Hoi Aangezien mondkapjes nu toch worden geadviseerd, laten we vooral elkaar tips geven over lekkerst zittende mondkapjes. Ik ben net op “speurtocht” geweest en twee tips: Blokker, met print, 3,99 per stuk. Zit goed bij mijn man. Valt goed over neus en kin zeg maar. Action, donker blauw, 1,99. Zit vooral goed bij mij. Elastiek verstelbaar. Voor mijn man te kort tussen neus en kin. Beiden kunnen filter in. kik afrader, goedkoop en slecht gestikt stofje.
Van bol safe save zwarte kapjes afrader Randen zijn prikkelig en is wat aan kleine kant. en ik vind het samengestikte op het midden gewoonweg lelijk
Ik volg! Heb nu mondkapjes in huis die voor eenmalig gebruik zijn die ik wel achterlijk duur vondt bij de Appie. Weet dat voor iedereen het benauwend is zo 'n mondkapje maar zoek toch een mondkapje die wel zo min mogelijk benauwend is want wat haat ik dat maar het is voor een goed doel
Wij moeten ze nu de hele dag op op ons werk en ik kan je zeggen dat die verstelbare elastiekjes dan niet fijn zijn. Die knopjes gaan zeer doen. Mijn collega heeft ze nu van Scotch and Soda en die blijken erg fijn.
Ik zag er vandaag al mensen mee lopen. Is enkellaags, dus ademt makkelijker. Veel wintersportgebieden gaan deze van de winter ook uitdelen aan de mensen daar. Zo n ding heb je daar vaak toch al om en bijvoorbeeld op de fiets in de kou ook handig.
Verdraaid. Wat gek zeg. Heb zelf vele kleuren in huis, maar niet de rode gelukkig. Toch gek dat die een euro duurder is.
Buffs worden afgeraden, omdat ze te veel druppeltjes doorlaten. Het doel is niet zo makkelijk mogelijk ademen, maar zo min mogelijk Covid verspreiden. Ik zou in ieder geval een tweelaags (of indien mogelijk drielaags) kapje nemen, van dichtgeweven katoen dat goed past en als je echt in situaties komt waar veel mensen zijn, toch een drielaags wegwerp kapje bij de hand hebben (met keurmerk). De stoffen kapjes moeten wel na elk gebruik goed gewassen worden! https://www.scientias.nl/op-zoek-naar-het-best-beschermende-mondkapje-vermijd-bandanas-en-windkragen/
Hier is het met name onder politieke druk ingevoerd en zelfs het RIVM ziet er weinig heil in. Dan maar zo comfortabel mogelijk maken toch. In Duitsland was de regel trouwens mond en neus bedekken. Hoe je dat verder deed, maakte niet uit. Heel veel buffs gezien en ik kwam ze vandaag hier ook tegen. Al dragen de meeste mensen hier nog geen.
Buff is zeker prettiger, maar ik kwam er achter dat je daarmee (of iig die ik heb) nog een vlammetje kan uitblazen. Het schijnt dan niet heel effectief te zijn. Ik heb die van de stropdassenwinkel ook, maar zijn voor mij wat groot. Ik heb een abnormaal klein hoofd blijkbaar Die van Safesave vind ik juist wel prettig, maar ik las ook reviews van mensen die 'm te klein vinden, dus wellicht heb ik gewoon zo'n afwijkend hoofd
Maar het is geen plicht he, alleen een advies, dus als je het echt niet wilt kun je het dan toch beter gewoon niet doen. In het OV zijn buffs niet toegestaan in elk geval. Hier draagt bijna iedereen in de winkels een mondkapje... maar er zijn inmiddels zoveel gevallen in mijn omgeving dat ik er inmiddels ook wel van overtuigd ben dat het echt nodig is omdat alle kleine beetjes helpen.
Precies. Virusdeeltjes zijn zo ontzettend klein, die gaan óók dwars door een 3-laags katoenen mondkapje heen.
Bij ons in het ziekenhuis is het sowieso alleen een dringend advies, dus dat lijkt me voor patienten voldoende.
Ik hen er 2 van Haydon Brett. Mooi en ruimte voor een filter. Ben daar erg tevreden mee. Helaas red ik het niet met 2 en heb net bijgesteld op een andere site (ivm prijs)