Wat trekt jou aan bij een webshop??

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat geeft bij jou de doorslag om bij een webwinkel te bestellen?

1. Gratis verzending

2. Bepaald, vast, percentage korting als je bent ingelogd

3. Volgende dag levering

4. Spaarsysteem

5. Mogelijkheid tot achteraf betalen

6. Anders, namelijk:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi dames.

Ik ben me aan het verdiepen in het openen van een webshop. Nu vroeg ik me af op basis waarvan jullie kiezen voor een bepaalde webshop? Ik heb hier, hopelijk goed, een poll bijgemaakt met wat keuzes. Zouden jullie mij willen helpen? Dan kan ik dit namelijk meenemen in mijn bedrijfsplan!

Alvast bedankt

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gratis verzending en volgende dag levering.
    Ik bestel niet vaak iets maar als ik iets bestel kies ik voor een webshop waarvan ik het product de volgende dag in huis is. De reden ervoor is dat ik pas iets bestel als ik zeker weet dat ik niet moet werken of weg moet.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Gratis verzending! Als een product goedkoper is, maar daar 7 (?) euro bovenop komt om het te verzenden, kan ik net zo goed naar de winkel gaan.. dat maakt voor mij echt het verschil tussen kopen in een gewone winkel of bij een webshop..

Snelle verzending vind ik ook altijd fijn.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Als er nou iets extra's betaald moet worden maar dat je dan 99,9% zekerheid hebt dat het de volgende dag geleverd wordt, zou je dat dan willen? Of wil je echt én de gratis verzending én de volgende dag levering? Of zou jet het ook goed vinden als er standaard gratis verzending is maar bij een "spoed"levering een extra bedrag wordt gerekend?

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gratis verzending en betaling achteraf vind ik wel 2 voorkeuren.

Er is zoveel dat gratis verzonden word dat ik al afhaak bij normale verzendprijzen. (1.95 bijv vind ik nog wel gaan op een grotere aankoop)
    Achteraf betalen ook erg fijn want dat kan ik zelf uitrekenen wat ik van mijn bestelling wil houden en wat ik dus echt moet betalen. Ik bestel vaak een broekje oid in 2 maten als ik twijfel,zodat ik altijd de juiste erbij heb zitten.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee ik spiek even mee:D. Dus toch die gratis verzending he... tegenwoordig is dat zo verschrikkelijk duur:x.

Ik twijfel nog steeds of ik dat zal gaan toepassen evenals het achteraf betalen. Ik ben toch heel erg bang dat ze gewoon nooit gaan betalen. Iemand hier ervaring mee? (als ik ook zo brutaal mag zijn om te vragen);)

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Gratis verzending!
    Niets is irritanter dan erachter te komen dat er nog verzendkosten bij moet.

Ik wil vaak wat bestellen.
    "€14,99, oei, mijn budget was eigenlijk een tientje. Nou goed dan." *gaat naar winkelmandje* '+ 3 euro verzendkosten'. Ja dag!!

8. KimK

KimK Niet meer actief

Ik vind het lastig! Je merkt dat de vraag naar gratis verzending groot is (ik vind het zelf ook fijn moet ik zeggen!). Ik ga wel een webshop beginnen in spullen die waarschijnlijk in de meeste gevallen worden gepersonaliseerd. Retourneren is wat dat betreft dus wat lastiger dus ik twijfel heel erg over het achteraf betalen. A) toch stuk onzekerheid en b) bij mij is niet echt van toepassing dat men iets in meerdere maten ofzo bestelt om dan te retourneren.... Moeilijk!!

9. minon

minon Niet meer actief

Voor mij is achteraf betalen en gratis verzending en retour echt wel een pre of het moeten lage kosten zijn bijvoorbeeld 1,95. Dan vind ik het wel te doen. Bestel ook vaak dingen in twee maten of kleuren en wil dan niet achteraf weer op mn geld moeten wachten van hun kant.
    Ik denk als je achteraf betalen doet en het dan ook via ideal kan dat het met niet betalende klanten wel meevalt. net zoals de wehkamp. Die sturen je na een week geloof ik een mailtje met een betaallink.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    *Gratis verzenden,
    *snelle levering (niet perse volgende dag, maar wel binnen paar dagen)
    *goede contactmogelijkheden om vragen te stellen
    *achteraf betalen (vooral als het gaat om dingen die je zou moeten passen en dus terug zou moeten sturen)
    *duidelijk beeld van de voorraad van artikelen (webshop moet dus up to date zijn)
    *kortingscodes (word ik altijd erg blij van :) )
    *mogelijkheid om paypal te gebruiken zonder extra kosten
    *gratis retour kunnen sturen (antwoordnummer)

11. KimK

KimK Niet meer actief

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Super. Weer wat dingetjes om aan te denken (paypal, gratis retourneren).

12. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Haha, ik heb eigenlijk precies hetzelfde! Zeker als je regelmatig een pakketje moet verzenden lopen de verzendkosten nogal op, wat weer van je omzet af gaat. Bij de verkoop van goedkopere items is het eigenlijk niet te doen.
    Aan de andere kant vind ik het als klant zijnde ook altijd wel fijn als dingen gratis verzonden kunnen worden.
    Beetje dubbel dus >.<

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Gratis levering, volgende dag geleverd en gratis retourneren.
    Dat laatste vind ik ook heel belangrijk en check ik altijd voor ik ergens bestel.

14. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zeker weten 'gratis verzending'. Anders eventueel kortingscodes, maar met (hoge) verzendkosten kijk ik al snel verder.

15. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Wat mij aanspreekt aan een webshop is,
    ruim assortiment.
    Gratis verzending
    En betaling achteraf.
    Gratis retour sturen.

Ik vind het altijd zo vervelend dat je vooraf moet betalen en mits het dan niet past/zit je weer een tijd moet wachten op je retour bedrag.

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Achteraf betalen en snelle levering vind ik het prettigst. Gratis verzenden niet perse want als ik iets hier niet in de buurt krijg en ervoor moet reizen ben ik net zo duur uit ;)

Je zou contact kunnen nemen met Afterpay voor achteraf betalen.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Volgens mij bestaat er ook geen gratis verzending. De webshops maken hun prijzen gewoon ietsje duurder. Stel je maakt alles 1 euro duurder. Bij degene die veel koopt haal je winst uit je gratis verzending en die winst gebruik je bij degene die maar 1 iets koopt.

De kledingshop next is ook met gratis verzending wat heel aantrekkelijk is maar ik heb al gehoord dat die kleren in Engeland goedkoper zijn. Dus de kleren zijn gewoon duurder gemaakt om de verzending zogenaamd gratis te maken

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Gratis verzenden.
    Snelle levering.
    Paypal/ideal betaling.
    Gratis retour.
    Contactgegevens makkelijk te vinden/mailtjes dezelfde dag beantwoorden.

19. KimK

KimK Niet meer actief

Wat vinden jullie ervan als ik er bijvoorbeeld voor zou kiezen om als er betaald wordt via Ideal/Paypal dat er dan wel een gratis verzending is, maar dat als je achteraf betaald er dan wel verzendkosten worden gerekend? Om het betalen vooraf te stimuleren?

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dat wilde ik ook al zeggen. Dacht dit ook aangezien verzenden gewoon heel duur is. Zo kun je nooit iets verdienen gaat nog belasting af etc..

Deel Deze Pagina