Mijn dochtertje is nu 21 maanden. En sinds 4 dagen is het opeens huilen bij het naar bed gaan. Ze brult alles bij elkaar. Ik ga af en toe naar haar toen geef haar een aai over de bol en zeg dat ze moet gaan slapen. Ze houd het alleen zo lang vol. Herkent iemand dit en is het een fase ?
Mijn dochtertje heeft rond de 21 maand precies het zelfde gedaan. Elke avond bij het naar bed gaat begon het truukje en eerst dacht ik dat er iets was met haar zo hart verscheurend huilde ze. Na 2 dagen had ik het pas door dat het echt een fase is waar ze door heen moest. Megan heeft zeker een dikke week tussen de 1 en 3 uur elke avond gehuild. Ik had door dat het een truukje van haar was omdat ze al begon te huilen bij het zien van haar bed en te gillen als wij haar erin wilde leggen(overdag was er niks aan de hand) Wij zijn om de 15 min bij haar gaat kijken en hebben de eerste paar keer een kusje gegeven en een aai over haar bol en verteld dat het bed tijd was en dat ze lekker moest gaat slapen,de keren daarop hebben we haar alleen neer gelegd zonder iets te zeggen. Per dag werd het steeds korter en nu slaapt ze perfect. Heel veel succes en hopelijk is ze snel door deze fase heen.
Hhmm volgens mij komt het door de leeftijd. Als mijn dochter ontzettend moe is zoals vanavond dan gaat ze gewoon gelijk slapen, anders gilt ze soms ook de hele boel bij elkaar met het naar bed gaan. Wilde zelf al wat posten erover maar nu zie ik dat je me voor was. Vermoed dat het toch weer een fase is waar ze door heen moeten. Soms is het pas tegen 23 uur dat ze gaat slapen. En sochtends gewoon vroeg wakker he.
Ik hoop ook maar dat die fase snel voorbij is. Gisteravond duurde het 1 1/2 uur en vannacht is ze 3 uur !! achter elkaar wakker geweest en huilen. Ik kookte van binnen was bekaf en wilde slapen.