Ik heb een vraagje in verband met fruit. Weten jullie soms welk fruit je beter uit de koelkast kan bewaren?
Misschien heb je hier wat aan? Welk fruit kun je beter in de koelkast bewaren dan in de fruitschaal? - Goeie Vraag 1e bevinding na zoekopdracht: welk fruit kan ik de koelkast bewaren.... Lang leve onze vriend google
In principe hoeft er maar weinig fruit in de koelkast. Appels blijven wel wat steviger als je ze in de koelkast legt, maar ook buiten de koelkast blijven ze prima. Bananen en citrusfruit sowieso niet in de koelkast. Alleen zacht rood fruit zoals aardbeien, aalbessen, bramen, frambozen kun je beter wel in de koelkast leggen, maar die zijn sowieso maar erg beperkt houdbaar. Groenten bewaar ik wel bijna allemaal in de koelkast, ook tomaten, komkommer, etc, dat maakt echt veel uit in de houdbaarheid. Alleen aardappels en uien liggen hier qua groenten buiten de koelkast.
Hier ligt bijna al het fruit buiten de koelkast (op aardbeien ed na) in de koelkast gaat het rijp proces veel sneller dus is het ook eerder 'bedorven'
ik kijk altijd zo: ligt t in de winkel buiten de koeling, dan kan t thuis ook, al blijven sommige dingen langer houdbaar in de koelkast. aardbeien gaan hier in de koelkast, de rest erbuiten, moet sowieso 2x halen per week...
Ik leg druiven, appels en peren in de koelkast. Alles gaat hier toch altijd binnen 5 dagen op. Hier ook twee keer halen Bananen altijd buiten de koelkast inderdaad.
Tja, zo kunnen we alle vragen hier op zp wel beantwoorden Af en toe Maar goed, ik bewaar eigenlijk alleen maar druiven in de koelkast, voor de rest bewaar ik alles erbuiten.. Waarom ik die druiven in de koelkast doe ? Geen idee eigenlijk als ik er over na denk hahahah
Ik kijk op de verpakking Aardbeien e.d., druiven in de koelkast, de rest erbuiten. Tomaten en komkommer blijven juist langer goed buiten de koelkast. Tomaten kunnen er wel in, maar moet je een paar uur voor het eten eruit halen, anders zit er geen smaak aan.
Is niet mijn ervaring . Tomaten en komkommer worden buiten de koelkast heel snel zacht. Ik weet wel dat tomaten eigenlijk niet in de koelkast 'mogen' maar ze gaan zeker een week langer mee, idem voor komkommer. En de smaak van tomaten? Nederlandse tomaten hebben uberhaupt geen smaak
Mee eens, kleine smaakloze harde waterballen zijn de tomaten die je in Nederlandse supermarkten vindt meestal. Die komen uit het buitenland, want wij Nederlanders willen goedkope tomaten. Terwijl de in Nederland geproduceerde tomaten juist geëxporteerd worden naar landen die wat meer kwaliteitseisen stellen. Heel dubbel is dat. Maar mn vader is tomatenteler en die roept al sinds ik klein ben dat ik tomaten nooooooit in de koelkast mag doen. Dus dat geloof ik dan maar. Hij geeft ons altijd tomaten en die zijn wel erg lekker trouwens Ik bewaar ze in de donkere kelderkast, zo blijven ze wel 2 weken goed. Komkommer doe ik niet meer in de koelkast sinds ik dat op de verpakking las, in de koelkast worden ze sneller nat en daardoor slecht. Qua fruit.. ik heb een lijstje liggen van welk fruit er in de koelkast kan en welk niet, volgens mij van het voedingscentrum ofzo. Daarop staat dat appels in de koelkast langer houdbaar blijven, maar dat doe ik nooit. Druiven en aardbeien doe ik wel in de koelkast, verder niets.
Ik voel me wel heel dom nu.. Ik gooi al weken bananen weg omdat ze zo snel bruin waren.. Nooit geweten dat het sneller bruin worden in de koelkast. Mijn fruittmand was tijdelijk omgebouwd tot rommelmand en al het fruit ligt in de koelkast. Straks niet meer
Goed dat ik dit allemaal weet. Ik gooi al ons fruit in de koelkast . Van groenten, liggen alleen de aardappelen op een koele bewaarplaats.
Hier gaan de appels in de koelkast. Vind ik lekker fris! Oh....en bananen ook altijd van ander fruit scheiden. Bananen versnellen het rijpingsproces van ander fruit!! Maar dat ff off topic, schoot me te binnen bij het lezen van bananen in de koelkast
Dit is wel grappig ik had laatst mandarijnen gehaald die bij openmaken na 1 dag van binmen helemaal verrot waren binnen alleen buiten niet, ik zei dit tegen de betreffende groenteboer en ik kreeg me toch een uitbrander ik had ze in de.koelkast moeten bewaren ze liggen hier in de bijkeuken was niet.goed. Ik gaf het gevraagd aan de familie die lag helemaal in een deuk gaden ze nog nooit gedaan dacht al dat ik zo maf was maar.niet dus
Dit doe ik ook in de winter, maar niet in de zomer. In de zomer kan het zijn dat bepaald fruit niet in de koeling ligt, maar de temperatuur in een supermarkt is toch heel anders dan de temperatuur bij mij in huis! Ik heb een koelkast die een speciale la heeft voor fruit en delicatessen, luchtdicht en iets minder koud dan de rest van de koelkast.