Herkend iemand dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loepie, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Ik weet sinds een weekje dat ik zwanger ben (4 dagen voor NOD) en ben helemaal in-de-gloria. Voel me wat moe, soms vlagen misselijk en slaap minder. Maar allemaal nog heel minimaal.

Maar: elke keer als ik niets voel word ik onzeker... gaat alles goed, zou het een mk kunnen worden...

Herkend iemand dit? Wanneer beginnen de kwaaltjes pas echt? Ben nu dus 4 weken en 3 dagen dus misschien moet het allemaal nog beginnen?

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    als eerste gefeliciteerd!!

denk dat het voor veel meiden die net zwanger zijn heel herkenbaar is.. ook ik had het bij beide zwangerschappen.. als ik een dagje wat minder misselijk was dan kwam gelijk de gedachten van zal het mis gaan in me hoofd terwijl me gevoel zo duidelijk zei dat het allemaal wel goed zat en me gevoel had het gelukkig beide keren goed ;)

mijn echte kwaaltjes dus echt heel erg misselijk en heel erg moe begon met 5,4 weken.
    maar het kan ook goed zijn dat jij niet meer klachtjes krijgt als nu.. sommige meiden hebben helemaal geen klachten.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je geluk hebt, blijft het hier voorlopig wel zo'n beetje bij. Misschien dat je ook nog last krijgt van menstruatiekramp(jes) en allerlei steekjes. Ook heel eng, vond ik, ik was bang dat dat het begin van een mk zou zijn. Maar die klachten horen ook gewoon bij een groeiende baarmoeder en uitrekende banden enzo.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je over een of twee weekjes last krijgt van ergere misselijkheid en vermoeidheid. Maar lang niet iedereeen heeft daar last van hoor! Hoe veel (of hoe weinig) kwaaltjes je hebt, zegt gelukkig niks over het verloop van je zwangerschap!

Zel voelde ik me na de 12-weken echo pas wat zekerder. Maar toen ik de baby echt begon te voelen was ik pas echt overtuigd. Ook omdat mijn buik zo langzaam groeide en het zeker tot de helft van de zwangerschap zo goed als onzichtbaar was dat ik zwanger ben.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn kwaaltjes (moeheid, misselijk, bandenpijn) begonnen rond de 6 weken. Daarvoor niet heel veel last gehad behalve een beetje buikkrampen.

5. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties, dat stelt me echt een beetje gerust. Ik voel me af en toe zo'n muts, maar ja het is de eerste keer dus allemaal erg nieuw :)

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heel herkenbaar meis ..

Ik ben nu 17 weken zwanger en heb buiten gevoelige borsten geen enkel ander kwaaltje, dit maakt mij iedere keer weer onzeker .. Weet nu uit eigen ervaring dat je jezelf daar alleen maar enorm gek mee maakt dus probeer er jezelf niet al te gek mee te maken ...

En natuurlijk van harte gefeliciteerd :D

7. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    :) ja gek is dat he, je denkt met die positieve test heb je het gehad met de zenuwen, maar het begint nu pas :/

Ik ben blij als ik de eerste echo gehad heb, dan heb je bevestiging!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat gevoel had ik ook heel sterk. Mijn eerste zwangerschap liep helaas al snel uit op een miskraam. Maar toen had ik ook heel sterk dat gevoel. Je denkt dat je in spanning zit voor het testen, maar daarna wordt het alleen maar erger. Vandaar dat ik daarna steeds zo lang mogelijk wachtte met testen. Dan wordt de tijd tussen de test en de eerste echo weer korter. ;)

9. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Jeetje een mk, voelde je dat aankomen?
    ik denk steeds dat als ik niets voel dat de eerste tekenen zijn :(

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik gelijk toen we een positieve test in handen hadden, al tegen mijn vriend zei: "Houd er rekening mee dat het bij de eerste vaak misgaat." Misschien had ik al een voorgevoel. Dat maakte het trouwens niet minder verdrietig toen het inderdaad misging. :( Bij de tweede zwangerschap (deze dus) had ik al vanaf het begin meer het gevoel dat het goed zat. Hoewel ik tegelijk ook erg in spanning zat. We hadden al vroeg een eerste echo en toen was ik ongeveer 1,5 uur gerustgesteld. ;) Daarna was ik weer net zo nerveus.

Lichamelijk begon de mk bij mij met flinke buikpijn en kort daarna bruinverlies. Na een paar uur werd de pijn in mijn buik echt heftig. Ik kreeg toen ook bloedverlies met stolsels.
    Het lastige is dat buikpijn, bruinverlies en zelfs bloedverlies helemaal niet hoeven te betekenen dat het ook echt misgaat. Wij hebben een paar dagen in onzekerheid gezeten.

Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen gewoon goed hoor! En over het algemeen geldt: geen bloed = goed. Probeer je dus gewoon voor te houden dat het goed gaat! Deze eerste weken zijn gewoon heel spannend en daar moet je echt even doorheen. Maar het wordt straks hartstikke leuk hoor! Hier in ieder geval wel. Ondankt het feit dat mijn buik soms akelig in de weg zit, vind ik het heerlijk om zwanger te zijn. Die bewegingen in mijn buik zijn zo gezellig!

11. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Hehe daar verheug ik me dan ook erg op!

Is het zo dat het bij de eerste vaak mis gaat? Dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben ook nog eens 34 :(

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@Tupp: Het gaat bij een eerste niet vaker mis dan bij bv een tweede hoor ..

In beide gevallen heb je net zoveel kans ...

13. MissT

MissT Niet meer actief

Hey meis,

Heel herkenbaar hoor.
    Ik wist ook heel heel vroeg dat ik zwanger was. Eerst had ik hele gevoelige borsten maar na een paar weekjes ging dat weg, ik maakte mij meteen zorgen.
    Je symptomen komen en gaan... en ik zeg; Geniet ervan zolang je nergens last van hebt! Ha ha.
    Ik ben tot en met week 20 elke dag misselijk geweest (drama!!!)Dus lekker genieten meid, als je straks je echo hebt gehad, en je kleintje hebt gezien, ben je echt een stuk meer ontspannen!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Inmiddels ben ik er ook achter dat de kans dat het bij een eerste misgaat net zo groot... of liever gezegd: net zo KLEIN is als bij een volgende zwangerschap. Maar toen zat dat op de één of andere manier in mijn hoofd. Misschien dat ik het onbewust al voelde ofzo. Geen idee.

15. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
    Ik herken dit ook. Ik ben nu 5 weken zwanger maar merk er eigenlijk helemaal niets van. Heb vorige week vlagen van misselijkheid gehad maar vraag mij dan toch af of dit wel door mijn zwangerschap komt of dat ik het mij inbeeld. Het maakt wel onzeker als je er niets van merkt hoewel de zwangerschapskwaaltjes ook vaak niet echt fijn zijn. 24 augustus mijn eerste echo daar kijk ik wel naar uit. Dat geeft toch wat bevestiging. Ga toch soms twijfelen of het wel goed gaat omdat ik elke keer bij de gemeenschap behoorlijk wat bloedverlies heb.

16. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    ik heb toch even de vk gebeld, toch even fijn van iemand te horen die er dagelijks mee omgaat dat het volkomen normaal is. Vooral de onzekerheid kon ze goed herkennen.

Alleen bij extreem bloedverlies en buikpijn moest ik me zorgen maken.

Ik ben weer (even) gerustgesteld. Bedankt voor al jullie reacties!

Deel Deze Pagina