Mijn zoontje is in januari twee geworden en gebruikt sinds afgelopen zomer de Puky Wutsch. Hier kan hij nog steeds wel op en vind hij ook wel leuk, maar hij is vrij lang en merk dat het toch best een klein dingetje is. Nu ben ik op zoek naar iets anders leuks, maar wat is nu echt geschikt en leuk voor hem en kan nog een tijd mee? Step/loopfiets/of iets anders? Ik woon in het buitenland dus kan hier misschien niet alles krijgen wat in NL te koop is
Een goede loopfiets. Zoontje heeft met zn 2e verjaardag ook een loopfiets gekregen. Een groot succes is het Op de step stept hij ook graag. Maar de loopfiets gaat veel harder... dus veel leuker
Hier hebben wij een puky loopfiets op 2 wielen, onze zoon van 2 racet er letterlijk op weg, veel sneller dan op zijn puky wutsch. Een 12 inch fiets lukt hem nog niet qua trappen en qua lengte
Een loopfiets met 2 wielen is heel leuk en goed voor het evenwicht. Wat ook leuk is; een fiets met trappers die ook meegaan als je kind niet trapt. Bij een gewone fiets is dit meestal niet zo. Mijn dochter loopt motorisch wat achter en kan nog niet op een gewone fiets fietsen, maar het fietsen op een fiets waarbij de trappers meegaan had ze vrij snel door. Dit is ook heel goed om de spierkracht in de benen te ontwikkelen zodat ze daarna makkelijk op een gewone fiets kunnen fietsen.
Bandits and angels houten loopfiets is super je kan hem ombouwen, met de boog naar beneden dan is hij vanaf 2 en als hij te groot is zet je hem met de boog naar boven en kun je er langer mee doen. Voor zijn verjaardag krijgt hij een loekie fiets 12 inch en kan net op de grond staan maar dat is niet erg want hij krijgt zijwieltjes. (Tweedehands op marktplaats)
Ik zou als eerste bij een 2-wiel loopfiets beginnen. Dat is de basis voor los fietsen en steppen. De loopfiets is vooral handig vond ik als vervanging voor de kinderwagen/buggy ook, ze kunnen veel grotere afstanden er mee afleggen dan wanneer ze los lopen. 10-inch fietsjes zijn ook heel leuk en leerzaam, met zijwieltjes en een duwstang. Zijn hele kleine fietsjes (wel ruim te verstellen), en daar bewegen de trappers inderdaad vanzelf mee. Het is een veel natuurlijkere trapbeweging met de trappers onder zich en niet vooraan trappen zoals bij driewieler. Een step vind ik meer optioneel, voor de leuk zegmaar. Hier alledrie in de berging, en alle drie worden gebruikt (loopfiets, trapfiets, step, wel allemaal tweedehands overig)
2 wieler loop fiets! mijn zoon kreeg met z'n 2e verjaardag de 3+ versie van puky. groot succes. nu met 4 jaar wil hij er nog op ondanks dat ie gewoon kan fietsen. Let er bij een loopfiets iig goed op dat t zadel en stuur in hoogte verstelbaar zijn anders gaat het de neuzen van je schoenen kosten
Oudste heeft een Puky en een Wishbone bike. Allebei aanraders maar ben echt fan van de wishbone. Geweldig ding.
Je hebt een puky vanaf 2 jaar. mijn zoontje word volgende maand 2 maar wij gaan voor de Puky Wutsch omdat hij net 80 cm! Dus nog te klein voor de 2 wieler.
Loopfietsje wel leuk genoeg of beter nog eventjes wachten en dan voor zon fietsje met pedalen met zijwieltjes gaan? Ik weet niet vanaf wanneer kindjes deze normaal gesproken beginnen te gebruiken?
Hier lukt het zoon wel om te racen op zijn loopfiets maar trappen op een gewone fiets/skelter heeft hij niet door. Volgens mij leren ze dat pas later bij 2,5 a 3 jaar. Verder heeft loopfietsen het voordeel dat je wss zonder zijwieltjes kan beginnen op een gewone fiets omdat ze de stabiliteit al beheersen.
Ja dat is idd waar. Ben alleen wel bang dat hij dan echt niet meer te houden is op dat ding en vind dat toch wel eng hahah
Ik zou gaan voor een loopfiets. Wij hebben deze 2 Bovenste is van bandits and angels dacht 10inch en met zijn 102 past hij er nog makkelijk op deze is iets van 3,5kg. De onderste is van Berg Biky Dacht 12 inch maar wel wat zwaarder 7kg.
Hier vind je alles Wij hadden de Puky en nu de iets grotere versie daarvan. Loopfiets vanaf 2 jaar - Altijd de laagste prijs bij loopfietsen.nl.