Hi allemaal Ik ben sinds kort begonnen met het geven van homeparty's (sieraden), maar ik zou graag van jullie weten wie er tips heeft om mijn bedrijfje op te bouwen. Misschien plekken waar ik kan promoten of algemene tips zijn zeker welkom!! Dank jullie wel
Toevallig zelfde sieraden als ik? Met magneten? Daar komen namelijk steeds meer collega's van Misschien eens informeren bij de KvK of bij een adviseur dat heeft mij veel inzichten gegeven. Je moet ook boven een bepaald bedrag zitten wil je als bedrijf gezien worden ga je dat redden ? En verder moet jezelf kijken wat voor jou het beste is en effectiefste qua reclame maken..
Website en goede seo bepalen een groot deel van je vindbaarheid. Als je goed vindbaar bent in google zullen mensen ook sneller online bij je gaan bestellen. Verder zijn er veel dingen om op te letten maar naar wat voor informatie ben je op zoek?
Dank je. Website mag niet van de organisatie waar ik voor werk ( of iig geen verkoop online) dus dat heeft dan weinig zin. Het is trouwens niet met magneten dus ik denk niet hetzelfde kleintje. Ik zoek eigenlijk plekken waar ik mezelf kan promoten, beurzen of zo, en manieren om mensen enthousiast te maken voor wat ik doe. Zou flyeren bijvoorbeeld helpen denken jullie ?
Flyeren mag alleen als je toestemming hebt van de gemeente zover ik weet.. Naar braderieën gaan, beurzen idd Facebook aanmaken en reclame op maken Wat gek trouwens dat je niet online mag verkopen dat is tegenwoordig toch "het nieuwe verkopen"
Flyeren mag hier gewoon. Je drukt 45000 flyers (aantal als voorbeeld en afhankelijk in welke plaatsen je wilt verspreiden. Het folderbedrijf heeft een lijstje met aantallen per plaats) Die lever je aan bij de verspreider van de folders in jou omgeving en dan kun je kiezen bij welke folders hij mee gaat. Met de supermarkten of met de kruidvat folders enzo. Kost hier ongeveer 120 euro. In onze branche (rijschool) levert het weinig op. Advertentie in de krant levert nog veel minder op, al is naamsbekendheid slecht te meten. Markten en braderieën, kerstfair etc doen het voor sierraden erg goed denk ik. Maak een facebook pagina aan. Probeer thuispartys te gaan geven? Net zoals tupperware.
Nijntje, het is juist met party's ook inderdaad, maar.. dat is juist het punt, ik wil graag party's geven maar hoe kom ik bij mensen onder de aandacht?? En over dat flyeren, ik bedoelde eigenlijk huis en huis flyeren inderdaad, daar hoef je toch geen toestemming voor te hebben of wel? Weet er iemand bepaalde beurzen of markten waar ik heen kan gaan? (brabant)
Je begint gewoon met vrienden en familie. En je gaat zo naar hun vrienden en familie en omgeving. Vergeet ook je eigen buren en dergelijke niet. Leg misschien ook wat folders bij de plaatselijke dokter, kinderopvang, ... en laat de plaatselijke winkeliers weten dat je ermee begint. Nu eerlijk: Ik heb niks met homeparty's. Ben 1 keer verplicht naar één moeten gaan omdat mijn moeder de boel organiseerde (een vriendin van haar begon net en ze had mijn moeder zo gek gekregen het bij haar te laten doorgaan - om volk te hebben moesten ik en mijn zus ook opdraven), maar dat is toch een "never again" . En ik heb dat toch echt al wel van veel mensen gehoord.
Ja goed op die manier flyeren wel.. Ik dacht dat ze bedoelde zelf gaan flyeren Dat via een krant of reclame bedrijf noem ik een soort van folder
En een keer een extra korting geven? Ik heb zelf nu bijvoorbeeld in december als ze boeken voor januari februari of maart dat ze naast de gebruikelijke acties (gastvrouwgeschenk en 10% van de omzet in sieraden) ook nog 20% korting krijgen op een sieraad naar keus. Ik weet niet of jullie ook zulke acties hebben? Misschien dan eens zo n extra actie inzetten??