Mijn zoontje is bijna 5 maand en krijgt sinds afgelopen weekend groente. Wij doen dat op de tijd dat wij ook eten zodat hij daar aan went. Tussen 17.30 uur en 18.00 uur. Gisteren had hij om 15.15 uur de fles gehad en om 18.00 uur een kwart potje. Toen het potje leeg was wilde hij nog meer, maar groente had ik niet en om meteen de fles te geven lijkt me niet goed. (Heb gehoord dat er een uur tussen moet zitten) Als we het wel zouden doen is het te vroeg, want de fles zit in zijn slaap ritueel, eerst de fles dan slapen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Het is eigenlijk elke avond dat hij vanaf een uurtje of 18.00 uur tot 19.00 uur(dan krijgt hij zijn fles) ligt te kreunen en te klagen. Hij wil dan ook niks(ja eten ) Ik probeer overdag wel de fles te schuiven zodat de tijd tussen de flessen 's avonds wat korter is, maar dat wil ook niet heel makkelijk. Hij is erg hongerig. 's Ochtends tussen de 1e en 2e fles zit meestal wel 5 uur, maar dat komt omdat hij slaapt voor de 2e fles en dat gaat goed. Verder is het meestal na 3 uur dat hij weer honger heeft, behalve als hij slaapt, maar hij slaapt meestal maar 45 minuten, dus is daardoor ook lang wakker voor de fles. Te lang wakker is ook niet goed, dus daarom leg ik hem tussen de 1e en 2e fles nog op bed. Als ik die fles eerder zou geven dan moet ik hem tussen 2 andere flessen op bed leggen. Wie heeft er advies?
Misschien bij het avond eten gewoon een klein flesje van bijv 90cc/3 schepjes geven, is toch zn buikje gevuld en kan ie gewoon rustig nog een uurtje wachten tot ie naar bed gaat. Zeker als het eigenlijk gewoon elke dag is en ook al voor dat je met de groenten begon zou ik dat dus doen.
Maar als ik een klein flesje geef, moet ik dan de fles om 19.00 uur ook zo'n klein flesje geven, want anders zit hij boven de liter. We maken hem namelijk nog wakker om 22.00 uur voor een fles en drinkt 5 keer 180+6.
En als je hem niet wakker maakt savonds voor die fles en afwacht wanneer hij komt? Of die fles van 22.00 (en evt 19.00) langzaam wat af bouwt zodat je wat cc's over houd om bij de groenten te geven? En een beetje over die liter heen kan geen kwaad las ik laatst in het kv gedeelte en als ie het net met doe 100cc extra wel red en wel tevreden is zou ik toch liever daarvoor kiezen, misschien is het maar voor een week of 2 bijv .
Ik zou denk ik toch gewoon zn fles geven na de groente rond 18.30 en daarna naar bed om 19.00. Doe hem anders nog eerst even in bad en daarna de fles. Wij geven lieke altijd de fles rond 16.30 en dan gaat ze om 18.30 in bad en om 19.00 naar bed (zonder fles) Die fles krijgt ze dan rond 21.00. Je kan het eens proberen, ik denk dat hij wel gaat slapen , hij heeft tenslotte al zn fles op.
oh ja, en hij gaat natuurlijk steeds meer groente eten, dus die fles zal dan toch verdwijnen of opschuiven.
Het badje/onder de douche doen we om de dag. Gisteren hebben we gedoucht, dus vanavond is het alleen pyjama aan en voeden. We kunnen het natuurlijk altijd proberen om om 18.30 uur de fles te geven en dan om 19.15 uur naar boven en slapen.
Ja ik zou het gewoon een keer proberen. Hij kan dan in ieder geval geen honger hebben want hij heeft net gegeten. Het lijkt me fijner dan nog een uur te zitten met een kindje wat graag wil eten. En zoals ik al zei: hij gaat steeds meer groente eten, dus op gegeven moment zal hij die honger niet meer hebben.
We hebben een tijd geleden die fles van 22.00 uur laten vallen, omdat we hem wakker moesten maken en hij weinig dronk. Maar een aantal weken geleden werd hij ineens weer wakker tussen 22.00 uur en 23.30 uur. Daarom zijn we die voeding gaan geven en hij drinkt de fles dan ook leeg. Dan slaapt hij de laatste 2 dagen weer tot 5.00 uur/ 5.30 uur. Hij heeft het ook wel vanaf 19.30 uur tot de eerste fles gered, maar meestal werd hij 's nachts dan nog wel wakker. Dan geven we de speen en slaapt hij weer verder. Gisteravond werd hij om 21.45 uur zelf wakker. Heb hem toen de speen gegeven en de fles klaar gemaakt, maar toen moesten we hem weer wakker maken. Ik ben bang dat als we die laatste fles niet meer geven hij om 23.30 uur of zo wakker gaat worden en dan liggen wij echt toch te slapen, dus dan liever zo.
Ja dat is ook zo. Ik wil hem ook niet teveel groente gaan geven, want dan drinkt hij misschien zijn melk niet meer en dat is tot 6 maand toch het belangrijkste
Misschien toch wat meer groente geven? Hier is en blijft tussen 18.00 en 19.00 uur ook een overbruggingsperiode
Ik zou hem vooral laten eten als hij aangeeft dat te willen. Aan tafel gezellig met papa en mama meedoen kan later ook nog wel aangewend worden hoor!