Hoi meiden, Ik open dit topic omdat ik benieuwd ben naar de gerechten die jullie op tafel zetten voor jullie kinderen waarbij ze hun vingers aflikken en met enthousiasme vragen om een tweede bord. Bij ons is dat spaghetti; - Gehakt - Spaghetti (of welke pasta dan ook) - Mix Honig spaghetti bolognaise - Pot heinz 'saus voor over de pasta' de groene variant - Wortels - Tomaten - Kleine prei Snij de groeten klein en bak deze even in een grote pan, voeg de gehakt toe en rul de gehakt op een laag vuur. Als het gehakt klaar is voeg je een klein kopje water toe samen met de honig mix, als er een echte saus is ontstaan de pot saus toevoegen, vuur uitdraaien en nog even laten staan. Hier eten onze beide kids er met smaak van, staan al te trappelen als mama spaghetti maakt. Omdat ik altijd goede ideeën kan gebruiken ben ik erg benieuwd naar jullie 'succesrecept' (welke leeftijd dan ook). Liefs van mij P.s. en ja, het boek opperdepop heb ik al helemaal 'uitgekookt'
Witlof met ham en kaas. Witlof koken, plak ham en kaas erom en even in de magnetron. En dan met aardappelpuree.
Penne!! Dat gaat er hier met smaak in (wel 2 grote borden!) Dat is ook het enige eten dat ik nog een keer mag opscheppen haha Verder pannenkoeken en patat met een frikandel.
Emma vind gewoon simpel aardappelen met doperwten of wortels en een stuk vlees erg lekker. Rijst met sate kipschotel (krieltjes, kipfilet, boontjes, spekjes en knoflooksaus eroverheen)
o ja en pilav. Dat is rijst met doperwten, gehakt, tomatenpuree, uien en perziken (volgens mij kan het op meerdere manieren gemaakt worden, zo aten wij het altijd al)
ik zal beginnen met dat ze alles eet en lust wat wij haar voorzetten op rijst na, dan maak ik dus cous cous voor haar. Verder heeft ze nog nooit iets geweigerd. Haar favorieten: spinazie fussili broodje shoarma hutspot soep
Bruine bonen is hier favoriet. Eigenlijk gaat alles er wel makkelijk in Maar bruine bonen vindt hij echt jammie!
Wij hebben twee alleseters! Ze lusten werkelijk alles en eten ook heel veel! Maar ze zijn allebei vooral gek op mosselen en op lasagne met heel veel groenten erin! En bietjessalade is ook wel favoriet!
gewoon de hollandse pot haha. aardappelen met groenten en vlees. Vooral Bloemkool, wortelen, prei en boontjes is zijn favouriet. Maar Pizza, pannekoeken en een kroket vind hij heerlijk en vis zelfs Haring vind hij heerlijk patat geeft hij niks om.
Rijst met kippenragout vindt ze ook heerlijk. Dan moet je met boter en bloem een roux maken. Daar kippenbouillon bij doen tot je een saus krijgt. Ik doe er dus ook kip en champignons door. Op smaak brengen met maggi en peper. Dat doe ik alleen voor ons, aangezien zout eten voor jonge kinderen niet goed is.