Hebben jullie tips, wij hebben een dochter van bijna 4 jaar ze is behoorlijk lang met hele lange benen, 1.10 is ze nu, ze heeft nu een 12,5 inch fiets hier heeft ze op leren fietsen en gaat perfect maar veel te klein, nu ze lekker wat harder gaat werkt ze zichzelf wel eens tegen op de fiets lees knie tegen het stuur. Welke maat fiets zouden jullie doen. Ik lees dat 16 tot ongeveer 115 lang is 4-6 jaar en 18 juist vanaf 110 is Ik heb dr laatst gepast op een 16 inch fiets en ze kon echt met groot gemak bij de grond en stond niet op zijn laagst. Ik denk haast een 18 inch met een lage instap. Wat is jullie mening.
Ik zat ook in die twijfel toch echt het beste verschillende fietsen passen De fietsenzaken zei ook het gaat niet zozeer om banden maat (inch) maar om framemaat Dit kan namelijk per fiets verschillende de ene 16 inch is de andere niet En anders een goedkope "tussenfiets" halen
Hier nu net een 18inch gekocht voor dochter. Ze is ing 122 en bijna 6jaar. De 16inch was echt te klein geworden. Hij staat nu in de schuur, hij is nog net te groot Dus ik zou voor jouw dochter iig nog geen 18inch kopen
De 16 waar ik dr op gepast heb stond al hoger maar kon ze makkelijk (misschien wel te )met dr voeten bij de grond, denkt dat we maar gewoon gaan passen, teveel twijfels.
Mijn dochter van 1.11 en 5 jaar fietst op een 18 inch en gaat prima. Kan goed bij de grond. Hebben de Puky, die hebben idd wel een redelijk laag frame
Ja ze is van 16 inch naar 20 inch gegaan. Het is wel echt een groot verschil. De 16 inch was echt een klein fietsje voor haar geworden en daar ging ze ook zo langzaam op dat ze er alleen stukjes in de wijk mee mocht fietsen (naar school en supermarkt). De 20 inch kan ze dan weer net met het uiterste puntje van haar tenen tegelijk bij de grond. Ze heeft echt even moeten oefenen met op en af stappen maar nu gaat dat prima. Hier kan ze tenminste lekker mee doorfietsten en kan ze overal mee naartoe fietsen.
Mjah, ok, maar ik wil wel dat ze wat meer stevigheid heeft met op en afstappen, en dat heeft ze nu nog niet. We hebben trouwens wel een 20inch, haha. Maar die is dus ook nog net even wat te groot. We hadden een heel oud 18inch fietsje ergens vandaan gehaald en die is wel goed, dus ze heeft iig iets
Oh ik dacht dat de 18 inch nog in de schuur stond omdat hij nog te groot was, maar ze fietst dus wel op 18 inch. Dan is dat wel mooi als tussenmaat als ze het nodig heeft om stevig bij de grond te kunnen met haar voeten. Het is alleen niet zoveel te vinden. TS ik zou dus even gaan passen want het verschilt nogal. Alpina fietsjes hebben een heel laag frame.
Heel lastig. Ik denk idd dat 16 te klein is en 20 misschien nog wat te groot. Wij zijn ook aan het kijken voor de jongste. Hij is 1.16 en zijn 16 inch is te klein. 18 inch zou kunnen, maar ik ga liever voor een 20 inch als ik zie hoe snel ze groeien. Maar hij moet wel fatsoenlijk bij de grond kunnen uiteraard.
Hier was de oudste ook 1.16m toen hij op een 20 inch fiets ging. Even geoefend met op- en afstappen, maar dat ging al snel helemaal goed, en zeker nu hij weer een paar cm gegroeid is...
Ah, goed te horen! Ja, ik zie bij de oudste 2 hoe snel dat gaat. Zo zonde om een nieuw fietsje na 1 jaar al weer weg te doen, dan schuif ik liever nu gelijk goed door.