Vijf naar vier flessen? Snap het niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Zoontje is 5,5 maand. Ik moet dus volgens de regels zo onderhand wel op vier flessen zitten. Snap het niet. Hij eet beetje groente, beetje fruit, maar nog niet genoeg dat het ter vervanging van een fles kan. Dus dan krijgt hij juist minder eten. Of moet ik wachten tot bijvoeding genoeg is om fles te vervangen?

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Je moet niks. Ik zat met 6 maanden op 4 flessen van 210/7 wegens groeispurtje. Daarna na 2 weken naar 4x180/6. Incl een portie fruit en groente.

Mocht je 5x150 geven kan je naar 4x180 gaan. Geef je 5x180 zou ik eerst wachten tot hij meer bijvoeding eet. Tot 6 maanden mag bijvoeding GEEN fles vervangen.

3. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ons meisje zat al voordat ze bijvoeding kreeg op 4 flessen van 180/6 (ze heeft heel lang aan de maximale hoeveelheid flesvoeding gezeten). Ze hebben op een gegeven moment minder flessen nodig omdat ze minder hard groeien.

Bij ons merkten we dat ze de fles van 7 uur 's ochtends niet meer goed dronk. We hebben toen geprobeerd om de fles van 23.00 uur een keer niet meer te geven (haar gewoon laten slapen en ons ingesteld op een keer opstaan in de nacht ;)) en ze sliep ineens door tot de volgende ochtend. Ze was toen ruim 4 maanden oud. We zijn toen ze 5 maanden was gestart met bijvoeding (groente). Dat ging er trouwens meteen goed in :D

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Geef je op verzoek? Bij ons sloeg de kleine man geleidelijk aan zijn nachtfles over. Overdag was het voeding om de vier uur ongeveer en zo zaten we ineens op 4 flessen van 180/6. Dat was al met ruim vier maanden...bijvoeding stelt nog steeds weinig voor hier. Er gaat hooguit een theelepeltje in, soms helemaal niks.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Niks regels... Je kindje geeft zelf aan

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Wij zijn rond die tijd gestopt met de late voeding om 22.00. We moesten haar er altijd voor wekken. De snelste groei is dan idd geweest. Van 0 tot 6 maanden is ze 6 kg aangekomen. Van 6 tot 24 maanden 4 kilo.
    Dus als je kind er aan toe is, kan je inderdaad een fles schrappen.
    Maar als mijn kind er moord en brand om zou schreeuwen, dan zou ik het mijzelf geloof ik niet al te moeilijk maken :)

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier met zes maanden begonnen met bijvoeding en toen gestopt met wakker maken voor late voeding (bv). Zoontje groeide niet zo vlot dus vond het wel prima om die voeding wat langer te geven, en dus nooit eerder geprobeerd of hij "zonder kon".

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zit op dit moment, met 19 maanden, ook weer op 4 flessen... :D (wel door afbuigen groeicurve door paar maanden steeds oor- en keelontstekingen, maar goed).
    Dus nee: je moet niets. Gewoon doen wat je kind aangeeft. Die tabellen zijn richtlijnen, geen wetten van Meden en Persen ;)
    Ze geven houvast voor hoe het ongeveer zou kunnen, en daarvoor kun je ze gebruiken. Of niet dus ;)

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik heb de 5e fles er ook pas afgehaald toen ze wat beter at. Nog maar twee weken en ze is bijna 7 maanden.
    Het kan zijn dat ze door eraf te halen meer honger heeft en dan ook meer groente gaat eten. Maar in ons geval zag ik dat ze er nog niet eerder aan toe was.

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier op een gegeven moment het advies gekregen om dus juist een fles minder te gaan geven of de totale hoeveelheid flesvoeding over de hele dag minderen. Want flesvoeding vult ook en daardoor kan het zijn dat je kindje juist minder eet.

Op welke tijden geef je nu de fles en welke hoeveelheid?
    Weet niet meer precies op hoeveel flessen ik rond die tijd zat, maar hebben daar ook mee lopen puzzelen met alle flessen.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Met 5,5 zou je kindje (of het nu wel of geen bijvoeding krijgt de laatste fles niet meer hoeven hebben. De fles van 22.00/23.00 of hoelaat je die ook geeft. Bijvoeding mag geen fles vervangen overdag, maar dat geldt niet voor deze fles. Die kan gewoon weg. Hier werd pas met 6 maanden bijvoeding gegeven maar die fles was er toen al af.

Overigens zou ik niet meer dan 180+6 geven..dat is gewoon te veel voor zo'n klein maagje.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier met 4 maanden de fles van 7 uur verplaatst naar 8 en en er een papfles van gemaakt. Na d'r groente om 7 uur dus om 8 uur een papfles van 210/7 en drie scheppen pap. In een dag was ze van 5 naar 4 flessen. Maar ze at van begin af aan al de 75 gram groente en was doordoor vol genoeg om de fles van 23:00 eraf te laten.
    Dachten de eerste avond, we proberen het en zien wel hoelaat ze komt, nou dat was om 7 uur de volgende ochtend :D

Maar wat iedereen hier ook zegt, kijk naar je kindje, die geeft heel goed aan wat ie nodig heeft.

Deel Deze Pagina