Hoi, Mijn zoontje is 2,5 en ik wil alvast rondkijken voor een fietsstoeltje achterop (tweedehands). Maar ik vraag me af welke bevestiging ik zal nemen, wat hebben jullie en wat zijn de voor- en nadelen? Ik kijk nu naar de yepp want die heb ik ook voorop. Ik heb een buggydrager achterop, maakt dat nog uit voor welke bevestiging ik moet nemen? Alvast bedankt
ik zou een Yepp Easyfit nemen als ik jouw was, dit lijkt mij veiliger dan een stoeltje met zadelbuis bevestiging.. volgens mij kan geen enkel fietsstoeltje icm een buggydrager maar dit weet ik niet zeker..
Ai, dus dan kan ik nooit een buggy meenemen. Wat onhandig, hoe doen jullie dat dan? Ik kan natuurlijk ook gewoon ergens op bezoek gaan en dan heb ik feen buggy nodig. Ik ga even naar de yepp easyfit kijken, bedankt! Waarom vind je dat veiliger?
Ik heb een Yepp met zadelbuisbevestiging omdat ik geen bagagedrager heb. Ik gebruik hem nu al meer dan een jaar en ben er heel tevreden over.
Ik lees even mee. Wij hebben nu voor op een Bobike, dus het liefst ga ik achterop ook voor 1 van Bobike. Buggydrager hebben wij niet, als ik ga fietsen loopt zoontje eigenlijk gewoon alles mee, naar de winkels e.d.
Ik heb de Bobike maxi one, en ik ben er heel tevreden over! De zijkanten zijn dicht, dus geen voeten tussen de spaken. De voetsteunen zijn makkelijk te verstellen en de gordel zit goed vast en is ook makkelijk te verstellen. Ik heb hem op mijn bagagedrager bevestigt en dit fietst prima, zoon zit stevig en stabiel. En van kunststof met een gaatje in het midden, zodat er ook geen water in blijft staan en het zitje makkelijk droog is te maken (net als de Yepp zeg maar).
Zoontje kan inderdaad lopen maar dochtertje gaat volgend voorjaar ook mee op de fiets en zij is dan pas 1 jaar.
Waarom is dat veiliger? Ik heb en zadelbuisbvestiging op aanraden van de fietsenmaker, omdat dit steviger is (?). Volgens mij is het om het even. Yepp is sowieso samen met Bobike de veilgste van de fietsstoeltjes. Mijn keus voor de Yepp was de vijfpuntsgordel. Hier kan idd geen buggydrager naast. Ook geen fietstassen meer, die mis ik wel. En met vier jaar zit ze er nog steeds goed in.
Ik heb een bobike, fietskar/buggy en een buggydrager. Ik heb de buggydrager nog niet erop gezet. Maar waarom zou die nu niet meer passen?
De fietsenmaker kan je bagagedrager wat verlengen en dan past een buggydrager wel hoor. Zie ik vaak genoeg. (ik had de nuna pepp drager en die zit niet aan de zijkant van je fiets maar helemaal achterop)
Yepp met easyfit echt super! Mijn man heeft ook een easyfit en kan super makkelijk even de stoel over zetten.
Oh ja dan is het wel handig inderdaad! Misschien even bij een fietsenwinkel vragen?! Ik heb wel eens wat gehoord over een verlengde bagagedrager.
Ik heb een filmpje gezien met zadelbuis bevestiging en ik vond het zo schudden (net als een maxi-cosi achterop de fiets) en ik weet niet of het onveiliger is maar vind dat schudden persoonlijk wat eng..
Ik weer niet of het (on)veiliger is maar ik vind de stoel met zadelbuis bevestiging zo schudden en dat vind ik eng.. Het zou heel goed kunnen dat het allebei even veilig is! Edit: Het is allebei even veilig..
Bedankt voor alle tips! Mijn fiets staat toevallig bij de fietsenmaker dus ik ga het even navragen vd buggy. Ik heb gewoon een bagagedrager dus ik ga daar dan voor, nu nog kiezen tussen bobike of yepp....
Als je naar de fietsenmaker gaat kun je je bagagedrager ook verlengen. Heb ik toentertijd ook gedaan en kon gewoon een buggydrager bevestigd worden bij mijn bobike zitje
Wij hebben een yepp met zadelbuisbevestiging, vind hem prima. Henb alleen nog een bagagedrager verlenger nodig zodat mijn fietstassen er ook nog op kunnen.. dan zou dat toch ook met een buggy kunnen?
Die met zadelbuisbevestiging rammelt echt niet. Als er niemand in zit dan wel een beetje maar als mijn dochter er in zit rammelt hij niet.