Over 2 weken wordt mijn oudste 5. Ik had stiekem gehoopt dat hij het zou vergeten, maar nu begon hij er toch echt zelf over: zijn allereerste kinderfeestje. Hij heeft al helemaal bedacht wat hij wil doen en wie er mag komen. Op zich vraagt hij niets onredelijks: 5 kindjes die we goed kennen en een bezoekje aan een overdekte speeltuin hier in de buurt. Maar... Ik ben op dit moment 41 weken zwanger. Als het een beetje tegen zit, is de kleine dus net een week oud als de oudste jarig is. Heb al geen zin in zijn 'grotemensenfeestje', laat staan in een kinderfeestje. Nu kunnen we dat feestje wel iets naar achteren schuiven, maar niet heel veel, denk hooguit 2 of 3 weken. Wil hem ook niet zijn pleziertje ontzeggen vanwege de baby. Maar om vriendlief nou in zijn eentje op pad te sturen met 6 van die druktemakers... Hoe zouden jullie het aanpakken? Ik neig naar kiezen op elkaar en dan maar een middagje afzien, maar misschien hebben jullie nog wel betere ideeën. Ik hoor ze graag.
Wil er niet een bevriende moeder mee, of een oppas van jullie samen met je vriend? Dat lijkt me voor jou het prettigst. Of eventueel: kun je de baby een uurtje of drie bij iemand laten zoals je (schoon)ouders? De baby mee lijkt me voor hem/haar naar, het is zo druk in die hallen.
Ik zou vriendlief samen met iemand anders op pad sturen. Baby zou ik niet achterlaten bij oppas op die leeftijd.
Ik heb ook al zitten dubben wie ik mee zou kunnen vragen. Misschien dat een van de zoons van onze gastouder het leuk vindt, zal het eens vragen. De baby hoop ik een beetje te kunnen ontzien in een draagdoek, lekker dicht tegen mama aan. Heb ik gelijk mijn handen vrij. Nadeel als ik mee ga is wel dat de middelste (2,5) dan ook mee moet, dus dat we ineens met 7 ongeleide projectielen zitten
Ik zou het of verzetten of je vriend (samen met een andere moeder of een tante of oma of wie dan ook) op pad sturen met de kinderen (en/of de kinderen daar laten brengen en daar op laten halen, eenmaal in de speeltuin heb je er vaak amper omkijken naar).
Dat is ook wel weer waar, misschien maak ik het in mijn hoofd erger dan het is en hebben we er inderdaad amper omkijken naar. En als we het lang genoeg uit weten te stellen, kan ik waarschijnlijk sowieso wel mee. Plof daar wel op een stoel met de beeb en laat vriendlief achter de jongens aan rennen Ik ga even met vriendlief overleggen wat/wie hij wil.
Mijn zoontje werd in de zomervakantie 5. 1,5 week later ben ik bevallen van nr 3. Wij hebben zijn grote mensenfeestje gevierd toen ik nog zwanger was, kinderfeestje is uitgesteld naar de herfstvakantie. Dat kon ik toen prima aan hem uitleggen. Uiteindelijk een vriendin meegenomen met het kinderfeestje (en totaal 9 kinderen naar een kinderboerderij waar ze geitjes mochten voeren etc), en de baby bleef bij papa thuis. We waren 2,5 uur van huis, dus ging prima. Ik zou dus het kinderfeestje uitstellen en dan kijken of je de baby mee kan nemen naar die binnenspeeltuin (die van mij sliep daar in de wagen prima) of een van jullie alleen met hem thuisblijven. Of evt een oma als oppas? Met een week of 6 kan dat wel weer toch? En maak het jezelf niet te moeilijk. Iets georganiseerds is prima.
Ik zou her verzetten. Eerlijk gezegd zou ik het 1-2 mnd geleden al hebben gevierd aangezien je hoogzwanger bent
Ik zou het een week of 2 na zn verjaardag doen. Met een baby van een week of 3 gaat dat toch perfect...jij aan een tafeltje..baby pit in de wagenbak en haal je er af em toe uit voor een voeding
Dat is 1 scenario. Een scenario waarbij de baby een hele dag huilt vanwege krampjes, whatever, is theoretisch ook mogelijk, of dat je zelf nog niet 100% hersteld bent. Dan zou ik er toch niet aan moeten denken ook nog met een glimlach gastvrouw te moeten spelen, tussen het voeden en stil krijgen in. Wel begrijpelijk dat je zoontje zijn verjaardag wil vieren natuurlijk! Ik zou het met familie klein houden, en/of een tijdslot van 2 uur aangeven, bijv kom langs tussen 15:00-17:00. Dan heb je in ieder geval niet de hele dag inloop/bezoek, en is het te overzien. Het kinderfeestje zou ik je vriend laten gaan + nog iemand. Is er niet 1 ouder van de vriendjes van je zoontje, die je kunt vragen of ze mee wil gaan om te rijden/opletten?
Ik zou het kinderfeest over laten aan vriend en hem nog een volwassene mee laten nemen. En zelf thuis blijven met de baby.
Hihi, knap maar dat had ik écht nog niet gekund, zeker niet na de ks bij nr 2.. Ts, vraag of er een vriendin,familie, of in het ergste geval een moeder mee gaat. Ik zou er zelf niet aan beginnen..
Mischien een idee om gezien je situatie het aantal vriendjes aan te passen en mischien wat korter dan normaal 2 a 3 vriendjes thuis en dan wat leuke spelletjes, film kijken of iets dergelijks je vriend kan daar mooi bij helpen, de baby kan rustig in z'n eigen bedje slapen jij kan voeden en toch genieten van het feestje vanaf de bank. Ik zou het denk ik zo doen en zou het echt niet trekken binnen 3 weken na de bevalling naar zon hysterisch speelparadijs.
Waarom niet gewoon even uitstellen. Hier is zoon in januari jarig en we hebben eind maart zijn feestje. Hij wilde een speciaal iets wat niet eerder kon maar dat kun je op die leeftijd echt wel uitleggen
Ik was een week na de bevalling nog niet goed op de been. Dat kan je dus ook hebben ... dat weet je nu nog niet. Ik zou het wel laten doorgaan, je man sturen, samen met oma, of een andere ouder van één van de kindjes.
Ik heb na de geboorte van de oudste de eerste twee weken plat gelegen. Zou er niet aan moeten denken na drie weken een kinderfeestje te moeten begeleiden... Maar ook bij de tweede, waarna ik eerder weer op de been was, was drie weken erna een feestje niet bepaald fijn geweest. Die ervaringen spelen dus mee in mijn eerdere reactie.
Mijn ervaring is juist dat het met een newborn makkelijker is dan met een baby van een maand of 3 die al veel meer een strakker ritme heeft. Echte newborns slapen er vaak wel doorheen.... desalniettemin zou ik sowieso een extra 'mankracht' meenemen naar de binnenspeeltuin. Zodat je, mocht de baby overprikkeld raken, zelf even naar buiten/weg kan gaan.
Ik zou als het kan oma of een tante of oom ofzo op pad sturen met je man. "Kleine broer" zou ik sowieso gewoon laten meegaan. Of je er nu 5 of 6 hebt ... daar zou ik niet naar kijken (voor 't zelfde geld kan één van de uitgenodigde feestvierders niet). Zelf zou ik gewoon die dag kijken hoe het gaat met jou en de baby. Is dat een slaapkop die overal doorslaapt ... ga je zelf mee. Anders blijf je gewoon thuis met hem / haar.
Dit zou ik ook doen. En dan wel een maandje later dan de verjaardag. Is niet anders, hij kan best even wachten.