Welk (geld)bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door zwaaistaart, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dit is dus heel vervelend. Want is nog steeds zo. Hoopte dat je het eens digitaal kon laten uitbetalen maar nee.

Wat ik dan vaak doe is gewoon een paar keer naar de winkel gaan en dan alles cash laten uitbetalen. Max 3 boekjes per keer kan dat. Bij voorkeur stort ik dat dan in 1x op m’n rek maar is wel irritant want geld storten kost ook geld (iets van 2,50€ per storting geloof ik..)

Alternatief is alles cash doen. Maar ik houd niet van cash. Ik vind het smerig, je houdt altijd irritant muntgeld over etc.

Maar het fijne van op deze manier sparen vind ik dat je het amper merkt (boodschappen zijn toch al schreeuwend duur) en dat ik dan ook in december ‘niet hoef op te letten’. Niet dat dat per se hoeft
    :rolleyes: maar ik heb van huis uit wel geleerd om op een bepaalde manier met geld om te gaan. Geld mag bij mij rollen, maar wel op een verantwoordelijke manier. De maandmarges die in mijn hoofd zitten moeten ook gewoon aan het einde van de maand hier op. Anders hebben we niet genoten ;).

Was er geen sprake van dat ze die boekjes met het digitaliseren ervan ook zouden uitbetalen aan klanten via het verrekenen van bestelde boodschappen? En later ook via bankoverschrijvingen? Ik meende dat dat wel in de pijplijn zat maar van wat ik nu lees op de site kan het nog niet :cool:

Peppabig en Chillin vinden dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.078
    12.030
    113
    Wat betreft het gebruik van identifiers/ readers, ik zie dat als beveiliging, dus daar heb ik geen moeite mee. Het is soms irritant, maar liever dat dan ineens heel veel geld kwijt zijn.

Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopt en niet voor niets kun je via de app ook instellen wanneer je die scanners vaak nodig hebt. Bijv vanaf een bepaald bedrag of enkel bij onbekende rekeningen.. je hebt dus behoorlijk zelf de controle nog.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier ook alles via de Rabo, beide rekeningen, gezamenlijke, spaar en hypotheek. Tot nu toe altijd tevreden geweest!

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.574
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik zag de tip van Nina Sanders eerder voorbij komen om bij de AH te gaan sparen en nu doe ik dat dus ook voor een MTB/trekkingfiets, heb bijna 200 euro :thumup:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
  7. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Precies eender hier, inclusief de Appie zegels.

Ook spaarpotje mogelijk en weinig je reader nodig.

8. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Vandaag 3, morgen 3, andere dorp 3... Kan inderdaad niet allemaal tegelijk.

Nina Sanders en Peppabig vinden dit leuk.
  9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij vinden het cash juist handig voor vakantie. Al hebben we het van de zomer niet gedaan, omdat we toch niet met euro’s konden betalen. Nu sparen we dus door voor de wintersport.

10. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier ING. Ik had altijd Rabobank maar die deden zo vreselijk uit de hoogte toen mijn man 10 jaar geleden een rekening wilde openen om zijn salaris op te laten storten dat ik direct zwaar ben afgeknapt. (Hij kwam vanuit België en moest een rekening openen, had wel een sofinr etc) Echt, dat gezicht van dat arrogante wijf achter die balie dat het zo vreselijk moeilijk was en ze wel even zou kijken of ze speciaal voor ons dan maar een uitzondering konden maken want het was zo moeilijk allemaal blablabla. Ik was bloedlink en we zijn weggegaan.
    Liepen bij de ING naar binnen en de man daar was echt super aardig en was totaal geen probleem. Dus heb uit woede gelijk alles van mij overgezet ook.

En een SNS rekening voor mijn bedrijf.

11. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties!
    @Nina Sanders ik spaar idd al heel lang AH zegels, en ben zeer blij dat dat nu digitaal gaat. Heb inmiddels 14 volle "boekjes". Qua inleveren is het idd irritant maar toevallig vertelde mijn collega dat ze laatst in de AH had afgesproken om voor 1000 euro zegels in te leveren in 1 keer. Dat mocht dus wel, op afspraak. Maar ik weet niet of dit uitzonderlijk is of in meer winkels kan.

Wij hebben nu dus ook alles bij de ING maar de reden dat ik er een 2 bank bij wil is dat we inmiddels best veel spaargeld hebben (wat deels ook al op een aparte beleggingsrekening staat) maar stel dat we er een keer intrappen en een verkeerde link gebruiken. Dat we in ieder geval niet al ons geld kwijt zijn.... Stom dat je over dit soort dingen na moet denken.
    Maar we doen het dus idd niet ivm de rente op de spaarrekening:roflmao:

@Vero0504 dit heb ik dus nooit kunnen vinden. Maar dat komt ook omdat we die rekening puur hebben omdat het moest ivm de hypotheek en ik vanaf het begin ruzie had met die identifier (10 jaar geleden).... Maar ik zal eens kijken of ik het dan zo kan instellen dat het oke is.
    Heftig dat je moeder al eens geld kwijt geraakt is via zo'n stomme link

@nelta wij kijken idd ook of groene banken in de aanmerking komen of niet. Werken ASN en regiobank ook met een app?

