Hallo allemaal Wanneer gaven jullie je kleine weleens roomijs (uit de supermarkt) schepijs of....misschien wel een slokje van je milkshake? Ik ben benieiwd Gr baby001
Met 1,5 wel eens een hapje van een softijsje. Met 2 jaar was het winter dus weinig ijs. Nu met 2,5 eet ze een eigen softijsje.
Hier vorig jaar (net 1) al af en toe een likje van ons. Vlak na de zomer moest hij niks meer van ijs weten, tot voor kort eigenlijk. Wij eten zelf op zondag altijd een schaaltje ijs als toetje en opeens wilde hij ook wel weer proeven. Sinds die tijd eet hij op zondag gewoon wat hapjes van ons mee en als we echt ergens een ijsje gaan eten krijgt hij een eigen bolletje ijs in een bakje. IJs van een hoorntje likken snapt hij nog niet. Maar wij zitten echt niet wekelijks bij de ijsboer hoor, hoe lekker mama het ook vind.
Nadat ze 2 was. Hoe ik het deed was tot 1 jaar "bijvoeding". Vanaf 1 jaar met de pot mee. Wel zoutloos. Als tussendoortje gezonde dingen. Vanaf de leeftijd van 2 jaar krijgt ze af en toe een koekje, zoet beleg op brood, en in de zomer af en toe een ijsje.
Wij zitten natuurlijk ook niet wekelijks bij de ijscoboer hoe graag ik ook wil hahaha.. tussendoor zoveel mogelijk gezond, zo zoutloos mogelijk ( ik voeg het zelf niet toe) en zoveel mogelijk suikervrij (geen sap etc) Maar met ijs ontkom je er niet aan. Vanmiddav een lange autorit. Een keer een milkshake gehaald bij de mac. (Doen we nooit!) Nouja...voor die ene paar slokjesmaar over mn hart gestreken
Nu ons zoontje een jaar is geweest en hij wat meer mag hebben (met name gewone zuivel) laten we hem veel verschillende dingen proeven. dus toen mijn man en ik vandaag een Magnum hadden heeft hij een paar keer een likje (echt heel klein) van mijn vinger mogen proeven. Hij vond het heerlijk maar no way dat hij nu al een eigen ijsje krijgt. Die dingen staan bol van de suiker. Voorlopig blijft het bij af en toe een likje.
V a 2 jaar wel ijs gegeven hoor veelal water ijsje maar soms ook Italiaans bolletje of soft ijsje! Vaak lekkere kliederboel maar ach af en toe! Nu 3.5 jaar en gaat prima
Een eigen ijsje doen we ook nog niet. Of een klein beetje in een eigen bakje(dan voelt ze zich zo groot ) Ik denk dat als ze een heel ijsje eet ze nooit meer van dr leven gaat slapen en het hele huis door stuitert
Ik ben zelf nogal een ijsliefhebber, met name goed Italiaans ijs, ik fiets er graag voor om. Met ruim anderhalf kreeg kleine man zijn eigen (klein) bolletje aarbeiendijs is een bakje met n lepeltje. Dat koppie vergeet ik niet meer ... Met mooi weer dus af en toe een bolletje fruitijs. Afgelopen week heeft hij voor het eerst een bolletje gekregen in zo'n kinderhorentje, mango. Heeft ie heel netjes gelikt, het duurde alleen 25 min voor het op was. Dus volgende keer maar weer een bakje, haha.
Nu 2x ijs gehad toen we aan het wandelen of fietsen waren en bolletjes Italiaans schepijs gingen eten. Ze at gewoon een paar hapjes mee. Zie het probleem niet. Maar ga ook niet nu al zelf een eigen bolletje geven.
Vanaf 6 maanden geloof ik heel af en toe wel eens een hapje schepijs. Met 1,5 kreeg de oudste wat vaker een hapje. De middelste krijgt nu gewoon een eigen ijsje als de oudste er eentje krijgt.
Room en softijs ergens rond de 3,5 jaar ( ivm koemelk allergie als klein kind ) water ijsjes en hapjes koemelkvrij sorbet ijs wel rond de 1-1,5 jaar. Geen heel ijsje nog, maar lekker wat hapjes. Afhankelijk van of het een winter (1,5 jaar oud in de zomer ) of zomer ( 1 jaar oud in de zomer ) baby was.
Hier wel wat eerder dan de meesten, maar wij eten het toch zelden. Zo ergens tussen de 9 en 12 maanden kreeg ze wel eens een hapje of likje van een 'slecht' toetje of tussendoortje. Maar nooit ter vervanging van haar eigen gezonde voedsel. Nu krijgt ze wel vaak meer dan één hapje, maar nog steeds geen eigen deel of stuk zeg maar. Altijd alleen van ons wat hapjes mee en zelf gezond.
Ik weet dat met de vakantie vorig jaar (toen was ze bijna 1 jaar) ze slokjes van de milkshakes van mijn zus kreeg en lekker dat ze dat vond haha. Voor de rest vorig jaar alleen likjes van ons (water)ijsjes, maar ook mede omdat ze het nog niet goed vast kon houden. Inmiddels kan ze het goed vasthouden en heeft ze met het warme weer al een aantal verschillende ijsjes op (softijs/ italiaans ijs/ raketje). Ze vind het heerlijk en ik heb er met het warme weer geen moeite mee dat ze dat krijgt.
Wij eten nooit ijs alleen waterijsjes daar krijgt ze wel een beetje van als t heel warm is Maar als ik softijs zou eten zou ze wel wat hapjes mogen. Vanaf 1 jaar. Het enige wat ze echt nog niet krijgt zijn zoete dingen als stroopwafels ofzo of hele zoute dingen zoals chips en patat. Verder mag ze alles "ongezonds" met mate
rond 11e maand 1e keer een hapje van ons schepijs. Nu is hji 20 maanden en heeft ook 1 hapje gehad. Hij eet nooit iets zoets, niet gewend en vind het dus ook niet lekker.
Afgelopen weekend toen we uit eten waren heeft ze een paar hapjes van mijn dame blanche op ze zat te smullen. Maar dit was de eerste keer en zal ze zeker niet wekelijks krijgen hoor!