Vanaf welke leeftijd geef je je kind een tussendoortje? :-k Dus: iets te eten en/of drinken naast melk, fruit en groente. En wat geef je dan precies?
Toevallig heb ik vandaag Jelle voor het eerst een halve liga (stap2) in zijn handje gegeven... Hij heeft er even op gesabbeld, en toen brak er een klein stukje af... En toen hoefde hij niet meer... Ik heb nog geprobeerd het "te voeren", maar hoe dichterbij ik bij zijn mond kwam, hoe verder hij achteruit ging.. Hij dacht waarschijnlijk, wat maakt ze me nou? Ik dacht zelf dat half 2 wel een mooie tijd is, omdat hij 's ochtends al fruit krijgt en om 17.30 groente.. Alleen tussen de fles van 11.00 en 15.00 krijgt/kreeg hij niks extra's. Ik moet morgen naar het CB, dus dan ga ik even vragen of er nog andere dingen zijn die ik hem mag geven.
sinds Dano langzaam over gaat op 3 flessen, geven we hem soms een flesje diksap tussen twee flessen in, en inderdaad ook liga. we zijn begonnen met stap 1 dat was echt een succes, die smelt al als die je tong aanraakt. hij is nu over op liga stap2 en dat is echt een ware tractatie voor hem superleuk om te zien. gisteren heb ik minirijstewafels gekocht en dat was even gek. maar ik laat hem alles zelf eten, op schoot ik stop zeg maar niks in zijn mond dat doet hij zelf. ik denk dat je het rond de 6 maanden wel kunt proberen (nu dus ) en let op dat hij niet minder melk gaat drinken, want dat blijft natuurlijk de hoofdvoeding.
Ik heb het gisteren ook op het cb gevraagd de arts gaf aan dat als je het wilt doen dat je oplet dat je het twee uur voor een fles doet omdat anders de eetlust weg is. Zij zei overigens dat het niet nodig was voor een kindje en adviseerde mij om eerst de groente te leren eten en dan pas over te gaan op tussendoortjes want je moet het zien als extraatjes... Mijn zoon groeit goed dus op zich heeft hij het ook niet nodig...
Ik ben er pas mee begonnen toen NIels goed fruit en avondeten at. Toen dat goed ding zijn we naar 3 flessen over gegaan en nu krijgt hij 's morgens een tussendoortje. 7:00 papfles 11: soepstengel/rijstewafel en sap 12:00 boterham en klein flesje melk 15:00 fruit 17:00 avondeten 19:00 papfles
Wij geven niet veel tussendoortje, op het KDV krijgt Annika tegelijk met de andere kinderen een theebiscuitje. Thuis geven we haar een Bambix-koekje of een 1/2 liga.
ik geef vanaf dat mn zoontje ruim 6 maanden is af en toe een mini-rijstwafel, soms een halve liga (<1x per week) en gister voor het eerst een soepstengel. niet elke dag op een vaste tijd maar als het zo uitkomt. bijvoorbeeld als ie heel druk en jengelig is mag ie even rustig in zn wipstoel zitten met iets te eten. meestal is dat dan eind vd middag. geen drinken erbij want hij drinkt maar melk.
Hier krijgt Joris vanaf 6 maanden al iets tussendoor als hij veel wakker is in de middag... Vaak komt het gewoonweg hier niet uit voor iets tussendoor ivm de slaapjes en de voedingen. Maar als hij wat langer wakker is in de middag krijgt hij meestal een 1/2 liga of een rijstwafeltje met een flesje diksap.