hoe vaak is jullie kindje verkouden ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nancy1981, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje van 16 maanden is erg vaak verkouden.

Vanaf oktober is hy constant verkouden er zit telkens een periode van 1 maandje tussen en dan begint er weer een nieuwe verkoudheid zich aan te dienen

Deze durt dan ongeveer 2á 3 weken voordat het goed en wel over is en dan 4á5 weken later zitten we weer in het zelfde schuitje

Ik krijg er onder hand wel een punthoofd van,natuurlijk kan ons zoontje er niks aan doen dat hy verkouden is :cry:

Volgens de huisarts is het normaal en zou ik me geen zorgen hoeven maken,maar krijg wel steeds vaker te horen van een kennis dat we hem toch maar eens goed moeten laten onderzoeken en dan niet bij de huisarts maar in het ziekenhuis want ze vind hem toch wel erg vaak verkouden en dat kan niet goed zijn

Vandaar dat ik nu een beetje ongerust ben en me dit afvraag ?

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars was tussen de 7 en 20 maanden ook om de haverklap verkouden, en toen had hij al zijn tandjes en nu is hij nog maar af en toe wat snotterig

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bij Louise zijn de tussenpozes dat ze NIET verkouden is een dag of 2 max. Dus ik vind het bij jullie nog meevallen. Ik moet de hele dag met een doekje achter haar aan om haar neus te poetsen ;)

Maar ja, Louise krijgt 2 april buisjes en wordt haar neusamandel verwijderd. Je kunt ook een second opinion aanvragen.

4. caliginous

21 okt 2008
    14
    0
    0
    Maastricht
    Mijn dochtertje is nog nooit verkouden geweest! Verder al haar neefjes en nichtjes van ongeveer dezelfde leeftijd zijn ook bijna constant verkouden. Toen ik klein was was ik ook constant verkouden, amandelen met 2 jaar eruit en daarna nog maar heel af en toe verkouden.

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie is ook constant verkouden,misschien 1 a 2 dagen wat minder...ik moet deze maand ook naar de KNO arts,dus ik ben benieuwd...?

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond

We zijn net terug van de huisarts,heb maar weer eens zijn oortjes.longetjes en keel laten controleren.
    Alles was volgens de huisarts in orde en zoals ik altijd krijg te horen ( zijn met 3 dokters ) van hun alle drie apart zou het gewoon normaal zijn dat kindjes vaak verkouden zijn in de herfst/winterperiode pff :rolleyes:

7. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Nancy, het klopt idd wel.

Wij zitten bij een kinderarts en die zegt ook steeds 1 keer per maand of soms 2 keer. Is heel normaal! Dat vinden ze niet afwijkend.

Het is heel vervelend, maar er komt een tijd dat hij er door heen is.

Beterschap

8. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Dankjewel :D

Dat zegt onze huisarts dus ook.
    Ze zitten er met 3 huisartsen in de praktijk en alle drie zeggen ze het zelfde.

En vandaag zij die nog van dan bouwt jullie zoontje alleen maar weerstand op maak je maar geen zorgen het is echt heel normaal

Dus ikhoop het maar en blij als hy er eindelijk van af,maar ja we wachtyen af he haha
    Bedankt voor het berichtje

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook 1 die continu verkouden is!
    de ene keer erger dan de andere keer en soms een weekje helemaal niet!
    Nu ook weer flink verkouden, hoesten en helaas ook weer koorts!

Tijn zit sinds jan. op het kdv, en daardoor is hij nu nog vaker verkouden!

Erg vervelend, maar ind. niks aan te doen en volgens HA goed voor de weerstand!

kus miek

10. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    He Miek

Bedankt voor je berichtje
    Beterschap voor je kindje

Groetjes Nance

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Vergeten erbij te vermelden dat Louise naast de constante verkoudheid dus ook al 4 keer een loopoor heeft gehad en dat de reden is om haar amandel te verwijderen en buisjes te plaatsten. Niet vanwege de verkoudheid alleen dus. Als je kindje alleen verkouden is en verder geen klachten heeft zoals koorts/oorontsteking/keelontsteking etc. zou ik me inderdaad proberen niet te druk te maken.

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    die van mij heel af en toe... mischien 1x in de 2 maand ofzo of nog niet eens

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    TS gaat je kind naar de cresh?
    Meestal zijn deze kids veel vaker verkouden.
    Ik heb pas een keer gelezen dat kids 11x per jaar verkouden zijn, dat is bijna elke maand.
    Gelukkig is onze zoon niet zo vaak verkouden/ziek (even afkloppen) ;)

14. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier is Lotte ook al vanaf november verkouden en helaas zitten er geen 4 of 5 weken tussen een nieuwe verkoudheid, maar 1 of 2 dagen. Vooral 's nachts hoest ze veel en haar neusje zit helemaal vol. Na vanalles geprobeerd te hebben naar KNO arts en daat wees uit dat de neusamandelen flink vergroot en ontstoken zijn. Over een goede week gaan ze eruit. Hopelijk krijgen we zo eindelijk onze rust terug.

Deel Deze Pagina