Welk geldbedrag bij bruiloft zwager?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjanienu1, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Dag dames!

Ik heb even jullie hulp nodig want ik kom er gewoon niet uit.

Over 3 weken gaat het broertje van mijn vriend trouwen.
    Nou vraag ik me al heel lang af wat je nou eigenlijk geeft op zo'n bruiloft! Heb echt totaal geen idee. Nou wilde we eigenlijk een cadeaubon van de zwaluwhoeve cadeau doen (samen met een geschenkdoos van de Zwaluwhoeve). De bonnen zijn er in 10, 15, 25, 50, 75, 100, 125 en 150 euro. Ik zat te denken dat ze dan een Hosta arrangement zouden kunnen gaan doen. HOSTA ARRANGEMENT --- Sauna en Beauty, Wellnessresort De Zwaluwhoeve in Harderwijk, Veluwe, Gelderland. Uitstekende beautyfarm, Sauna en Beauty, Kuuroord, hot yoga , power yoga, nordic walking, meditatie, wellness,Vitaliteitscentrum, vitality,vitalit. Dit kost 59.50 euro pp. Dus dan zou je uitkomen op een bon van 125 euro. Maar is dit een beetje wat je normaal aan een bedrag zou geven of is het te veel of te weinig? Daar komt dan dus nog die geschenkdoos bij van 17,95 + 6,75 verzendkosten. Ik ben absoluut geen zeikerd, en ben alleen maar bang dat ik te weinig geef.
    Wie o wie weet wat een beetje een normaal bedrag is om te geven? Uiteraard horen wij er de hele dag bij. ;).

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    wij zijn 21 juni getrouwd en mijn zwager had zelf een monopoly spel in elkaar geknutseld over ons leven (auto's, huizen, fietsen, huisdieren ed) en daarin hadden ze met mn schoonvader echt geld gedaan.. per gezin 250 euro (totaal dus 500)...
    ik persoonlijk vond het een behoorlijk bedrag!!

het is maar net hoe je relatie met hun is en wat je budget is....
    zelf vind ik het een superleuk idee voor een mooi bedrag!!

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Het is nooit teveel of te weinig, het is wat jij wil en kan geven.
    En zo'n kado is toch hartstikke leuk, dan maakt het naar mijn mening niet uit wat het kost

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Super leuk kado! zou het zeker doen...
    Alvast een leuke dag

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik vind het een mooi bedrag hoor. Toen ik de titel las zat ik met 100 euro in mn hoofd.

6. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    wij kregen van ouders zussen oma van ieder 250 euro en vrienden 100 euro.onze vriendne gaan over2 weken trouwen en krijgen ook 100 euro van ons

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hmm, ik hoor al 100 euro en 250 euro...
    We zijn er iig al wel uit dat we die geschenkdoos niet bij de Zwaluwhoeve bestellen maar dat we vrijdagavond bij Douglas een pakket gaan samenstellen. Een houten saunaemmer (of hoe noem je zoiets...) en dan allemaal leuke dingen erin en daarbij die waardebon van de Zwaluwhoeve. Denk dat we een bon doen van 120 euro dus dan zouden we in totaal met dat pakket ongever 150 euro kwijt zijn. Lijkt me wel een mooi bedrag. :)

8. sannoukje

sannoukje Lid

22 jul 2006
    86
    0
    0
  9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    ???

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik vind dit idd een mooi bedrag voor familie...erg leuk idee ook in plaats van het eeuwig gevulde envelopje

11. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja inderdaad. Dat wilden we eigenlijk eens niet doen. Doen er al genoeg.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij zijn in November een jaar getrouwd, en de geldbedragen die wij kregen waren zo verschillend!! We stonden bij iedereen verbaasd hoe gul iedereen was, en iedereen naar eigen kunnen. Zo kregen we van veel van mijn familie 50 - 100 euro, van collega's van mn man ook vaak 20-50 euro per persoon terwijl ik van mijn collega's 15 euro van heel het team kreeg. Van mn opa en oma kregen we 550 euro, van zijn opa 20 of 50 ( Maar; die man heeft 72 kleinkinderen en mijn opa en oma 5 kleinkinderen! ) dus je geeft nooit teveel of te weinig... Het is ook maar net hoeveel je kan/wilt missen... Ik vind het een super idee, zo'n arrangement en had er graag van genoten na ons trouwen :D

Deel Deze Pagina