@Saartje33 Heeft triodos ook een fijne app? Dat is ook een groene bank

@Dubbelgeluk ja die identifier is idd voor de veiligheid, maar ik heb echt steeds ruzie met die van ABN. In de zin van, dat de computer heb niet wil aansluiten en hij werkt alleen via het draad aan de pc. Maar ik ga eens kijken naar de app en instelingen bij ABN

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja app bevalt prima. Ik heb van de ASN wel een digipas, maar die hoef ik amper te gebruiken. Van Regiobank heb ik niet zo n digipas, maar die gebruik ik weinig. (Is vooral spaar en belegrekening). Het is alleen wel jammer dat ze apple pay niet ondersteunen.

13. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Wij hebben ASN. Het is de meest duurzame bank, bijna klimaatneutraal, en investeert niet in zaken die tegen mensen- en dierenrechten in druisen.

De app is eenvoudig, lijkt op al die andere bank-apps.

YaelStone en zwaaistaart vinden dit leuk.
  14. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Dat komt door het max geld in kas.
    Bij onze Appie kan je prima meer boekjes inleveren, maar dan moet je dat even een dag van te voren afspreken.
    Dan zorgen ze dat ze het voor je klaar hebben liggen.
    Ik lever vlak voor een vakantie zo 8 boekjes.in een keer in....maar wel op afspraak dus.

Peppabig vindt dit leuk.
  15. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik heb niet super veel verstand van dit soort dingen, maar volgens mij is het ook zo dat sommige banken onder één collectief vallen voor het garantiefonds. Dat betekent dat als die bank omvalt, je spaargeld tot een bepaald bedrag verzekerd is en je het terug krijgt. Als je veel spaargeld hebt (ik weet niet hoeveel de drempel is, maar dat kan je vast ergens vinden) kan het slim zijn om te zorgen dat het op 2 banken staat die dus niet samen onder 1 collectief vallen. Anders ziet het garantiefonds dit als 1 bank en krijg je maar 1x je verzekerde bedrag terug mocht er iets geks gebeuren.

Hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd en dat het helemaal klopt. Ik ben hier zelf niet enorm in thuis maar ik kan me herinneren dit ooit gelezen te hebben toen met alle commotie rond de DSB bank. Misschien nog iemand hier die er meer verstand van heeft?

16. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw

Ah dank je wel! Dat is idd goed om uit te zoeken. En ik geloof dat die drempel 100.000 is, maar ga ik ook nakijken

Muisje2016 vindt dit leuk.
  17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.896
    5.852
    113
    Vrouw
    @zwaaistaart we hebben Triodos voor de kinderen geopend. We willen zelf eigenlijk ook naar een groene bank maar zien wat op tegen het overstappen. Ik help onze zoon regelmatig met zijn app. Moest er even aan wennen, maar nu gaat het prima. Maar hebben in het verleden ook sns bank gehad en dat vond ik ook omslachtiger dan de abn bijvoorbeeld.

zwaaistaart vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    @zwaaistaart
    Gelukkig niet mijn moeder hoor die ineens al dr geld kwijt was! Dan kan ik dr helemaal opvegen.

Ik heb voor internet betalingen dat steevast de mijne wordt gebruikt van ABN. Die kan niet in de min en mocht hij geplunderd worden is dat de minste ellende. Extreem zelden dat t een keer credit card moet wezen, die heeft mn man.

Zodra salaris binnenkomt wordt t overgrote gedeelte voor vaste lasten enzo doorgezet naar een andere rekening waar we de vaste lasten vanaf betalen. Weer een ander waar ik op spaar (rabo)

Als de ABN valt...no issues alleen wat balen voor een paar honderd max. Maar niet zoals die vrouw dat je voor duizenden t schip in gaat. We hebben hier dus echt een heel bewuste scheiding.

19. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Klopt, voorbeeld is de Volksbank. SNS, Regiobank, ASN en BLG vallen hieronder. Gaat om 100.000 per rekeninghouder en heet het depositogarantiestelsel.

Muisje2016 vindt dit leuk.
  20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik had altijd ING, daarnaast ook BUNQ die heb ik ook aangehouden nu ik in het buiteland woon. Prima bank. Nadeel is dat je alleen via een app kan inloggen dus niet via een website. Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Ze hebben ook geeen fysieke bank, maar ik geloof dat die ook steeds minder worden. Voor een bank erbij een prima bank!

Deel Deze Pagina