Toscane

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door BabyR, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mijn man wordt begin juli 30 en wil hem een week (inc mezelf en de kinderen :D) Toscane kadoo doen in mei/juni.

Maar, nu heb ik echt totaal geen kennis van leuke plaatsjes in Toscane, iemand van jullie heel toevallig wel?
    Wat is echt de place to be, met mooie omgeving, genoeg te doen in de omgeving, en wat ook kindvriendelijk is?

Tips heeeeel erg welkom!

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij zaten afgelopen jaar ik Trequanda. Een klein dorpje onder Siena. 8 dagen, en al die dagen was het heerlijk rond de 40 graden dus echt heel veel hebben we niet gedaan.
    Siena wel bezocht en Firenze ook. Ook Montepulciano en Volterra. Stuk voor stuk fantastische plaatsen.

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.492
    3.944
    113
    Vrouw
    Siena, San Gimignano, Lucca, Florence, Pisa (gewoon om het gezien te hebben).
    Niet wat je vroeg, maar is een week Rome ook een optie? Fantastische stad!
    Veel plezier alvast!

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Die inderdaad! :) Allemaal geweest en allemaal erg mooi.

- Lucca is echt prachtig, daar ben ik echt een beetje op verliefd geworden. Een klein knus stadje, met leuke pleinen en straatjes.
    - Siena heeft een mooi en erg bekend plein (Piazza del Campo) en prachtige steegjes en een mooie dom (duomo) en een imposante kathedraal.
    - San Gimignano is een mooie stad met een muur er omheen en veel torens. Verder vond ik het wat minder interessant maar mooi is het zeker.
    - Pisa een mooie stad en die scheve toren is natuurlijk leuk om gezien te hebben. Die staat ook op een mooi plein, met meer bezienswaardigheden. Er is ook een heel mooie botanische tuin.
    - Florence / Firenze is de hoofdstad en dus groot en toeristisch, maar zeker mooi om te zien - wel een 'must' eigenlijk. Veel paleizen (Palazzo Vecchio bijvoorbeeld), pleinen (met beelden van Michelangelo), kerken (de duomo). De Ponte Vecchio (brug) is ook mooi maar wel erg krap/druk. Het Uffizi-museum is erg bijzonder maar wel ook heel druk. De Boboli-tuinen en de rozentuin (Giardino delle Rose) zijn een aanrader.

Ik ben meerdere keren in Toscane geweest en kan me verder ook deze plaatsen nog herinneren:
    - Verona (de stad van Romeo & Julia waarin ook het huis van Julia staat met een balkonnetje (Casa di Giulietta))
    - Pistoia (mooie kleurrijke kathedraal en mooi plein)
    - Volterra (met ruïnes van een amfitheater)
    - Carrara (marmergroeven zijn interessant om te bezoeken, maar ook in de stad zie je daar veel van terug)
    - Ferrara (mooi kasteel (Castello Estense), veel paleizen)
    - Vinci (geboorteplaats van Leonardo da Vinci)
    - Livorno (mooie haven, leuke wijk Venezia die, zoals de naam al zegt, op Venetië lijkt)
    - Prato (veel musea, mooie brug en veel pleinen met fonteinen)
    - Cortona (stad op een heuvel, met mooi uitzicht)
    - Grosseto (mooi plein en mooie kathedraal en andere imposante gebouwen)
    - Montescudaio (fenomenaal uitzicht vanaf de uitkijktoren)
    - Cetona (een dorp op een heuveltop, erg mooi)
    - Pienza (schattig romantisch stadje, met 'de Weg van de Kus' en 'de Weg van de Liefde')

Mijn laatste aanrader is geen stad of dorp, maar de beeldentuin Giardino dei Tarocchi, echt prachtig met al die mozaïek, van de beroemde architect Niki de Saint Phalle.

Anyway, je kunt het niet zo gauw verkeerd doen in Toscane vind ik ;)

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Ik ben verliefd op Lucca. Als wij ooit nog eens onze oude dag in het buitenland besluiten door te brengen, dan wordt het in Lucca. Een prachtig, maar knus stadje. Bijvoorbeeld Siena is ook prachtig, maar daar kun je over de hoofden lopen. Florence is ook heel erg mooi, en eventueel een goede uitvalsbasis voor tripjes in de omgeving. Pisa is ook erg leuk, maar wel wat meer een 'modern' stadje.

Het is hierboven ook al gezegd, maar eventueel kun je ook Rome overwegen, wat mij betreft de mooiste en gezelligste stad van Europa.

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij zaten in San Quirico d'Orcia, echt super mooie omgeving.
    Pienza en Bagno Vignoni zijn heel vlakbij en nog meer van dat soort schattige dorpjes!

7. Amare

Amare Niet meer actief

Verona ga je niet in Toscane vinden:D

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Oh haha, dan ben ik in de war! Ooit op excursie geweest naar Toscane en onderweg ook naar Verona geweest. Maar dat was dus inderdaad nog niet Toscane haha, het was onderweg :p Woeps.

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Viareggio.. Een badplaats aan de Toscaanse kust. Pisa, Luca, Florence, San Gimignano zijn allemaal goed te doen met de auto.
    Wij hebben het daar heerlijk gehad en kunnen niet wachten om terug te gaan.

Deel Deze Pagina