zuigbehoefte wanneer neemt die af

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen dat de zuigbehoeft vanaf 6 maanden afneemt en je dus ook de speen moet gaan afwennen.

Nu valt het mij op dat onze dochter na de fles niet tevreden is en dan nog erg mopperd.
    Ik geef haar tegenwoordig dus de speen na de fles.
    Nu is zij dus al 8 maanden en zou je denken dat die behoefte toch wel afgenomen moet zijn.

Moet eerlijk zeggen dat ik het van de andere niet weet die kregen bv op verzoek en kregen heel wat keren per dag de borst.
    Onze kleine meid krijgt nu zo'n 5 a 6 keer per dag de fles en de tijd dat ze bv kreeg kreeg ze vaker dan die 5 a 6 keer per dag.

Dus eigenlijk is mijn vraag wanneer neemt de zuigbehoefte af, ik was daar gewoon benieuwd naar, want we bouwen de speen nu toch nog niet af, dat komt na de operatie wel, we vinden het juist fijn dat ze nu een speentje heeft zodat ze straks na haar operatie iets heeft waarmee we haar kunnen troosten.

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier juist weer toegenomen behoefte aan de speen door tandjes en keelpijn bij de griep. Het is ook een soort troostmiddel. Hier wel bv.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb ergens gelezen dat die zuigbehoefte afneemt tussen de 9 en 12 maanden, maar 'afnemen' wil niet zeggen dat het volledig verdwijnt. Hier heeft mijn dochter de speen nog nodig bij het slapen, eerst had ze 'm overdag ook soms even nodig, dus het is zeker wel afgenomen. Als ze ongeveer 1,5 is willen we kijken of ze 'm echt af kan leren.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Gaat de fles niet te snel? Baby's mogen na 3 maanden en na 6 maanden een fles met een groter gaatje. Hier heeft mijn dochter nog steeds speen 0 met het kleinste gaatje en daar doet ze precies 15 minuten over. Heb ik speentje 1 vanaf 3 maanden dan is de fles binnen 7 minuten leeg, heeft ze het zuur en is niet tevreden. Logisch want ze moeten ongeveer 15 minuten zuigen willen ze tevreden zijn.

Sinds ze 15 minuten aan de fles heeft 'gehangen' :)D) heeft ze de speen alleen nog maar in bed om in slaap te komen.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met 6 maanden nog zuigbehoefte hebben klinkt mij wel als normaal in de oren. Hier gebruikt mijn dochter nog altijd een speen bij het inslapen, en het ziet er niet naar uit dat we die binnenkort kunnen gaan afwennen.

6. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik ken een logopediste en die zei dat het rond ongeveer 9 maanden afneemt. Als je dan de speen zou kunnen afleren, zou dat mooi zijn. Maja, ze kunnen dan net zo goed ook gaan duimen dus een garantie heb je niet hihi.. het is iig slim om de speen alleen voor in bed en/of 's nachts te houden lijkt me :)

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier enkel speen overdag bij inslapen.
    Rest van dag en nacht heeft hij er geen behoefte aan.

Deel Deze Pagina