Misschien dat wij dit jaar (juni of augustus) naar een Grieks eiland willen met ons zoontje van 2. Welk eiland kunnen jullie ons aanbevelen en welk plaatje/hotel dan? Welk eiland heeft de mooiste zandstranden / leuke plaatsjes? Of hebben jullie nog andere zonvakantietips? Bijv. Portugal, trekt ons ook wel! Ik hoor het graag. We willen niet al te veel geld aan onze vakantie uitgeven trouwens. Alvast bedankt voor de tips!!
Augustus kan erg heet zijn, juni vaak iets milder. Ben op Rhodos, Kreta en Zakynthos geweest maar vond Kreta het fijnst. Lekker groot, kun je ook een auto huren en de bergen in en zo. Rhodos waren we zo uitgekeken en Zakythos kun je bijne te voet rond, zo klein is het. Hotels weet ik niet meer zo, is al 6-10jr geleden.
Dankje wel voor de tip! Heb je op Kreta ook een beetje mooie zandstranden?? En via welk reisbureau of organisatie boek jij meestal? (beetje goedkoop)
Ja, op Kreta heb je mooie zandstranden in Malia en/of Stalis. Wij gaan in september naar Malia. We zitten niet in het drukke centrum. Wij gaan naar Acrogiali, direct aan het strand, kinderbad en een speeltuintje erbij voor Lisanne. Mijn schoonouders komen al jaren bij dit appartement, vandaar dat dit ons een goede keus lijkt. We zijn zelf ook al diverse keren op Kreta geweest. Ook op Rhodos en Kos, maar tot nu toe vinden wij Kreta het mooiste, leukste Griekse eiland.
ZAkynthos beviel ons ook erg goed! Wij zaten in Hotel Galaxy, een All Inclusive hotel van KidsWorldClub, dus met kinderzwembad en speeltuin!
ik ben ook een voorstander van de Ionische eilanden (zakynthos, Lefkas, Kefalonia en Corfu) . Ze hebben half kiezel/half zand stranden, maar het strand loopt er ontzettend langzaam in zee. De zee is dus eigenlijk altijd vrij rustig, vrij warm en je kleintje kan gewoon in het water. Alleen even waterschoentjes mee (voor allemaal ) Dat het niet groot is, vind ik niet vervelend, met een kleintje doe je vaak toch wel iets rustiger aan. En dan hoef je niet te haasten om alles te zien. Verder zou ik proberen in juni te gaan, iets rustiger, en iets minder heet misschien. Verder zijn de Ionische eilanden dan nog wat groen (waar ze bekend om staan) .
Oké, dus zo te horen zijn vooral de Ionische eilanden in trek Klinkt gaaf! Geeft niet als het eiland klein is, want met een kind doe je toch wat rustiger aan. Hebben jullie nog leuke tips welke stadje leuk is om te zitten of welke stranden? En welk hotel? Nog bedankt voor alle reacties trouwens
Wij gaan dit jaar met onze kleine (bijna anderhalf dan) naar Rhodos. We gaan naar hotel electra palace. Wij hebben echt goed dingen uitgezocht om het zo aangenaam mogelijk te maken voor ons alledrie. Voordelen: Vertrekken vanaf Rotterdam. Scheelt ons in reistijd en zowizo in wachttijd. (hoef je geen 2 uur vantevoren te zijn) + is veel minder hectisch dan schiphol. Hotel was dicht bij de luchthaven, dus geen lange bustransfer met een vermoeid kind na de vliegreis. En dit hotel werd erg goed beoordeeld door mensen die er met kinderen geweest waren. (zie vakantiereiswijzer.nl ) Zo is er een kinderbad enzo, speelplaats, en zelfs een kinderbuffet! En daarnaast schijnt het eten (buffet) van goede kwaliteit te zijn. Dat vind ik ook erg belangrijk aangezien ik zelf zwanger ben en onze kleine ook met de pot mee-eet. Wij hebben wel een junior-suite genomen ipv de standaard twee persoonskamer. Hebben we wat meer ruimte en heeft ons manneke een klein beetje een eigen slaapplaatsje. Succes en vooral veel plezier!