Hoi, Ik zing graag voor Quinten, daar wordt hij echt rustig van. Maar mijn repetoire is erg klein, verder dan slaap kindje slaap kom ik niet... Wat zingen jullie voor je kindje? Groetjes Jessica
hoofd schouders knie en teen, met bewegingen in de maneschijn, ook met bewegingen hop hop hop paardje in galop klein klein kleutertje jonas die in de walvis zat... vanalles....eigenlijk... in de boekhandel heb je ook van die boekjes met oudhollandse liedjes. kun je veel ideeen in opdoen. Moet wel zeggen dat Nick iets ouder is en die geniet volop van de liedjes met bewegingen. Dan is die echt aan het schaterlachen... Ik zing dus vaak niet echt om rust te brengen, maar echt om te spelen.
Hier is in de manenschijn en de zevensprong favoriet, maar ook de liedjes van woezel en pip doen het goed.
ik zing voor wesely op een grote paddestoel. heb trouwesn van de week een cd met 57 kinderliedjes besteld, en daar zit een boekje bij met de tekst (want die weet ik ook niet helemaal zo goed meer) ben beniweud wanneer ik die binnen krijg. liefs susanne
Hier is ik zag 2 beren.... favoriet. Heb laatst bij Bruna een boekje met cd met kinderliedjes gekocht. Kon ik wel gbebruiken om m'n geheugen op te frissen!
Klap eens in de handjes is hier favoriet. Ook mooie weg, zandweg, hobbelweg, gat in de weg. In de maneschijn...Er zat een klein kaboutertje te huilen op een steen....Op een grote paddestoel...Doe de hokiepokie (doe je rechtervoet vooruit, in, uit, in uit, schudden voor gebruik) Voor het slapen gaan zing ik "Onder hele hoge bomen in een groot kabouterbos staat een heel klein aardig huisje zomaar midden op het mos Ik zou er graag in willen wonen, maar ik ben toch veel te groot Het is gemaakt voor de kabouters, met hun mutsje geel en rood Ieder zit dan op een stoeltje, met een kaarsje in de hand En dan zijn er zoveel lichtjes in kaboutersprookjesland"
ik sing ook vaak kinderliedjes maar meesteal weet ik de teksten niet meer heb voor het slapen gaan een vast liedje di eheb ik zelf beadcht: onze kleine gea baby ligt in haar ledikantje samen met haar popje gaat ze slapies doen en ze krijgt van mama/papa enehele dikke zoen nu moet ze haar oogjes sluiten en maar fijn gaan dromen over alle mooie dingen buiten en wat nog in haar leventje gaat komen oze kleine gea baby ligt in haar ledikantje samen met haar popje gaat ze slapies doen en ze krijgt van mama/papa een hele dikke zoen en dan kus ik haar op beide handjes roorhoofdje en dan op haar neusje
Standaard eerst Berend Botje, dan zag twee beren, zag twee bijen, zag twee slangen, dan klein klein kleutertje, in de maneschijn en olifantje in het bos
hier is 'wist je dat er sprookjes zijn' favoriet en op de 2e plaats staat 'in het bos' (wonen krokodillen) geheid dat meneer rustig word
Klinkt misschien mutserig, maar ik zing friese liedjes voor Tymen van Griet Wiersma. In Friesland een erg bekende zangeres. Dat vindt Tymen erg mooi. Verder zing ik vaak in de maneschijn. Bij het badderen heb ik ook een vast repertoire. Fiskje yn it wetter (Fries liedje over een visje) Alle eendjes zwemmen in het water Visje in de kom Er zaten 7 kikkertjes.
Klap eens in je handjes, in de manenschijn, helikopter, hansje pansje kevertje, een koetje en een kalfje. Ik heb de c.d.'s met een hoepeltje erom, staan er heel veel op!
Hoi, Leuke liedjes zitten ertussen! Ik zag een aflevering van knofje, bij kro kindertijd, daarin zong haar moeder een leuk liedje. Volgens mij is het papiaments. Noche noche dushi klein drumi drumi zacht suja suja kindje klein luna luna nacht Ik heb het opgenomen, dan kan ik even oefenen... Ik heb ook nog wat leuke sites gevonden waar ook de muziek bijstaat... Groetjes Jessica
Ik krijg altijd de neiging om op ik zag 2 beren...ranzige versies te maken (ik zag 2 haaien samen... en ik zag 2 kippen samen ...) Sweetangel: Olifantje in het bos, laat je mama toch niet los, anders raak je de weg nog kwijt en dan krijg je later spijt, olifantje in het bos, laat je mama toch niet los (op de wijs van twinkle twinkle little star)
ik zing elke morgen begin de dag met een dansje begin de dag met een lach want wie vrolijk kijkt in de morgen die lacht de hele dag jaaaah die lacht de hele dag (liedje wat ze 's ochtends op 3 fm zingen)
Ik ken ook niet zoveel liedjes uit mijn hoofd, dus heb even gegoogled; http://www.kennisnet.nl/po/leerkracht/v ... index.html Kijk maar eens op deze site.