Het blijft dezelfde actie. Vond het toen niet goed te praten en nu nog niet. De reden maakt niet eens uit. Je kind onder een koude douche zetten valt onder kindermishandeling.
Dat kan je niet zo stellen n.a.v. een situatie waarvan je het fijne niet weet. Daar zou dan gedegen onderzoek naar gedaan moeten worden. Het kan ook zo zijn dat als de ouder in dat geval niks doet en het kind houdt er letsel aan over dat dat verweten wordt.
Ik denk aan @Tuttebella @dastyqueen @Ysabella @Iertje81 @Whysteria @Warboel @Micchan @dezusvanMicchan @RoGiJuLi @Panter en Barbie, Joycey wiens reis naar Parijs in het water was gevallen door de aanslagen. De één om meer positieve redenen dan de ander.
Ik geef hierboven aan hoe ik het me herinner. Maar de precieze ins en outs weet ik niet meer. Maar wel dat er op diverse manieren tegenaan werd gekeken. Dat wil ik aangeven. Dat het genuanceerder is dan nu wordt neergezet. Het heeft verder weinig zin om hier nu te gaan discussiëren over wel of geen koude douche want het hele voorval weet ik en ik neem aan anderen ook niet meer precies. Nog eens los van dat het maar de vraag is of je dat hier boven water krijgt als het wel een actueel iets was.
ja precies moet niet gekker worden doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om dat je kind aan te doen
@jipje , @bulakgirl , @Ruubs , @Zaza258 ... Deze dames komen direct in me op. @Nina Sanders , ik lees jou topics altijd wel graag.
Mijn Zoon van bijna 4 kan ook echte woede aanvallen hebben. Dan begint hij te schreeuwen, om zich heen te slaan. Zichzelf pijn te doen. Daar haal je hem echt niet uit. Ik zorg dat hij zich zelf niet kan verwonden, en dan gaat het uiteindelijk zelf over. Maar dit kan heel lang duren. Ik zet hem niet onder een koude douche, maar als dit het enige is dat helpt? Dan zou ik het uit radeloosheid misschien ook wel kunnen doen. Maar dan heb ik het over de koude straal er op zetten. En óf het helpt direct en hij kan er met 2 seconden weer uit. Óf het helpt niet, en dan kan de douche ook meteen uit want dan slaat het nergens meer op en zou het imo wel onder mishandeling vallen. Maar om een koude straal water nou meteen kindermishandeling te noemen vind ik wel erg kort door de bocht.
Je kunt alles gewoon nog teruglezen hoor. Maar interessant stukje uit een rechtszaak mbt kindermishandeling. Bekijk bijlage 640971
Geen behoefte om terug te lezen. Verder zegt de foto ook niet zoveel qua info. Dit gaat over meerdere dingen die zijn gebeurd/gedaan. En waar ook het fijne niet bijstaat. Ik wil enkel aangeven dat het snel roepen is dat iets kindermishandeling is. En geloof me ik vind dat er te snel weg wordt gekeken en juist te weinig wordt gemeld en doorgehakt omtrent dit thema. Maar vind wel dat nuance en goed onderzoek ook echt moet.
En waarom is dit interessant? Hier zie je totaal geen context. Wie weet werdt dat kind midden in de nacht uit bed gehaald om een uur onder te koude douche te zetten... Ik vind het erg ver gaan om dit hier zo te plaatsen. Totaal uit zijn verband gerukt.
Ja goed onderzoek moet, maar volgens mij kun je niet snel te snel roepen dat er sprake is van kindermishandeling in het geval van lichamelijke straffen
Ehm, je mag niet zomaar iemand beschuldigen van een strafbaar feit zonder goede onderbouwing. Vraagtekens zetten oké. Goede verdiepende vragen stellen oké. Maar meteen roepen dat iets kindermishandeling is nee. Daarmee bereik je ook weinig. De ander doet de deur dicht en je krijgt geen informatie meer. Daarom zijn er ook professionals die dit onderzoek doen. Het luistert heel nauw qua reactie of iets helpend is of niet.
Dit is een forum. Niet bureau jeugdzorg. Je mag hier gewoon je mening geven en naar mijn mening valt dit onder kindermishandeling. Verder heb ik niet zo veel zin om deze hele discussie weer op te rakelen, wat mij betreft laten we het hierbij.