Hallo allemaal Mijn zoontje van bijna 2,5 praat thuis hardop. Zodra we bij anderen zijn (niet perse vreemden) begint hij te fluisteren. We maken ons hier wat zorgen over. Ik wil hierover contact opnemen met het consultatiebureau. Maar ben benieuwd of iemand het herkend en wat er mee gedaan is. Hij is trouwens altijd al rustig en lief geweest. Niet bang/verlegen, slaapt goed en is wel leergierig. Ik hoor het graag!
Doet hij dat als hij speelt ? Dat doet mijn dochter namelijk ook vaak, ik krijg bij haar meer de indruk dat ze het voor zichzelf wil houden. Niet dat ze gekke dingen zegt tegen haar speeltjes hoor, ik kan het wel verstaan maar doe net alsof ik het niet hoor.
Mijn dochter doet dat met spelen ook. En verder toch als teken van (lichte) verlegenheid. Gek gemoeg kletst ze honderduit tegen vreemden, maar soms wel fluisterend. Waarom maak je je zorgen?
Hij doet het inderdaad ook als hij speelt en tegen/in zichzelf praat. Maar als we bij anderen zijn gaat hij gelijk over op fluisteren. Behalve als hij erg enthousiast is niet. Ik ken het niet van eerder broertjes/zusje en nu niet van neefjes/nichtjes. Daarom vraag ik me af waarom hij het doet en of er misschien wat achter zit (geen dee wat, trouwens.. ) Wel goed om te horen dat jullie kinderen het op zn tijd ook doen