Ze liet ook direct 60cc staan dus ik geef nu bij de boterham 120/4.
Ja ik geef ook andere bijvoeding dit is het schema wat in nu heb. 7 uur papfles 200/6 en 2 eetlepels granen 10 uur fruit (1 stuks) 11 uur fles 180/6 en deze gaat niet altijd op 15 uur fles 180/6 17 uur groente en eventueel aardappel ( 80 gram) en gister een eetlepel griekse yoghurt 18.30 uur fles 210/7 met eetlepel rijstebloem Het cb adviseerde me om pas met 7 maanden te starten met brood ivm 5 weken te vroeg geboren van de kleine. Ze gaf aan dat de gluten vrij heftig zijn in het brood voor de darmen en zo nemen we het zekere voor het onzekere. Maar ik denk dat hij wel eenn bammetje lust, dus deze zaterdag komt de broodkorst in ons schema. Zou 12.30 uur een mooie tijd zijn?
12.30 is een mooie tijd, als hij gewend is om 11.00 te drinken kan je ook dan geven hoor, ik verschoof het dan altijd per 5 minuten. Nu slaapt ze rond 11 tot 12, krijgt ze m gewoon er na
zeker een mooie tijd ! en idd hier adviseerde ze ook 7 maanden , maar onze dochter was er ook al eerder aan toe. zij heet nu 1 boterham en soms eet ze er zelfs 2 met korst en beleg op. hier krijgt ze meestal tussen 11:30 en 12:30 der broodje