Vanmorgen ontdekte ik dat ons zoontje 2 ondertandjes krijgt, schrok er wel een beetje van. Is dit normaal op zo'n jonge leeftijd?
Het is wel snel, maar niet heel erg gek hoor. Er worden ook wel eens babietjes geboren die al een tandje hebben.
Gemiddeld is dit niet normaal maar je krijgt geen gemiddelde zonder snelle kindjes en langzame. Mijn man had met 4 maand ook 2 tanden, en ik kreeg mijn eerste tand met 11 maand. onze dochter kreeg met 4 maand ook al haar eerste 2 tandjes. Ik heb gehoord dat tanden krijgen ook redelijk erfelijk bepaald is. ik vond het wel fijn dat ze ze al zo vroeg kreeg want ze is nu wel gewend dat we haar tandjes poetsen en maakt er geen drama van.
inderdaad niks raars hoor. die kleine had met 4,5 maand ook 2 tanden die door waren. met 6,5 maand had ie er al 4
Mijn dochter had ook 2 ondertandjes met 3,5 maand, dus dat kan zeker. Nu is ze bijna een jaar en heeft nu 8 tanden en 4 kiezen. Je moet wel vroeg beginnen met poetsen
onze dochter is nu 12 mdn en heeft denk al rond de 22 tandjes/ kunnen de tel niet meer bijhouden. de eerste kwamen ook met 3 mdn door
Mijn mannen zijn 7 maanden en de bovenste hoektanden zijn als eerste in aantocht... Ik krijg 2 vampiertjes hahaha
mijn dochtertke is nu twee maand en ook hier merk ik dat er tandjes gaan doorkomen vind dit heeel erg vroeg maar zowel ik als mijn man hadden op 3 maand al 3tandjes groetjes
Volgen de andere tandjes dan ook snel? En zijn dit snelle kindjes in het algemeen, dus ook snel met lopen, praten etc..?
Mijn dochter is dus wel snel met tandjes, maar dat is ook het enige hihi. (Behalve snel in harten veroveren)
de ander tandjes volgden wel redelijk snel. Ze heeft nu 8 tanden en 6 kiezen en 1 a 2 hoektanden in aantocht. ze is verder ook snel met haar ontwikkeling(rolde van buik naar rug met 2 maand en rug naar buik met 2,5 maand liep los vlak voor haar verjaardag, en elke dag komt er een nieuw woord bij vanaf 10 maand). haar vader had snel veel tanden maar met de rest weer langzaam. ik had met 11 maand mijn eerste tand en liep toen al los en prate ook al veel. dus het zegt niks over de rest van de ontwikkeling maar kan dus wel.
De tandjes volgden elkaar hier snel op. Met 6maanden had hij 4 boventandjes en 4 ondertandjes. Nu is hij bijna 11maanden en heeft nog steeds die 8 tandjes, dus gelukkig een pauze hier qua tandjes. Verder was hij supersnel met omrollen van buik naar rug (dit deed hij met 2mnd met gemak zo een 6x achter elkaar). Maar voor de rest is hij gewoon gemiddeld denk ik. Met 8mnd begon hij (na een dag of 2 getijgerd te hebben) met kruipen en een paar daagjes daarna met van kruipstand naar zitstand te gaan en met 9mnd kon hij zichzelf optrekken en met meubels lopen en nu met 11mnd doet hij nog steeds hetzelde !
Raar vind ik het niet Vind het zelfs laat. Nee hoor meis het kan. Maar het kan nog veel gekker. Mijn zoon is geboren met een ondertandje vandaar ik zeg zelfs laat. Vind het altijd leuk om te vertellen.