fietsstoeltje achterop, welke?

Discussion in 'Verzorging' started by Zuss, Feb 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil een fietsstoeltje kopen voor achterop mijn fiets. Zoonlief is gewend om achterop te zitten, want tot nu toe had ik hem in de maxi-cosi in zo'n speciale drager achterop.

Maar ja, de keuze is reuze. Welke zal ik nu nemen? Wensen:
    - gemakkelijk in- en uittillen van kindje
    - gemakkelijke sluiting van gordel en voetgesp
    - liefst zonder gereedschap overzetten op andere fiets
    - snel droog na regenbui

Zal ik gaan voor een yepp of een bobike, en zo ja welke. En nu las ik dat de romer jockey in een soort van slaapstand geplaatst kan worden, is dat een voordeel of onzin?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    I love Yepp :D makkelijk droog te maken, 5 punts gordel, hippe kleurtjes etc.
    Ik ben gewoon bevooroordeeld dus aan mij heb je niet zo veel haha :)

3. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Absoluut Yepp! Ik had eerder een Bobike ook achterop maar was er niet weg van. Uiteindelijk toch een nieuwe Yepp gekocht en ik vind hem geweldig. Voldoet echt aan al je eisen!

Zet op de 2e fiets ook een bevestigingspunt en je hebt hem in no-time over gezet. Zo droog, kindje zit lekker en zacht door het Croc achtoge materiaal.
    Gordels vind ik fijn sluiten.

Nog geen minpunten!

4. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, nog een vraagje. Klopt het dat de kinderen in stoeltjes van Bobike verder naar achteren zitten (vergeleken met Yepp)?

De vijfpuntsgordel van de yepp vind ik wel een veilig idee, mijn zoon begint echt zo'n beweeglijk jochie te worden, en sterk. Kan je deze bandjes één voor één sluiten of moeten ze tegelijkertijd?

Laatste puntje, mijn zoon is groot voor zijn leeftijd. Aangezien wij ook niet klein zijn zal hij dat wel blijven. Beide stoeltjes zouden tot 22 kilo gaan, maar in welk stoeltje past een lang kindje het beste/langste?

5. lievemommy10

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bobike bevestig je op 1 punt. Daarin kun je niet meer schuiven.
    Bij de Yepp kun je zelf instellen of je hem dichter op je zadel wilt, of juist verderaf. Ik hem zo ver mogelijk naar achteren dan heeft ze meer ruimte en niet meteen een tas in der gezicht ofzo.

Ja de 5punts van Yepp kun je apart in het slotje steken. Werkt dus super.

Yepp is ruimer vormgegeven dus zal een kind langer in kunnen, ook hoger.
    Yepp groeit langer mee!

6. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lievemommy, dank voor deze heldere info. Het ziet ernaar uit dat het een yepp gaat worden...

7. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een toeval! Ga ik vanmiddag mijn zoon van de opvang halen, staan daar twee fietsen van leidsters naast elkaar: de een met een yepp en de ander met een bobike fietsstoeltje. Even gevraagd of ik mocht kijken en uitproberen, geen probleem natuurlijk...

Was meteen duidelijk dat het yepp stoeltje groter is, mijn zoon stak nu al met zijn hoofd boven de rugleuning van het bobike stoeltje uit. Keuze is gemaakt!

8. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Veel plezier met je yepp stoeltje :D

9. lievemommy10

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL

Super! Veel fietsplezier alvast inderdaad!

Share This Page