Welke Piet is er op bezoek geweest?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LadyKikker, 18 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.257
    1.894
    113
    Vrouw
    Onze kids hebben vanavond hun schoen gezet.
    We willen steeds een soort Piet langs laten komen.
    Rommelpiet - Bende in de huiskamer
    Verstoppiet - spullen verstoppen
    Enz
    Enz
    Nu gaan we de kadootjes misschien wel nat maken, omdat de pakjes in het water hebben gelegen (sinterklaasjournaal)

Komen er bij jullie nog typische Pieten langs? :D

rijo vindt dit leuk.
  2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.277
    2.037
    113
    Vanavond is de Versier Piet bij ons geweest :D

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De kinderen hebben vanmiddag een brief van de Gluurpiet gehad waarin staat hoe vaak en wanneer ze hun schoentje mogen zetten.

Verder komt Amerigo aankomende nacht (met Sint en Piet uiteraard).
    De kinderen hadden een appel bij hun schoentjes neergelegd (bij gebrek aan wortel). Er liggen nu stukjes appel in de hal met wat pepernoten en uiteraard zit er ook een cadeautje in hun schoentjes.

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.257
    1.894
    113
    Vrouw
    Haha.. wij wilden alleen het klokhuis in zn schoen laten liggen!

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier is rommelpiet geweest.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.277
    11.000
    113
    Ehm... Raadselpiet? De oudste is erg bezig met leren lezen. Bij de schoentjes ligt een vel papier met een woord in pepernoten, dat aangeeft waar de pakjes liggen (B-A-D, en eronder het woord in pen voor als klein broertje eerder bij de pepernoten is ;) )

Toen ze jonger waren, heeft er weleens een spoor van pepernoten en schoentjes naar de pakjes geleid.

Oh ja, hier ook appels trouwens, omdat de wortels op zijn

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij ons ook!

rijo vindt dit leuk.
  8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier geen piet in het bijzonder, maar de appel Was half opgegeten achter gelaten en piet Had met de duplo gespeeld, hij Had de letter P gemaakt.
    Mijn dochter Is heel bang dat rommelpiet een keer komt. In de zomer begint ze al dat ze niet wil dat die komt, geen idee waar het vandaan komt want erg netjes Is ze niet...haha! Misschien idd de verstoppiet eens laten komen

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier geen speciale piet. Wel heb ik de pakjes met ducktape dichtgeplakt, dat hadden ze nl op het sinterklaasjournaal gezien.
    En dat vonden ze vanochtend echt super interessant.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.252
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je kinderen veterschoenen hebben, kun je knooppiet laten komen en alle schoenen aan elkaar knopen en ophangen.

Bij ons is vannacht denk ik een PIO* geweest of lolpiet. Het cadeautje zat in de schoen en daarna was het cadeau met schoen en al ingepakt.

Volgend weekend komt de Sint zelf met Amerigo en ligt er een gouden hoefijzer op de oprit.

* Piet in opleiding

owly, zigzag, fafa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat superleuk bedacht.

Hier hadden we een brief in de schoen gedaan dat de pieten de cadeautjes door elkaar heen hadden gehaald en dat ze hoopten dat deze cadeautjes voor hun waren (nav het sinterklaasjournaal)
    Natuurlijk lag er ook een wortel en appel voor het paard.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.468
    17.409
    113
    Strooipiet, versierpiet, hongerpiet

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.257
    1.894
    113
    Vrouw
    Hier is de verstoppiet geweest..

We komen nu nog spullen tegen die we kwijt waren.

fafa vindt dit leuk.
  14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier mogen ze 2x per week hun schoen zetten, woensdagavond en zaterdagavond. Op woensdagavond komt de Nette Piet. Ga dan geen gekke dingen uithalen, want de kinderen moeten op donderdag gewoon naar school en wij moeten werken.
    Maar aanstaande zaterdagnacht laat ik de Voetbalpiet langskomen. Of teminste....een Piet die denkt dat ie kan voetballen....We hebben een oude krantenmand in de hal staan. Die kieper ik om. En ernaast leg ik een voetbal. Hun schoentjes zijn per ongeluk ook omvergetrapt. En liggen door de hal.

fafa vindt dit leuk.
  15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij hadden vannacht test piet.

Die had de heely's van onze dochter uitgeprobeerd en wad gevallen. Van alles over. Verbanddoos open, pleister eruit en een brief met sorry voor de rommel

16. maliro

maliro Niet meer actief

Speelpiet is bij ons geweest. Schoenen op de poppenhuizen en duplo eromheen.

Beide kinderen geloven maar half. Zoonlief zei gisteren dat ik de tekening uit zn schoen wel mocht hebben aangezien sinterklaas toch dood is. Vanochtend vroeg hij of ik nóg ouder ben dan sinterklaas (en bedankt maar weer). Dochterlief beweerde dat ik de schoenen had gevuld toen ze in bed lag. Ik vertelde dat ik savonds op de bank in slaap was gevallen dus dit was onmogelijk . Tsja dat was dan wel weer een dingetje . Heerlijke fase dat wel/niet geloven.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.660
    8.404
    113
    Vrouw
    Feestpiet. We hebben hun kinderhuisje nok vol ballonnen gestopt. Als de deur open gaat komt er een vloed aan ballonnen uit.

DSC_0256.JPG
    DSC_0257.JPG

toch3, honeyy, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Wat een leuke ideeën hebben jullie!

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Schoen inpakken. Geweldig! :roflmao:

Hier is lieve piet geweest. Hartje van pepernoten op het cadeautje.

20. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Hier staan morgen 6 ingepakte schoenen: de schoenen die gezet zijn en 2 paar nieuwe regenlaarsjes. Of ik verstop ze alle 6 en maak met washitape pijlen op de grond die aanwijzen waar ze moeten zoeken
    De buurman heeft gisteren namens de sint in het vriendenboekje geschreven, ik denk dat ik die van het weekend open op tafel leg met halve beker chocomel en wat kruimels erbij...

Deel Deze Pagina