Welk fietszitje en vanaf wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Senna82, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier de bobike, wel al eerder wat moeten gaan fietsen, maar een klein stukje en hij zat toen al een poosje erg stevig.

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb de Qibbel, heel fijne fietsstoeltje. Met windscherm en stuurtje voor haar. Mijn dochter was 8/9 maanden toen ze voor het eerst mee op de fiets ging. Ze vind het geweldig!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zelfstandig gaan zitten komt doorgaans na tijgeren of kruipen. Mijn jongste tijgert nu en gaat af en toe op voeten en elleboog 'staan' daarbij probeert hij zijn beentjes onder zijn buik te plaatsen.
    Meestal gaan ze vanuit buiklig, dmv beentjes naar voren, zitten.
    Sommige kindjes gaan eerst staan en vanuit staan naar zitten.

Hier voor en achter Yepp. Jongste zit echter nog altijd in de fietskar, hij gaat nog niet zelfstandig zitten. Wij hebben dus nog even geduld.
    Gelukkig hebben we een fietskar met baby-hangmat.

4. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yepp heel fijn, maar ook omdat deze een 5-punts gordeltje heeft. Dat gaf mij een beter gevoel en geen kussentjes die nat regenen etc

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij hebben een bobike mini city, ben ik blij mee. Schouderbandjes zijn er handig (stuk over de schouders is van kunststof zodat je kind goed blijft zitten)

6. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij hebben een Qibbel. Fijn zitje en past mooi bij m'n fiets (het oog wil ook wat :):p)

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    De Yepp-mini is superfijn. Geeft veel steun.

Hier fietsten we vanaf 8 maanden kleine stukjes. Ze zat toen al lang, stevig en stabiel, maar zelf gaan zitten kon ze pas na heel dik een jaar. Net als kruipen. Dit was onder supervisie van de kinderfysio die ook aan huis kwam.

Nu de Yepp-maxi. Ook heel fijn.

Deel Deze Pagina