probleem drinker...wie nog meer?

Discussie in 'Voeding' gestart door inkie1980, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik wordt er echt gek van....
    onze meid van 6 mnd en 3 weken wil gewoon haast geen fles melk meer.
    t was altijd al een gedoe met die fles...maar t wordt gewoon steeds erger... dit krijg ik er met moeite in (en ik kan dr niet volproppen want ze spuugt nog steeds erg)

tussen 7.45 en 08.30 bied ik fles van 210+ 7 aan waar ze meestal 60 van overhoudt.dat restje maak ik pap van en is meestal zo op.

rond 9.30 half potje fruit met 40 cc water waarna ze gaat slapen tot 11.00/12.00

rond 12.30/13.00 fles van 180+6 waarvan ze vaak zo'n 100 cc overhoudt

erna gaat ze slapen (ligt eraan hoe laat ze echt moe wordt)

rond 16.30 uur een potje van 200ml groente (of wat ik zelf dan maak) + ongeveer 50 cc water (om aan extra vocht te komen)

en tussendoor smiddags probeer ik dr nog extra drinken te geven in de vorm van een beetje diksap met water en liga met een papspeen,of de andere helft van t potje fruit met liga en water.

savonds om 18.30/18.45 maak ik n fles van 210+7 waarvan ze meestal tussen de 60 en de 100 van overhoudt.

je hoeft niet proberen te dwingen want ze gaat gewoon gillen zodra ze niks wil en je met die fles in de buurt komt.

eten uit een bakje met lepel...geen probleem...dr groente gaat meestal met een 10 minuutjes naar binnen.

ze spuugt nog best veel (na elke voeding 2x een boertje en hup wat eten eruit) ik kan dr soms 2-3 x op een dag een ander shirt aandoen.
    zijn er meer met kinderen die zo vervelend met die fles doen?en zo ja...wat doen jullie??

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb geen ervaring met alleen maar fles, omdat ik bv gaf. Maar als ik werkte dan dronken ze nooit meer dan 100cc per keer uit een fles.
    Ik vind de flessen die je kind drinkt zo groot! Kun je niet wat vaker op een dag een kleinere aanbieden? En dik je het in tegen het spugen?

Je kunt nu natuurlijk ook beginnen met het aanbieden van een beker. Makkelijkste is een gewone beker, geen antidrinkbeker, die jij gewoon tegen de mond van je kind houdt. En daar kan dan water, thee of melk inzitten.

Wat dat gillen betreft: heb je al eens naar haar oren laten kijken? Veel kinderen hebben last van lichte oorontstekingen, en drinken uit een fles is dan enorm pijnlijk, dat kan het gillen verklaren.

3. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    De reden dat de flessen wat groter zijn is omdat ze anders gewoon te weinig krijgt. Ze kreeg er eerst 4 van 180 (8 uur 12 uur 4 uur half 7)
    Maar ineens wou ze die van 12 uur niet meer. En t CB raadde t geven van pap sochtends ook al af daarom..
    Oren zijn pas nagekeken en in orde.dat gillen is als ze boos wordt omdat ik met die fles aankom.we deden johannesbroodpitmeel door de melk maar ineens vindende dat ook niks meer want t was te dik...( en was niet erg dik)
    Maar doordat ze zo spuugd gaf ik wat minder vaak maar meer inhoudt zodat er langer tussen zat om te laten zakken

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met meer in een fles raakt ze voller en wordt het spugen erger.

Je kunt een fles ook 'verstoppen' in een washandje of aluminiumfolie als je denkt dat het een reactie op het zien is.
    Maar ik zou so wie so bekers gaan aanbieden.

Deel Deze Pagina