Hallo, mijn zoontje is net een tijdje over op de 4 flessen, maar weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken met zijn schema. Hij krijgt smorgens zijn eerste fles om 8 uur. nou wou ik het eigenlijk zo doen dat hij dan tegen 10 uur zijn fruitpotje krijgt en dan tegen 12/1uur zijn flesje weer. Maar nou is het probleem dat hij na zijn fles van 8 uur direct weer gaat slapen en pas weer tegen half 2 wakker word. als ik hem eerder wakker maak wil hij absluut niet eten en spuugt het direct weer uit. Ook na zijn fles van half 2 slaapt hij direct weer en krijgt dan om 4 uur zijn groente en om 6 uur zijn flesje weer. Hij krijgt zijn laatse fles dan ook pas om 11 uur nog. Hoe kan ik dit even goed aanpakken?
Uhm mag ik vragen hoe oud je kindje is? Ik begrijp dat hij zo een beetje onafgebroken (alleen 2 keer wakker voor een flesje - 8.00 en 13.30) savonds van 23.00 tot 16.00 smiddags. Dat vind ik wel erg vreemd eigenlijk erg lang zagmaar! Ik zou toch proberen hem wat langer wakker te houden overdag en je dus wat tijd hebt om hem idd wat stukjes fruit te geven enzo. Nouja misschien iemand anders met betere ideeen!
Hallo hij is inmiddels bijna een half jaartje...hij is wel 6 week te vroeg geboren maar dat mag geen probleem zijn met het eten neem ik aan. hij word smorgen om 8 uur wakker, daarna slaapt hij direct weer, en word dan weer tegen een uur of 1 wakker. Dan krijgt hij weer een flesje van 200 en slaapt dan weer tot 4 uur en krijgt dan de laatste fles om 23.00. Ik probeer nu tegen een uur of 10 er toch maar wat fruit in te krijgen en tegen 4 uur om ook een groente hapje te geven. Maar het gaat heel moeizaam. Hij slaapt echt nog heel erg veel. En als ik dan schema's zie dat andere baby om de 2 uur ongeveer wel iets krijgen, dan maak ik me toch wel een beetje zorgen
Hoi, Dus eigenlijk slaapt hij aan een stuk door met wat eetonderbrekingen? En begrijp ik nou goed dat hij na 16:00 uur tot 23:00 uur niet meer slaapt? Volgens mij slaapt hij veel op verkeerde tijden. Het ideale zou zijn om hem overdag max 2 uur achter elkaar te laten slapen en 2 uur wakker houden. Zodat hij rond 19:00/20:00 uur de nacht in kan gaan. Op deze manier kun je goed groente en fruit in het schema passen. Maar ik lees dat je aan het proberen bent maar dat niet lukt. Lastig zeg. Wat zegt CB van dat vele slapen?
Hallo, hij slaapt wel van 9 tot 11 ongeveer nog. En dan gaat hij na zijn fles op bed en is dan tegen 8 uur weer wakker. De CB zegt dat ik hem gewoon moet wekken als hij doorslaapt, maar dit heeft weinig zin. Hij spuugt al het eten gewoon weer uit en krijgt dan maar een paar lepels binnen. Ik doe het nu wel steeds hoor, want anders ben ik bang dat hij straks veel te weinig voeding krijgt.
Mijn tip: houd na de eerste voeding je kindje wat langer wakker, laat hem dan 2 uurtjes slapen, geef hem niet meteen te eten maar laat hem ff wakker worden, speel met hem. probeer het hapje en dan een half uur/uur later nog een (half) flesje.... Zo deed ik het ook met ons zoontje, hij kan ook zo lekker lang slapen! En hoe dan ook jij/jullie zijn uiteindelijk de baas en niet hij.......
Hier is het om 8:00 er uit en dan eten en spelen in de box.. gewoon wakker houden zeker tot 10:00 bij ons.. dan slaapt ze 30 min even in de box en dan is het weer spelen tot haar brood 11:30. Om 12:30 ligt ze in bed zeker tot 14:30. Dan als ze wakker word houden we haar wakker tot fruit rond 15:30 en dan mag ze als ze wil ff weer slapen. En na haar avond hapjes 18:00 slaapt ze 30 min en dan is het spelen of met mama of papa of grote zus als ze er is. Dus 3x slapen op een dag... en dan 30 min per keer alleen der middag slaapje langer.
Hallo. Mijn zoontje is ook bijna 6 maanden. Hij slaapt tot 7 uur krijgt dan borstvoeding. Ik stop hem weer in bed en ga zelf douchen en eten. Ik maak Wiebe om 9 uur wakker en ga hem dan wassen of in bad doen. We zijn meestal rond half 10 beneden en dan gaat hij lekker spelen in de box of op de grond. Hij blijft wakker tot 12 uur. Ik ga vaak met hem spelen, cd met kinderliedjes aan, lekker zingen en boekjes lezen. Hij krijgt dan om kwart voor 12 weer een voeding en slaapt dan tot een uur of 2. Als hij wakker is gaat hij weer spelen, dan om 4 uur groente hapje en voeding en hij wil meestal rond 5 uur weer even slapen. Om 7 uur de laatste voeding en dan lekker de nacht in. Misschien is het toch een idee om je kindje wat langer wakker te houden 's ochtends, is ook wel heel erg gezellig.
Wat je ook doen kunt, als hij toch zoveel wil slapen, dat je z'n tweede of derde flesje een schep minder voeding in doet, en dan gelijk z'n fruithap erachteraan. Kan hij toch lekker veel slapen, en krijgt hij toch z'n fruit.
Hi, dit is ons schema.. mischien heb je er wat aan: 8:00 fles 210 ml + nutrix (dat wordt straks Bambix) 10:00 - 11:00 slapen 11:45 maaltijd + drinken uit een beker (we zijn aan het oefenen) 13:00 - 15:00 slapen 15:00 fles 210 ml tussen 17:00 - 18:00 slapen (30 minuutjes) 18:30 warme maaltijd + drinken uit een beker (water, thee, aangelengd vruchtensap, roosvicee, diksap) 19:30 fles 180 ml + nutrix Later wordt de lunch natuurlijk brood. Met slapen is het mannetje net een klokje. We kunnen aan hem zien hoe laat het is... geeuw, soms een beetje jengelen.. tijd om te slapen. Elke dag precies hetzelfde liedje!